Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
degen201

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av degen201 »

Första resultatet som gick vår väg Timrå - Frölunda 2 - 3 bara hoppas på Brynäs torsk ikväll då blir det tajt på Torsdag för då möter Timrå Brynäs och där tror jag på Timrå, samtidigt slår vi SSK och slutspelsplatsen är vår. :twisted:
niklasss

Inlägg av niklasss »

degen201 skrev:Första resultatet som gick vår väg Timrå - Frölunda 2 - 3 bara hoppas på Brynäs torsk ikväll då blir det tajt på Torsdag för då möter Timrå Brynäs och där tror jag på Timrå, samtidigt slår vi SSK och slutspelsplatsen är vår. :twisted:
optimism där, det gillar vi!
dock har jag intalat mej själv att slutspelet är omöjligt, så för mej är det bara en enda stor fet bonus. den ångest jag har haft lö/sö/må har varigt så vidrig.
men ikväll måste vi vinna om det skall bli nåt, steg 1!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Sätt Falken emellan Anger och Linkan. Falken har spelat med Linkan innan, därmed en fördel med tanke på att Linkan alltid vet var han har Falk!
niklasss

Inlägg av niklasss »

stolpskott skrev:Sätt Falken emellan Anger och Linkan. Falken har spelat med Linkan innan, därmed en fördel med tanke på att Linkan alltid vet var han har Falk!
tycker också att det verkar bättre att ha en center med 1000x mer erfaren en josefsson bredvid linkan och anger. falken syns inte mycket, man han är helt klart topp 5 skickligaste spelarna i laget.
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Sista grundspelsmatchen och det är en mycket viktigt sådan så uppmana polarna och alla att infinna sig på Hovet för att ge DIF ett chans att nå slutspel och att undvika kvalserien.

Visa stoltheten Djurgårdsfamiljen och sjung!
Honken

Inlägg av Honken »

När Djurgården leder ikväll med nått eller några mål så är det bara en sak som skall eka i hovet
Full fart framåt eller flera mål.
Skulle resultatet t.ex bli 5-1 eller 4-0 så är det bara fyra måls målsillnad mellan DIF och SAIK vilket kan hämtas upp på dom resterande matcherna.
Att bara förlita sig på att Brynäs ska torska är farligt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Honken skrev:När Djurgården leder ikväll med nått eller några mål så är det bara en sak som skall eka i hovet
Full fart framåt eller flera mål.
Skulle resultatet t.ex bli 5-1 eller 4-0 så är det bara fyra måls målsillnad mellan DIF och SAIK vilket kan hämtas upp på dom resterande matcherna.
Att bara förlita sig på att Brynäs ska torska är farligt.
Det får vi absolut inte göra. Vinner vi ikväll och Brynäs förlorar så är, Timrå, SAIK och Brynäs på 76p och vi är på 73p.
Det betyder att vi fortfarande har stor chans att gå till slutspel!!
Vi ska vara glada att det är tre lag ovanför sträcket som vi kan gå om och inte bara ett, då hade saker och ting blivit mycket svårare!!
Lucas

Inlägg av Lucas »

@ Honken; Jo jag anade lite ironi, hoppas du står för omgångens skräll tips ;)

Nu går tåget. Skriver mitt sista inlägg innan det är dags att sticka från jobbet och sakta ta sig mot Hovet för vad som kan vara ett sista besök på flera år (flyttar till England i höst och böjar plugga på univesitet där..). Har missat en enda hemma match denna säsong, och då var jag bort rest. En underbar vinst ikväll raderar ut så mycket ont när det kommer till hemska minnen från crap resultat i viktiga matcher. Om det nu blir sista hemma matchen hoppas jag verkligen att det blir något jag minns framöver. Om ca. 5 timmar kan alla våra drömmar vara krossade, eller så kanske vi är ett steg närmare bragden. Kom igen DIF, ge oss allt ni har.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dags att ge sig av till Hovet... Blir detta sista gången för i år? :roll:
Hoppas verkligen inte det. Vi ska göra vårt på planen, så ska Hv71 göra sitt, genom att sänka Brynäs, och helst sänka Widing så grovt så att han missar de 2 återstående matcherna.
Brynäs har haft tillräckligt med tur denna säsong, med sena mål och märkliga domslut. Det är dags för vinden att vända, och visa Brynäs hur det känns att missa slutspel ytterligare ett år.

Jag tror självklart på en seger idag, allt annat är uteslutet. Tanken om att förlora poäng mot elitseriens största och mest patetiska skitlag existerar inte. SAIK ska åka på så äckligt mycket stryk, så att de knappt vågar bege sig av till huvudstaden kommande säsong.
Det är dags att visa, vem det är som regerar på Hovet, DIF! Ingen, absolut ingen spelare i äckliga (S)AIK ska lyckas med att åka runt med pucken i våran zoon. Och visst, om dom nu lyckas med det, så ska det kännas ordentligt. "Så ben och tänder rök", som vi sjunger i "Hujeda mig"!
Vi ska till slutspel, inget snack om den saken.
Men det krävs en jävligt bra insats idag, för att denna "dröm" ska förverkligas!
Visa varför vi kallas för Stockholms stolthet, Djurgården!
Kämpa Djurgården!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Varför inte flytta upp Krügers kedja som andra eller åtminstonde tredjeline? Calle, figren, landeskog känns ju inte så het. Inte Ölvestad, Danielsson, Falk heller.

I övrigt hoppas jag att följande spelare skadar sig så dom blir borta i en månad idag:
Markström+Lindbäck
Widing
Dimitrakos
Moran
Hadelöv+Dahlberg
Släng in Dackell också. Och Benoit eftersom han gör så jävla bra matcher mot DIF.

Fina resultat idag:
DIF - Saik 6-0
LHC - SSK 0-0
HV - Brynäs 6-0
Född till sportchef.
jaccan

Inlägg av jaccan »

android skrev:Varför inte flytta upp Krügers kedja som andra eller åtminstonde tredjeline? Calle, figren, landeskog känns ju inte så het. Inte Ölvestad, Danielsson, Falk heller.

I övrigt hoppas jag att följande spelare skadar sig så dom blir borta i en månad idag:
Markström+Lindbäck
Widing
Dimitrakos
Moran
Hadelöv+Dahlberg
Släng in Dackell också. Och Benoit eftersom han gör så jävla bra matcher mot DIF.

Fina resultat idag:
DIF - Saik 6-0
LHC - SSK 0-0
HV - Brynäs 6-0
Om det händer blir jag riktigt glad
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Matchchatt: #djurgardsjavlar @ quakenet.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Åh va förbannad jag är. Danielsson är fri framför mål i PP och försöker sig på en "Omark". Varför i helvete?! Ligger under med 0-1 och det handlar om att undvika kvalserien och försöka gå till slutspel.

Jävla idiot rent ut sagt!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Han är väl dock den enda som försökt skjuta på mål den här perioden.
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

FAN VA SKÖNT! Nu tar vi och vinner denna jävla match!
Skriv svar