Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009
Alla pratar om seger, men jag är orolig för matchen p.ga. skadeläget och då är det kvalstrid som gäller igen.
Bremberg behöver en målskytt vid sin sida. Man kanske ska sätta in Landeskog där.
Han vann skytteligan i TV pucken 2008 *L*
Bremberg behöver en målskytt vid sin sida. Man kanske ska sätta in Landeskog där.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Nja, snarare så att alla hoppas på seger, annars är det i princip kört.. Men jag håller med dig. Vi kommer troligtvis ha lika få centrar nästa match vilket är förbannat jobbigt.Honken skrev:Alla pratar om seger, men jag är orolig för matchen p.ga. skadeläget och då är det kvalstrid som gäller igen.
Apropå Landeskog, en viss skillnad mellan TV pucken och slutspurts match i ES, men han får gärna stänka dig några baljor

Hoppas Jimmie kliver fram i denna match. Typ som mot LHC (5-1), men utan att bli onödigt match straffad (visst, hans straff var ett jävla påhitt men jag tycker vi borde ha lärt oss vid detta lagret att man inte får göra minsta lilla dumhet utan dryga böter). Du behövs Jimmie, mer än nånsin. KLIV FRAM!
Ska bli spännande att se vilka femmor vi lyckas skrapa fram, om det blir några ändringar eller ej. Första linan ser onekligen grym ut (offensivt sätt; Linkan - Josefsson - Anger). Hoppas Kruger får mer speltid, han gjorde ett häst jobb senast och var så förbannat nära att sätta pucken i öppet mål också :<
Sitt inte hemma och titta på Svinet Zlatan denna afton då du istället kan titta på fin fin liraren Linkan Bremberg snurra runt motståndarkassen.
Mitt tips:
Linkan hänger en och assisterar till två, Djurgår'n vinner med säg 4-3
Zlatan blir utvisad i 36:e minuten och Inter torskar med 2-0
Mitt tips:
Linkan hänger en och assisterar till två, Djurgår'n vinner med säg 4-3
Zlatan blir utvisad i 36:e minuten och Inter torskar med 2-0
Det var med lite ironi som jag skrev det, för att påvisa hans unga ålder.Lucas skrev:Apropå Landeskog, en viss skillnad mellan TV pucken och slutspurts match i ES, men han får gärna stänka dig några baljorHonken skrev:Alla pratar om seger, men jag är orolig för matchen p.ga. skadeläget och då är det kvalstrid som gäller igen.
Han vann skytteligan i TV pucken 2008 *L*Tror inte det är någon smart ide att satsa en möjlig slutspels biljett på en 16 åring.. Ser dock fram emot att se honom lira, såg riktigt bra ut mot Brynäs.
Om manskapet är detsamma som mot brynäs ska man nog fortsätta med samma kedjor.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Off topic:
Färjestad har ledningen med 1-0 mot Rögle efter en period. Om dom behåller ledning kan vi säkra nytt Elitserie kontrakt redan imorgon. Kom igen Färjestad!
Frölunda sköter sitt jobb, 2-0 borta mot Timrå efter 1 period. Håll i detta, så kan vi blanda in Timrå i slutspelskampen igen!
MODO leder dock, men vad gör det egentligen? Dom har ingen chans att gå till slutspel. Så om vi kommer 9a eller 10a kvittar.
Färjestad har ledningen med 1-0 mot Rögle efter en period. Om dom behåller ledning kan vi säkra nytt Elitserie kontrakt redan imorgon. Kom igen Färjestad!
Frölunda sköter sitt jobb, 2-0 borta mot Timrå efter 1 period. Håll i detta, så kan vi blanda in Timrå i slutspelskampen igen!
MODO leder dock, men vad gör det egentligen? Dom har ingen chans att gå till slutspel. Så om vi kommer 9a eller 10a kvittar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kul att folk vill ha en målskytt som kan göra lite många mål som Bengan bredvid Linkan. Bengan gjorde som mest 23 mål i DIF, Anger har gjort 22 iår, Ottosson har gjort 16.
Vi har gjort många mål iår, men vi har släppt in för många. Förstår inte riktigt hur folk inte kan förstå detta. Vi torskar hela säsongen i November. Där tar vi extremt lite poäng. Men vår akilleshäl är målvakterna och till viss del försvaret. Med en klassmålvakt och en till rejält defensivback skulle vi kunnat rida ur novemberstormen mycket bättre. Då skulle vi krigat om fjärdeplatsen nu.
Nog om det, säsongen är inte slut. Jag tror att vi kör över Saik. Deras form kan ifrågasättas och DIF har vart hyfsade på hovet senaste tiden, självklart minus för skadorna.
SSK borde vi spöa också. Bra chans till poäng i Scandinavium.
Dock är jag osäker att resultaten ska gå våran väg tyvärr.
E: Färjestad ger i alla fall Rögle chansen att vinna. Ställer sållet Divis i mål. Kunde han inte fått stå mot oss istället. Tydligen kan inte Rögle göra mål ändå.
Vi har gjort många mål iår, men vi har släppt in för många. Förstår inte riktigt hur folk inte kan förstå detta. Vi torskar hela säsongen i November. Där tar vi extremt lite poäng. Men vår akilleshäl är målvakterna och till viss del försvaret. Med en klassmålvakt och en till rejält defensivback skulle vi kunnat rida ur novemberstormen mycket bättre. Då skulle vi krigat om fjärdeplatsen nu.
Nog om det, säsongen är inte slut. Jag tror att vi kör över Saik. Deras form kan ifrågasättas och DIF har vart hyfsade på hovet senaste tiden, självklart minus för skadorna.
SSK borde vi spöa också. Bra chans till poäng i Scandinavium.
Dock är jag osäker att resultaten ska gå våran väg tyvärr.
E: Färjestad ger i alla fall Rögle chansen att vinna. Ställer sållet Divis i mål. Kunde han inte fått stå mot oss istället. Tydligen kan inte Rögle göra mål ändå.
Född till sportchef.
MoDo vinner över skoterraggarna med 5-0!!!!
Ännu mer press inför imorgon!!
Ännu mer press inför imorgon!!
Rögle kvitterade till 3-3 mot Fbk när det var en sekund kvar
Topic: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009
Omgång 53-snack här: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=2800
Omgång 53-snack här: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=2800
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
De två spelare som tillkom senast på skadelistan var Michael Holmqvist och Kristofer Ottosson. Där är det redan klart att ”Honken” kommer att spela på torsdag. ”Otto” tar sin skada dag för dag men det är svårt att sia om exakt när han kan vara tillbaka. Förhoppningsvis kan även han spela på torsdag. Hämtat från Difhockey.se
Ser bra ut, och resultatet gick våran väg också, typ. Timrå kommer att förlora en match till, jag hoppas det(tror), men det stora är brynäs, dom har ett svårare program kvar, men även SAIK, dom kommer att förlora den matchen mot DIF, och förhoppningsvis 2 till, och då räcker det med att vi vinner resten
Faan så gött det skulle vara, vilket underbart avslut det blir då!!!
Men det ser svårt ut, fast vi ska rikta in oss på att vinna resten och så får vi se hur det går!
Ser bra ut, och resultatet gick våran väg också, typ. Timrå kommer att förlora en match till, jag hoppas det(tror), men det stora är brynäs, dom har ett svårare program kvar, men även SAIK, dom kommer att förlora den matchen mot DIF, och förhoppningsvis 2 till, och då räcker det med att vi vinner resten

Men det ser svårt ut, fast vi ska rikta in oss på att vinna resten och så får vi se hur det går!
Djurgården i vått och torrt!
5-1. Gott så!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
degen201 skrev:Nu är det dags att tänka lite positivt. Vi går till slutspel punkt slut därför att vi tar 3p imorgon samtidigt som Brynäs torskar mot HV, och Timrå torskar mot Frölunda idag, då har vi 3p upp till Brynäs och Timrå som möter varandra på Torsdag och den matchen vinner Timrå med tanke på Challe i båset och sitt stora DIF Hjärta samtidigt så slår vi SSK på torsdag och vips vi e på slutspelsplats. Sen lördagsomgången så tar vi minst 1p i götet samtidigt som Brynäs torskar mot FBK alltså Brynäs avslutar serien med 3 raka torsk. Det är vad jag tror iallafall man måste vara positiv.
Skönt med en till optimist här inne. Vad som än diskuteras - tränare, spelare, målvakter, lagkapten, tabell, så är det så negativt och allt är botten. Själv ser jag spelarna som HJÄLTAR om de lyckas med detta och jag tro inte det är någon omöjlighet.
Vilken jäkla dag, har varit nervös sedan jag vaknade. Hoppas killarna inte är lika nervösa utan ger järnet där ute. Det tror jag dom gör också. 4-1 till DIF!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ikväll är det BARA vinst som gäller. Det finns ingenting annat! Vill se ett DIF som gör som de andra bottenlagen på hemmaplan. Det vill säga: går ut och visar att det är vi som bestämmer genom att ligga på stenhårt och vara först på varenda jävla puck. Fullfölj tacklingar, använd tjuvnyp och täck skott med käften om det så behövs. Det är VI som har hemmaplan och VI som ska regera.
Inga Saik-spelare ska få åka runt i vår zon och tro att det är fritt fram att ta sig friheter mot DIF, så som det tyvärr sett ut under allt för många matcher.
Visa stoltheten nu Djurgår'n!
Vi ger aldrig upp...
Inga Saik-spelare ska få åka runt i vår zon och tro att det är fritt fram att ta sig friheter mot DIF, så som det tyvärr sett ut under allt för många matcher.
Visa stoltheten nu Djurgår'n!
Vi ger aldrig upp...
Sjunger avgå Johnny...