Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jaccan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jaccan »

Richard Jackman har ju fått sparken från Leksand. Om han kan hålla sig i skinnet så kanske (KANSKE) han kan bli ett bra nyförvärv. Vi behöver ju nån bra back.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Musse är ett äckel. NEJ TACK!
Vi har Mackan, Thoresen etc att välja på i första hand!

Inte ens om de ger oss nobben är Musse ett altenativ. Då ser jag hellre Ahlén.
Han ska inte tro att han ska komma hit när han spelat bort sina gyllne år i Sveriges äckligaste förening. Hur många gånger har inte karln förstört för oss? Och nu vill ni släppa in honom i värmen igen?

Var är ryggraden, Djurgården?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Och nu vill ni släppa in honom i värmen igen?

Vem har sagt att man vill se Musse i DIF igen? Lucas första inlägg är det enda som jag kan tolka på det sättet, fast än det lika gärna kan vara tvärtom.
Musse är inte välkommen tillbaka! Inte ens om han erbjuder oss att spela utan lön (om han betalar oss 100k i månaden kan det ju diskuteras)! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Om ssk åker ur eller om dem blir kvar så sitter Klasen på utgående kontrakt. Så jag hoppas DIF gör allt för att få hit honom som ersättare till Figren om det blir NHL spel för den sitnämnde efter denna säsong.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

sthlm_dif skrev:
DIF_Soldier skrev:Och nu vill ni släppa in honom i värmen igen?

Vem har sagt att man vill se Musse i DIF igen? Lucas första inlägg är det enda som jag kan tolka på det sättet, fast än det lika gärna kan vara tvärtom.
Musse är inte välkommen tillbaka! Inte ens om han erbjuder oss att spela utan lön (om han betalar oss 100k i månaden kan det ju diskuteras)! :wink:
Nu syftade jag på DIFs ledning, det var inte riktat mot någon skribent.
Säg den glädje som varar
joppe79

Inlägg av joppe79 »

darthchubby skrev:Jag tycker vi borde satsa på att försöka få hem Thoresen han har öst in poäng i lugano och hans kontrakt går ut nu efter säsongen.
Att försöka få Thoresen skulle lyfta hela DIF, grym jävla säsong i Lugano. Men nackdelen med det är ju att han troligen kommer dra till NHL igen.

Många mål han gjort är dessutom fantastiskt vackra.
joppe79

Inlägg av joppe79 »

Jag har en fråga om Morten Ask, lämnade han Djurgården pga bråk? Eller är det inget ont blod mellan Ask och Dif? Om inte skulle kanske DIF försöka få tillbaks honom, för att han har sagt att han vill lämna Fuchse Duisburg som ligger hjälplöst sist i DEL.

34 poäng på 47 matcher är inte så pissigt om man tänker på att han spelar i ett rätt så dåligt gäng, dessutom har han två grymma VM turneringar bakom sig.

Jag gillar iaf Ask :)
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Torpedo Novgorod skrev:Vill inte att Djurgårdens IF Ishockeyförening ska vara nåt ålderdomshem där man kan klampa in och spela bort sista åren i karriären efter att ha lämnat sin moderklubb för att tjäna lite mer pengar hos en konkurrerades klubb några mil bort.

Bra talat! Musse är ingen djurgårdare och kommer aldrig åter att så bli. Att årets lag har vunnit publikens hjärta beror på att de visar stort DIF-hjärta, att de krigar för skölden och att de i uttalanden och i spel visar att de hör hemma i vår familj. Släpp inte in några penningstinna pensionärer som tack för det som en gång var. Kärleken till DIF är viktigast, särskilt när derbyn mot AIK möjligen stundar inför nästa säsong...
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Mathias Tjärnqvist om Rögle åker ur kanske? Tillsammans med brorsan vore fint :P
Stadion

Inlägg av Stadion »

joppe79 skrev:Jag har en fråga om Morten Ask, lämnade han Djurgården pga bråk? Eller är det inget ont blod mellan Ask och Dif? Om inte skulle kanske DIF försöka få tillbaks honom, för att han har sagt att han vill lämna Fuchse Duisburg som ligger hjälplöst sist i DEL.

34 poäng på 47 matcher är inte så pissigt om man tänker på att han spelar i ett rätt så dåligt gäng, dessutom har han två grymma VM turneringar bakom sig.

Jag gillar iaf Ask :)

Vad jag kommer ihåg ville Ask spela center men det fick han inte och kanske det var något med speltid också. Jag vill inte ha Ask tillbaka han visade ingenting här alls och tror inte han utvecklats så mycket sen senast.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Stadion skrev: Jag vill inte ha Ask tillbaka han visade ingenting här alls.
http://www.difhockey.se/match.php?id=2185
Den matchen har jag på näthinnan än, fan vad underbar han var :)
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Morten Ask var definitivt en spelare som jag gillade skarpt.
joppe79

Inlägg av joppe79 »

Djurgårn skrev:Morten Ask var definitivt en spelare som jag gillade skarpt.
Jo jag med, och eftersom han vill dra från Tyskland kanske Dif höra sig för? Men det blir väl inte så antar jag.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kanske borde lägga lite krut på Serge Aubin ryktas vara på väg till elitserien
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8785

Ps: Var de något fel på de här Frasse ?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Känns inte som vi kall lägga pengar på en 34-årig transatlant utan att se till att behålla de tongivande spelarna i har i dagens trupp.

Ps: Var de något fel på de här Frasse ?
Skönt och se en skribent ta till sig av en uppmaning och nej det vart inget som helst fel på det inlägget :)
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst