Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Djurgårn »

Ja Ölvestad var inte mycket att hänga i julgran i dag, liksom övriga laget.
Ölvestads jobb som kapten är att elda på grabbarna i laget och föra laget framåt. Det har han TOTALT misslyckats med i år och nu ser jag inget annat än att Ölvestad får gå. Han har varken presterat som spelare eller kapten och i dag var han helt osynlig.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Djurgårn skrev:lilleman----->

Vad såg du idag som får en att hoppas på att vi ska kunna ta oss till ett slutspel? Tror knappast att Ottosson och Holmqvist gör så STOR skillnad att vi helt plötsligt skulle vara ett lag för slutspel.
Visst chansen finns, men insatsen idag visade att vi absolut inte har något i ett slutspel att göra. Vi har EN spelare som producerar och övriga som åker runt och viker ner sig gång efter gång.

Hade spelarna varit lite mer desperata men ändå tappat poäng så hade jag kunnat acceptera det, men när spelarna visar upp en så dålig inställning som i dagens match så ska vi inte spela i ett slutspel. Hoppas på slutspel kan man alltid göra, men i vårt fall ska vi nog vara mer glada om vi inte åker ner i kvalserien just nu.
En Djurgårdare ger aldrig upp(det är väl mest det som får mig att hoppas på slutspel)

Jag hoppas helt enkelt att vi har turen med oss och att spelarna förstår att det är sista chansen.
Hur var stämningen idag, by the way?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Det är nu bekräftat: det här laget är ett loosergäng och är som absolut sämst när det gäller. Vi har slarvat bort en slutspelsplats. Vad kommer härnäst? Kvalserien? Det skulle absolut inte förvåna mig.

Jag är oerhört besviken på det här laget. Så fort Linkan inte är hur bra som helst så kan vi inte vinna. Coachingen var dessutom under all kritik i stora delar av matchen.

Jimmie, hejdå.
Anger, glöm löneförhöjning.
Danielsson, varför viker du ned dig?

Kan egentligen räkna upp hela laget, men jag tycker att dessa herrar spelat som absolut sämst nu på slutet när det verkligen har behövts. Jimmie har varit urusel i två säsonger, men jag är väldigt förvånad över hur Anger och Danielsson vikit ned sig som de gjort.

Cred dock till våra enda riktigt skickliga hockeyspelare, Linkan och Ragge. Ni står upp när det blåser!

Jag börjar ledsna på det här nu. Något måste hända inför nästa säsong!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Då var det slut, för denna gång. Självklart är slutspel nu inte inom räckhåll. Vi kommer inte att slå Frölunda borta i ett kokande Scandinavium, så till er som fortfarande tror på att vi går till slutspel, vill jag bara säga: sluta drömma, för att det går inte vägen i år. Bara att hoppas på att vi lyckas ta 3 poäng mot Södertälje i alla fall, och undvika kvalserien.

Över till matchen då: Ja, vad ska man säga? Inte mycket som stämde. Man märker dock klart att våra centrar saknas, men det är som sagt en del av sporten, och därför ingen ursäkt. Vi var dock bättre än låtsas gnaget i 60 minuter. Dom hade inte mycket att säga till om... Men åter igen har turen visat sig för Norrlands lagen... Jag blir så trött på att alla dessa skitlag går till slutspel pga allt deras förbannade flyt, sena mål som dåliga domslut (vem var domare idag? en pajas var det i alla fall).
Och jag blir så jävla äcklad av SAIKs supportrar... Fy fan för dom.
Men fanns det till slut något positivt med matchen? Ja, visst gjorde fanns det en positiv sak! Både Mikael Renberg och Gabriel Karlsson utgick skadade.

"– Vi får se resultatet av skadorna i morgon, säger Särkijärvi som inte kunde svara på hur allvarliga skadorna är. "
Hoppas dom är tillräckligt skadade så att dom missar slutspelet, framförallt Renberg... Jag hoppas verkligen att SAIK blir utklassade i 4 raka matcher, med förnedrade siffror... Då ska jag skratta åt dessa kaxiga bönder så länge som jag lever.
En råtta svart å gul, fy fan va han é ful!
Hata Skellefteå, hata AIK!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

lilleman skrev:
Djurgårn skrev:lilleman----->

Vad såg du idag som får en att hoppas på att vi ska kunna ta oss till ett slutspel? Tror knappast att Ottosson och Holmqvist gör så STOR skillnad att vi helt plötsligt skulle vara ett lag för slutspel.
Visst chansen finns, men insatsen idag visade att vi absolut inte har något i ett slutspel att göra. Vi har EN spelare som producerar och övriga som åker runt och viker ner sig gång efter gång.

Hade spelarna varit lite mer desperata men ändå tappat poäng så hade jag kunnat acceptera det, men när spelarna visar upp en så dålig inställning som i dagens match så ska vi inte spela i ett slutspel. Hoppas på slutspel kan man alltid göra, men i vårt fall ska vi nog vara mer glada om vi inte åker ner i kvalserien just nu.
En Djurgårdare ger aldrig upp(det är väl mest det som får mig att hoppas på slutspel)

Jag hoppas helt enkelt att vi har turen med oss och att spelarna förstår att det är sista chansen.
Hur var stämningen idag, by the way?

Absolut ska man hoppas. Tycker bara inte det här laget förtjänar att gå till ett slutspel med den inställningen man visade idag. Spelarna pissade i princip fansen rakt i ansiktet med en sån inställning när fansen faktiskt hade tagit sig dit och fyllt hovet. Tycker spelarna kan betala tillbaka biljetterna till de fans som var där idag för fansen var de som åtminstone stod upp för våra färger. Cred till er som var där och sjöng!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

För att förstå på riktigt hur pass mediokert vårt kära DIF 08/09 egentligen är kan man leka med tanken & fråga sig, hur långt efter ssk i tabellen hade vi legat om Ragge valt Almtuna & Bremberg blivit långtidsskadad i november?

I dagsläget förstår jag fullt ut om Bremberg väljer att röra på sig efter denna säsong.
Tycker ruskigt synd om Fredrik, han förtjänar att få spela slutspelshockey varje år
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Lee Harvey Oswald skrev:För att förstå på riktigt hur pass mediokert vårt kära DIF 08/09 egentligen är kan man leka med tanken & fråga sig, hur långt efter ssk i tabellen hade vi legat om Ragge valt Almtuna & Bremberg blivit långtidsskadad i november?

I dagsläget förstår jag fullt ut om Bremberg väljer att röra på sig efter denna säsong.
Tycker ruskigt synd om Fredrik, han förtjänar att få spela slutspelshockey varje år
Instämmer helt. Väljer Linkan att sticka kommer jag att unna honom all jävla framgång. Linkan tillsammans med Ragge ÄR DIF.
Sjunger avgå Johnny...
COYS

Inlägg av COYS »

De flesta på alla DIF-forum har pratat slutspel de senaste veckorna. Jag har dock bara med livrädd blick tittat neråt i tabellen och hoppats att DIF ska undvika kvalserien. Saknar tyvärr förmågan att förtränga att risken fortfarande finns att DIF hamnar i kvalserien.

Även om risken finns att SSK tänder till extra för att man möter DIF så har man fortfarande inget direkt att spela för samt att man helt enkelt är sämst i elitserien. SSK är att föredra framför alla andra motståndare nu på torsdag

DIF får väl dessutom tillbaka Holmqvist. Om du inte tycker att DIF håller elitserieklass just nu är det ju bra att man möter ett lag som inte har hållit elitserieklass under 2009.[/quote]

SSK har definitivt något att spela för. De spelar för att hitta formen och hitta något som liknar ett spel inför kvalserien. dessutom stänkte de dit 5 baljor mot LHC idag. Visst LHC har en liten svacka just nu men om de kan stänka dit 5 på LHC så ska vi nog vara jävligt försiktiga med att ta ut något i förskott.[/quote]

Mycket märkligt. Om man skriver att DIF förhoppningsvis vinner mot SSK så innebär inte det att man är segerviss eller tar ut något i förskott. SSK ligger sist i tabellen, är formsvaga och har ingen tabellplacering att slåss för. Skulle tro att om SSK hamnar i underläge så har de lättare att ge upp än t.ex. Rögle eller Brynäs. Så jag ser hellre att DIF möter SSK borta på torsdag än t.ex. HV71, FBK eller Timrå
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Ja, jag skulle inte missunna Bremberg ett slutspel. Visst skulle jag bli ledsen om han drar men så mycket som han har gjort för DIF nu flera säsonger i rad så skulle jag aldrig bli förbannad om han väljer att gå till ett annat lag. Han förtjänar så mycket mer än att slåss om mellan kval och sista slutspelsplatsen år efter år. Bremberg kommer alltid att förbli kung oavsett vad han gör!
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

när det väl gäller så spelar man inte med glöd, fan DIF kom igen nu!!

När man har Sveriges BÄSTA klack så borde man ju kunna tända till?
Btw, såg alldelles för många som satt på klacksektionen, främst uppåt. Om man beställer klackbiljetter så ska man STÅ OCH SJUNGA HELA matchen. Kändes som att alla som satt uppåt bara ställde sig upp när DIF gjorde mål eller "Stå upp om ni älskar DIF" drogs i gång, förutom några människor.

Finns en teoretisk chans att gå till slutspel men då känns det bara som att vi kommer att förlora, med det spelet man har så förtjänar DIF inte slutspel helt enkelt..
Hata mig, men det skulle vara roligare och se DIF i kvalserien då man krossar alla, främst gnaget (om dom nu kommer dit) men samtidigt kan man ju åka ut om oturen är emot en.

Kul iallafall att introt som man hade förra säsongen var denna match också ! :D
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Emil Svelander och sthlm_dif

Fler inlägg än hjärna ...ni definierar den dåliga sidan av detta forum. Jag åter det vara omotiverat för nu, men jag är bara så trött på era långa utläggningar som oftast saknar grund.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag känner mig fruktansvärt nere och besviken. Att Stockholm ska ha ett av Elitseriens sämsta lag när vi borde ha potential att vara bäst is beyond me. Det är precis som "experterna" sa på canal+ för någon match sedan. "Nu har Djurgården skyllt på arenafrågan i många år, man kan inte jämt använda den som ursäkt utan man måste jobba efter förutsättningarna och resuserna. Vilket man uppenbarligen inte lyckas med eftersom vi går minus år ut och år in. Tröttsamt..

Med nuvarande lag och styrelse kan vi lika gärna lämna våran plats i elitserien till Leksand eller Malmö. Dom har arenor och visioner. Allt detta medans vi är glada om vi klarar oss kvar..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Emil Svelander

season skrev:Emil Svelander och sthlm_dif

Fler inlägg än hjärna ...ni definierar den dåliga sidan av detta forum. Jag åter det vara omotiverat för nu, men jag är bara så trött på era långa utläggningar som oftast saknar grund.
Vad i mitt inlägg saknar grund?
Sjunger avgå Johnny...
Philip.dif

Inlägg av Philip.dif »

Remy Lebeau :mm, men jodå, DIF är pågång, sure kanske inte sett så mkt förra,denna eller nästa säsong men med dessa juniorer DIF har så borde man kunna etablera sig i toppen snart, dock som du säger så borde styrelsen nu sikta högre än att försöka hålla sig kvar eller ta sista slutspelsplatsen.

Hovet är en bra arena när det väll är fullsatt med mkt tryck och när väll hockeyintresset går upp igen så kanske man flyttar tillbaka till globen...

Men mitt tålamod för DIF Hockey börjar att sänkas..man vill ju ha dem i toppen förfan! Vilket liv det skulle vara..
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Det var ett jävla tjafs om att killarna vek ner sig idag. Kolla kedjorna idag och jämförd med, t ex, skellefteå. En hel drös med juniorer, och alla gör det efter förutsättningarna äckligt bra. Det är ingen som viker ner sig, laget är helt enkelt inte bättre. Framförallt med "Mr DIF på riktigt" borta - Otto. Det är viktiga har hela säsongen, framförallt efter november, varit att undvika kvalserien.. så ett missat slutspel kan bara göra en idiot utan verklighetsförankring gruvligt besviken.
Skriv svar