Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
eliaus
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

Stadion skrev:
eliaus skrev:Här kommer ett litet tips på en ny ramsa:

"Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld, Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld"

Från Manchester Uniteds:
"Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley,
Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley"

1.3 in i filmen så kommer det.

Vad tycker ni?

Eller så lär sig klacken dem sånger som redan finns ordentligt.
Det var bara ett tips, tipset kommer inte direkt att försvinna, men jag tycker att denna ramsa är mycket bättre än t.ex. "Hujeda mej" och "De e lång väg till Sm-guldet"
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Torpedo Novgorod »

sthlm_dif skrev: Incidenten på Råsunda hände för snart 1 år sedan, släpp det för fan!
Ehh. Nej? Tvivlar på att du ens var där.

Jag bryr mig inte om själva sången, varken hörde eller sjöng den, utan du verkar ha inside information.
Hur vet du att han var oskyldig vakt med DIF-hjärta? DIF Säkerhet som lyckades slå på flera dussin oskyldiga Djurgårdare i fotbollen arbetar också på hockeymatcherna, och dom flesta vakter kommer från Hammarbys säkerhetsorganisation efter dom blev sparkade därifrån för just att slå på oskyldiga fans.
Mackan1891

Inlägg av Mackan1891 »

eliaus skrev:
Stadion skrev:
eliaus skrev:Här kommer ett litet tips på en ny ramsa:

"Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld, Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld"

Från Manchester Uniteds:
"Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley,
Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley"

1.3 in i filmen så kommer det.

Vad tycker ni?

Eller så lär sig klacken dem sånger som redan finns ordentligt.

"men jag tycker att denna ramsa är mycket bättre än t.ex. "Hujeda mej" och "De e lång väg till Sm-guldet"

Det är du nog ganska ensam om att tycka. Jag tror att problemet är att du inte kan texterna ordentligt så att det blir svårt att hänga med men för den sakens skull så ska man inte knuffa på gamla klassiker.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Torpedo Novgorod skrev:Hur vet du att han var oskyldig vakt med DIF-hjärta? DIF Säkerhet som lyckades slå på flera dussin oskyldiga Djurgårdare i fotbollen arbetar också på hockeymatcherna, och dom flesta vakter kommer från Hammarbys säkerhetsorganisation efter dom blev sparkade därifrån för just att slå på oskyldiga fans.
Självklart vet jag inte det. Men hur många finns det inom DIF säkerhet? 300 personer kanske? Det var ett fåtal på Råsunda som misshandlade supportrar, det var inte samtliga. Ingen vet antalet vakter som misskötte sig på Råsunda, men jag kan inte tänka mig annat än att det var få som misskötte sig, kanske 10-15 st. Chansen att just den vakten, var där och slog ner supportrar är väl ganska liten, eller hur? Och att de flesta är tidigare Hammarby vakter är skitsnack. Det må finnas några, men bara ett fåtal (kanske var det just dom som misskötte sig på Råsunda). Så att skriva att det flesta är tidigare Hammarby vakter är väl lite överdrivet? De flesta vakterna har ett hjärta för DIF, för det är ju dessa människor som DIF vill anställa, det framgår ju ganska tydligt i de artiklar där dom söker arbetare.

Sen den där ramsan: Sluta skriva nya ramsor, det leder ingenvart, då alla måste lära sig de ramsor vi har nu först och främst. Sedan kan man diskutera det, men så som det ser ut i dagsläget behövs ej nya ramsor.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Det är du nog ganska ensam om att tycka. Jag tror att problemet är att du inte kan texterna ordentligt så att det blir svårt att hänga med men för den sakens skull så ska man inte knuffa på gamla klassiker

Sorry ja kan exakt alla ramsor, de vet du inget om!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:Sorry ja kan exakt alla ramsor, de vet du inget om!
Du kan garanterat inte alla ramsor eftersom du är 14 år (stod att du var 14 år i din blogg). Finns många ramsor som du inte kan, det är jag helt säker på.
För övrigt så undrar jag hur du kan tycka att din ramsa är bättre än "Hujeda mig". Det är en gammal klassiker, som har sjungits bra länge. En av de skönaste ramsorna som vi har, och jag tvivlar på att du ens kan den ramsan. För att då är det märkligt att du skriver som du gör.

Vi har tillräckligt med ramsor, överlämna jobbet åt JK om dom tycker att vi behöver fler ramsor.
Får känslan av ett bonde forum när nya förslag om ramsor kommer upp hela tiden, för att vi har ramsor så det räcker. Vi behöver ej skriva nya, som bönderna från Linköping och Karlstad.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

1. Jag är femton, har stått i klacken i 3 år, ja kan alla ramsor, tro mej. Sen så säger jag bara vad JAG tycker eftersom att dett är ett FORUM där man ska disskuera och skriva egna tankar.

Sen så var det bara ett förslag, du vet? FÖRSLAG?
Användarvisningsbild
yobeez

Inlägg av yobeez »

Jag har stått i klacken i många säsonger. Jag är 20 år och kan inte dem här klassikerna helt. Kan inte du skriva hur dem går så att jag kan dem. Jag är också väldigt dålig på samba djurgårn låten...fattar inte varför jag inte kan dem helt lite pinsamt faktiskt. Men du som kan dem kan ju skriva här så att jag kan ;)
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:1. Jag är femton, har stått i klacken i 3 år, ja kan alla ramsor, tro mej. Sen så säger jag bara vad JAG tycker eftersom att dett är ett FORUM där man ska disskuera och skriva egna tankar.

Sluta diskutera det. Du kan inte alla ramsor, du må kunna de allra flesta och vanligaste. Men det finns alltid någon som du inte kan, eftersom du förmodligen inte ens har hörts talas om några.
Ja, det var ett förslag, det förstår jag med. Men varför ska vi skriva fler ramsor när vi har flest ramsor i Sverige? Känns väl lite onödigt. Bättre att alla lär sig de ramsor som vi har nu, för att det finns redan nu för många ramsor som de flesta inte kan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

sthlm_dif skrev:
eliaus skrev:1. Jag är femton, har stått i klacken i 3 år, ja kan alla ramsor, tro mej. Sen så säger jag bara vad JAG tycker eftersom att dett är ett FORUM där man ska disskuera och skriva egna tankar.

Sluta diskutera det. Du kan inte alla ramsor, du må kunna de allra flesta och vanligaste. Men det finns alltid någon som du inte kan, eftersom du förmodligen inte ens har hörts talas om några.
Ja, det var ett förslag, det förstår jag med. Men varför ska vi skriva fler ramsor när vi har flest ramsor i Sverige? Känns väl lite onödigt. Bättre att alla lär sig de ramsor som vi har nu, för att det finns redan nu för många ramsor som de flesta inte kan.
Jag garanterar dej att jag kan alla, kollat djurgårdsmatcher sen ja va 1 månad... Ja ville bara skriva in den eftersom att jag tyckte att den var bra, och för att inte glömma bort den. (EDIT: Mitt sista inlägg om detta ämne...)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:(EDIT: Mitt sista inlägg om detta ämne...)
Tack.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

(värt att notera är att de som sitter exakt bakom samsung skylten (på 3 rader där), står upp hela matcherna, och det är dom som gör sig mest hörda inne på hela Hovet, dock genom korkade kommentarer om domare osv, men ville bara påpeka detta).
.[/quote]

Det är samma personer som du dömde ut och som var ''klackledare'' igår, herregud!
Vi står uppe vid störrre matcher med mycket folk och nere vid mindre matcher.
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

andreaa-s skrev:Det är samma personer som du dömde ut och som var ''klackledare'' igår, herregud!
Vi står uppe vid störrre matcher med mycket folk och nere vid mindre matcher.
Vad pratar du om? Jag dömde ut klackledarna, som stod på rad 1. Och dom som står bakom samsung skylten står på rad 20 eller nåt, och för övrigt så är dom inte på långa vägar klackledare då dom knappt sjunger med i någon ramsa, dom lever sitt egna liv i klacken helt enkelt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Jag vill ta upp 2 saker. Jag håller med sthlm_dif om klackledaren, behöver inte säga så mycket mer eftersom du tagit upp allt.

Nr2 (tror det var mot Timrå) VARFÖR i HELVETTE startar folk och sjunger "Vi ska vinna SM-guldet" och ALLA sjunger "Spöar Gnaget, Hammarby". Det är för fan inte fotboll ni tittar på, Hammarby finns för fan inte äns i hockey längre, och AIK spelar i en annan jävla serie. Blir så jävla förbannad, ska tilläggas att jag står och sjunger med i alla ramsor, men här höll jag tyst.

Vi kan sjunga "Vi ska vinna SM-guldet" men då får vi byta ut Gnaget och Hammarby mot t.ex HV, Färjestad, eller mot vilken annat ELITSERIE LAG som hällst bara det inte är Gnaget och Hammarby.
Användarvisningsbild
Thomaso
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Thomaso »

AnteKr skrev:Nr2 (tror det var mot Timrå) VARFÖR i HELVETTE startar folk och sjunger "Vi ska vinna SM-guldet" och ALLA sjunger "Spöar Gnaget, Hammarby". Det är för fan inte fotboll ni tittar på, Hammarby finns för fan inte äns i hockey längre, och AIK spelar i en annan jävla serie. Blir så jävla förbannad, ska tilläggas att jag står och sjunger med i alla ramsor, men här höll jag tyst.

Vi kan sjunga "Vi ska vinna SM-guldet" men då får vi byta ut Gnaget och Hammarby mot t.ex HV, Färjestad, eller mot vilken annat ELITSERIE LAG som hällst bara det inte är Gnaget och Hammarby.
Jag tycker att just "Vi ska vinna SM-guldet" är en klockren ramsa som redan blivit lite utav en modern klassiker.
Blir lite rädd över allt snack i överlag om fotboll hit & hockey dit. Jag har inget emot att det tex finns en blårandig
tröja på Hovet eller en hockeytröja på Stadion. Tvärtom, det gör mig så jävla glad & stolt som Djurgårdare att ständigt
påminnas om hur otroligt bra vi har det. Vi är större än en ishockeyförening, större än en fotbollsförening.
Vi är Djurgårdens Idrottsförening! Stockholms Stolthet - Mesta Mästarna

Synd att du inte tog ton i "Vi ska vinna SM-guldet", det gjorde jag...
Men å andra sidan sjöng jag även med i Kisa Magnussons KLASSISKA "Åh en sådan härlig dag", gjorde inte du det?

Visst, vi möter inte bajen & aik på a-lagsnivå längre men vi möter dom motvilligt varje dag på dagis, i skolan, på arbetet, på träningen eller på stan.
En stor del av vår identitet finns i vår överlägsenhet emot våra ofrivilliga rumskamrater.

I övrigt så håller jag med sthlm_DIF.
Skriv svar