Är det slut nu?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Adam Blomster

Är det slut nu?

Inlägg av Adam Blomster »

Vad tror ni? är det kört.....
Själv tror jag det....Jag vet jag är pesimist men 2-4 mot Leksand var MYCKET surt..
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Slutspel blir det säkerligen inte, det har vi ett för ihåligt lag för..

Men kontraktet är ju så gott som räddat..Jag vet att det e en jävligt klen tröst med det e alltid något..

Och snart börjar ju allsvenskan igen...

10 man gick å såg.....

113 WHB
Jonius

Inlägg av Jonius »

Först och främst så får man inte glömma att det inte är alltför långt till slutspelet, men som laget spelar idag kan vi nog glömma det.

Kontraktet däremot ser ju relativt säkert ut, alltid något :wink:

Vi kan ju dock inte kasta in handduken! Det finns fortfarande poäng kvar att spela om, så låt oss hoppas att grabbarna tar sig samman och med vårt stöd och lite bra resultat i andra matcher grejjar slutspel!

Full Fart Framåt
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

chribba skrev: Men kontraktet är ju så gott som räddat..
Det räcker med att ta en poäng så är kontraktet helt säkrat. I vilket fall som helst så måste vi förlora alla matcher som är kvar och Leksand och Södertälje måste vinna alla sina + få bättre målskillnad än oss för att kunna peta ner oss från 10:e platsen.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kört e det nog. Men kontraktet fixar vi ju lätt. Det har det väl aldrig varit nått snack om tycker jag.
Ingen seger utan offer
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

är kört om vi spelar så här, men som sagt haft lite tur att Brynäs, Timrå och Mora också förlorat, så två vinster och lite tur att de förlorar så är vi på slutspelsplats,

Känns fruktansvärt bittert att förlora över Leksand som inte har ett skit att spela för längre,

vi som va på gång innan, va ju det formstarkaste laget innan senaste hv matchen då vi va bäst med 15p på 6 eller 7 matcher,

och sen vände det totalt till 5 raka förluster!!!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Moras artistkontrakt går snart ut. Förlänger de inte kan det kosta dem en slutspelsplats.

Man ska aldrig ge upp i idrott. =)
hsv

Inlägg av hsv »

Djurgååårn, vi ger aldrig upp
Djurgååårn, vi ger ALDRIG UPP

Väldigt trist förlust igår men ändå kul o se att det kämpades in i det sista. Vi vaskade fram ett par mycket bra chanser sista minutrarna trots att Pelle satt utvisad, och vilket j*vla skott av Adam till 2-3 :)

Två poäng upp till slutspel är INGET, så finns ingen anledning att ge upp ännu. Visst, slutar vi två poäng från slutspel efter 50 omgångar kan man se tillbaka på matchen mot Leksand igår som en nyckelmatch som förlorades, men där är vi inte ännu, så nu gäller det bara att fortsätta kämpa! Nån gång måste det vända, eller hur.. och vilken bättre tidpunkt än nu? :)
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Känns tryggt att vi har en stomme att bygga på till nästa år... eller... har vi det ;)

Det är aldrig kört. Hoppas kan man ju...
Bild
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jag ser det ändå som att DIF har två poäng till åttondeplatsen nu..ogörligt är det inte o ja kommer inte sluta att tro på sluspel förrän det är teoretiskt sett helt omöjligt att missa.

DIF har överraskat och alla lag har upp och nedgångar..!

DIF:s senaste illdjupa ravin har inte varit kul, hoppas på någon seger framöver. Men vem säger att Timrå o Brynäs inte kan få en liten nedgång nu? Nej, tro på slutspel och hoppet tills motsatsen ät bevisad!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Djurgården hockey ann0 2005/2006 är det sämsta DIF lag jag någonsin sett. Förlorar man mot jumbon med 2-4 hemma har man inget i slutspelet att göra. Dåligt att förlora mot ett lag som inte har något att spela för.

Hoppas DIF satsar mer till nästa säsong annars kan man väl förvänta sig kvalserien.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jag är beredd att hålla med föregående talare (DIF 4 ever) men, ändå hoppas jag och tror på slutspel.

Nästa säsong är grabbarna förhoppningsvis mer inkörda på elitseriespel, de som de förlänger med.

Får hoppas att en rik oljemiljardär kommer och bara pumpar in pengar i laget, utan att köpa de nu asså för de gillar jag inte. Men sisådär 800 mille för att köpa spelare! :D
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Det återstår fyra omgångar, och 12 poäng att spela om, Mora ser jag som klara för slutspel med sina 61 poäng. Därmed slåss Brynäs (58p), Timrå (55p) och Djurgår'n (53p) om den sista slutspelsmatchen.

Brynäs återstående matcher:

Södertälje, borta. Brynäs har tagit en av tre möjliga poäng i Södertälje.
Luleå, hemma. Hemma har Brynäs tagit två av sex möjliga poäng mot Luleå.
MoDo, borta. I Ö-vik har Brynäs vunnit en och förlorat en match.
Timrå, hemma. De två tidigare matcherna i Gävle har båda slutat oavgjort.

Timrås återstående matcher:

Frölunda, hemma. Senaste mötet i Timrå vann Frölunda.
MoDo, hemma. Timrå har vunnit en och förlorat en match mot MoDo hemma.
Luleå, borta. I Luleå har inte Timrå lyckats ta en enda poäng.
Brynäs, borta. 2-2 i poäng på de två tidigare matcherna i Gävle.

Djurgår'ns återstående matcher:

Luleå, hemma. Senaste matchen hemma mot Luleå vann vi.
Mora, borta. Vi har inte tagit en enda poäng mot Mora i Mora.
Färjestad, hemma. Vi har en seger och en förlust hemma mot Färjestad.
Leksand, borta. På två matcher i Leksand har vi tagit fyra av sex poäng.

Det ser onekligen svårt ut, vi måste ta tre poäng mer än Timrå och sex poäng mer än Brynäs på fyra matcher eftersom vi inte har en chans om man måste räkna målskillnaden. Som det känns nu är chansen till slutspel väldigt liten, men det är fortfarande möjligt och jag har i alla fall inte gett upp hoppet helt ännu. Vi får hoppas att laget hittar tillbaka till den form de hade innan den här fruktansvärda svackan...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

DIF 4 EVER skrev:Djurgården hockey ann0 2005/2006 är det sämsta DIF lag jag någonsin sett. Förlorar man mot jumbon med 2-4 hemma har man inget i slutspelet att göra. Dåligt att förlora mot ett lag som inte har något att spela för.

Hoppas DIF satsar mer till nästa säsong annars kan man väl förvänta sig kvalserien.
Nog ser det inte bättre ut, men...apropå skitmatcher. Minns ni tex när vi förlorade med 1-10 i globen mot Rögle 92/93? Den säsongen gjorde vi inte ens 100 mål, trots att spelgeniet Kenta Nilsson gjorde comeback i DIF tröjan.
Ingen seger utan offer
Skriv svar