Torsdag 26/2:
Luleå HF - Skellefteå AIK
Brynäs IF - Timrå IK
Rögle BK - Linköpings HC
Färjestads BK - HV 71
Frölunda HC - MODO Hockey
Omgång 54
Re: Omgång 54
Jesus.. Det tar aldrig slut.. Man ska lida in i det sista.
1
2
2
who cares?
1
Bra att BIF och TIK möter varandra. Blir det oavgjort och någon till och med vinner i sudden så stämmer jag dom.
Igår, när allt kändes som sämst efter förlusten, kom jag att tänka på ett dröm scenario. Riktigt wow scenario, check it out: DIF sköter sina saker. Vinner 2 matcher och kniper sista platsen med en jävla massa tur. Luleå slutar tvåa. FBK är snälla och väljer Timrå, och vips så har vi Luleå på besök. Hur jävla underbart vore inte det? Ja, jag vet att det känns som ett "long shot" men vafan, tänk om.. Bättre läge än så får vi inte. HV + FBK = garanterat kört på 3 sekunder.
Hoppas innerligt att vi tar oss till slutspel. Hur tungt det än känns lever jag med hoppet.
1
2
2
who cares?
1
Bra att BIF och TIK möter varandra. Blir det oavgjort och någon till och med vinner i sudden så stämmer jag dom.
Igår, när allt kändes som sämst efter förlusten, kom jag att tänka på ett dröm scenario. Riktigt wow scenario, check it out: DIF sköter sina saker. Vinner 2 matcher och kniper sista platsen med en jävla massa tur. Luleå slutar tvåa. FBK är snälla och väljer Timrå, och vips så har vi Luleå på besök. Hur jävla underbart vore inte det? Ja, jag vet att det känns som ett "long shot" men vafan, tänk om.. Bättre läge än så får vi inte. HV + FBK = garanterat kört på 3 sekunder.
Hoppas innerligt att vi tar oss till slutspel. Hur tungt det än känns lever jag med hoppet.
-
"Ingenting är omöjligt, men underverk tar tid - Fatih Terim, Turkiets coach efter EM 2008"
Känns som att det har gått en j*vla lång tid nu, kom igen nu DIF!!!
Hoppet finns och lever.
Känns som att det har gått en j*vla lång tid nu, kom igen nu DIF!!!
Hoppet finns och lever.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Timrå får gärna vinna över Brynäs tycker jag, känns som våran chans är att gå om Brynäs.
TORSKA BRYNÄS - > TORSKA!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Yupp, håller med dig där. Timrå är riktigt klantiga som hamnat där dom ligger nu, helt klart ett slutspelslag som borde varit klart för länge sedan. Kolla bara på deras förbannade forwards, helt sjukt. Defensiven håller väl inte samma klass men å andra sidan har dom Backlund, och så länge han inte kollapsar i slutet (som han tack och lov gjorde mot oss), så kan dom simma lugnt.melker skrev:Timrå får gärna vinna över Brynäs tycker jag, känns som våran chans är att gå om Brynäs.
Brynäs har varit på gång, dom äcklen. Men efter att ha sett matchen mot BIF som vi losade, tycker jag det är löjligt att dom är där dom är. Tycker inte dom platsar i slutspel. Av det jag såg mot SAIK, tycker jag inte heller dom borde vara med..
Hoppet lever, men ikväll kan det dö helt och hållet.
KÄMPA LHC!!
Timrå åker till Gävle utan Toumo Karjalainen, Timo Pärssinen, Erik Andersson, Pär Styf och Jesper Samuelsson.
Timrå åker till Gävle utan Toumo Karjalainen, Timo Pärssinen, Erik Andersson, Pär Styf och Jesper Samuelsson.
2-0 till Timrå just nu