AIK inledde med "-Janne Houkko tar den i 2an"
Repliken från Leksingarna vid målet var klockren:
"-AIK fick den i 2an" Hahaha, Bondhumor...[/quote]
Haha om de där e bondehumor så har jag det

ÄLSKA DIF <3
Det jag menar med att matchen är ljummen är att namnet Timrå inte lockar många äldre personer med klackrutin... Det gör däremot klassiska lag som Färjestad och Leksand. Matchen var skit viktig, det håller jag absolut med om. Men namnet Timrå är som sagt väldigt ljummet publikmässigt.Lucas skrev:Ljummen match my ass.. Den blev bara det för att vi gjorde den till det. Den där matchen betydde förbannat mycket för oss. Betydligt mycket mer än vad den gjorde mellan ettan och tvåan i Allsvenskan som redan är klara för kval.
"Derby" (om man nu får kalla det så) vs. Livsvikig strek match med 6 matcher kvar av serien borde ha i princip lika god stämning. Vi slöt helt enkelt inte upp lika duktigt som AIK gjorde i denna match, punkt slut.
HahaSidney Crosby skrev:Lite extra roligt med tanke på den här artikeln också. http://www.nt.se/arkiv/2003/02/04/Senas ... p%3Bo.aspx
Det är ju inte direkt någon nyhet att dom är homosexuella... Gay traditioner finns det i mängder inom AIK!www.nt.se skrev:De fyra dömda pojkarna har uppgett att även de tidigare utsatts för galgning, under läger på Åland och Gotland, och att de ser det som en tradition inom AIK.
Det är instrumentförbud inne på Hovet.yobeez skrev:Jag vet inte varför vi inte har megafoner....är det förbjudet inom DIF-klacken av samma anledning som trummorna eller? Men om det inte är "förbjudet" så kan det vara bra att använda sig av en sån när man drar igång ramsorna och för att tillexempel påminna om att vissa ramsor har ett visst tempo.
Håller med dig! Jag hoppas inte att dröjer allt för länge innan vi får en bra klackledare!sthlm_dif skrev:Sen angående dagens klackledare... Han (och hans kompisar) betedde sig ett tag som om dom vore 3 år, Kanske 4?. Varför i helvette ska man börja peka på en ensam vakt, som gör sitt jobb för DIF, och sjunga: "Jag kängade en vakt idag"? Jag blir så fruktansvärt förbannad. Han gör sitt jobb för det som han älskar mest, DIF hockey.
Bara för att det finns ett fåtal vakter som älskar att slåss (incidenten på Råsunda hände för snart 1 år sedan, släpp det för fan!) så kan man inte blanda ihop dom med helt oskyldiga vakter. Är så fruktansvärt omoget, jag vill inte se den pajasen som klackledare fler gånger. Han har gjort sitt nu, 3 matcher i rad utan att skapa tryck en enda gång. Min mormor skulle ha gjort det bättre. Tack och hej!
Förlåt uttrycket , MEN E DU DUM I HELA DITT JVLA HUVE? ursäkta men jag blir så jvla förbannad, jag var inte ''klackledare'' igår men jag stod nere vid räcket och gjorde fan ALLT för att få igång alla.sthlm_dif skrev:Det är instrumentförbud inne på Hovet.yobeez skrev:Jag vet inte varför vi inte har megafoner....är det förbjudet inom DIF-klacken av samma anledning som trummorna eller? Men om det inte är "förbjudet" så kan det vara bra att använda sig av en sån när man drar igång ramsorna och för att tillexempel påminna om att vissa ramsor har ett visst tempo.
Sen angående dagens klackledare... Han (och hans kompisar) betedde sig ett tag som om dom vore 3 år, Kanske 4?. Varför i helvette ska man börja peka på en ensam vakt, som gör sitt jobb för DIF, och sjunga: "Jag kängade en vakt idag"? Jag blir så fruktansvärt förbannad. Han gör sitt jobb för det som han älskar mest, DIF hockey.
Bara för att det finns ett fåtal vakter som älskar att slåss (incidenten på Råsunda hände för snart 1 år sedan, släpp det för fan!) så kan man inte blanda ihop dom med helt oskyldiga vakter. Är så fruktansvärt omoget, jag vill inte se den pajasen som klackledare fler gånger. Han har gjort sitt nu, 3 matcher i rad utan att skapa tryck en enda gång. Min mormor skulle ha gjort det bättre. Tack och hej!
Som du kanske förstod, så grundade jag mitt inlägg ifrån hans fruktansvärt omogna beteende när han försökte starta "Jag kängade en vakt idag". Och så som du skrev, "Att jag var dum i huvudet", tolkar jag på ett sätt... Nämligen att du tyckte det var helt ok att starta den ramsan. 95% av de i klacken har en tillräckligt bra uppfostran från barndomen, så att man inte skämmer ut sig genom att börja sjunga med i den ramsan. Om du nu tyckte att den var bra, och sjöng med i den, så ber jag dig att tänka över ditt liv. För att du är inne på helt fel spår om du tycker att man ska misshandla DIF vakter för en sak som hände för snart ett år sedan på Råsunda. För att det är just vad den ramsan går ut på, att vakterna ska misshandlas. För att de som sjöng denna ramsa första gången är väl förmodligen medlemmar i DFG, och deras sysselsättning är ju just precis att bråka med andra lags supportrar och vakter. Så tänk dig lite för nästa gång innan du börjar sjunga dessa omogna ramsor, för att det finns absolut ingen anledning till det.andreaa-s skrev:Förlåt uttrycket , MEN E DU DUM I HELA DITT JVLA HUVE? ursäkta men jag blir så jvla förbannad, jag var inte ''klackledare'' igår men jag stod nere vid räcket och gjorde fan ALLT för att få igång alla.
Det är ju för fan nere på räcket som allt tryck skapas. Vart i klacken står du??
står du med gubbarna där uppe ? SITTER du ner med snubbarna bakom samsung skylten?.
vi där nere är dom enda som hänger kvar i låtarna och försöker få igång alla!
istället för att klaga på att ingen rutinerad är där så kan ju du gå ner och ställa dig på räcket och hålla igång.
Hur tror du att vi ska få bra klackledare i framtiden om inte vi unga får chansen nu??
sen är det inte klackledaren det är fel på, han jobbar på tillräckligt mycket för att få igång klacken. Problemet är att dom felsta inte tar sitt ansvar.
T.e.x. längst upp stod ett par gubbar(60 bast) resten satt ner, bakom samsung skylten satt ALLLA ner. I mitten stod man med armarna i kors och var ledsen att vårt kära DIF låg under.
MEN SEN i tedje perioden när DIF hade gjort tre mål då passade det att stå upp och sjunga!
VARFÖR INTE HELA TIDEN??
skärpning!
ALLA TILL TÄLJE!!
Håller med dig till 100%. Klappandet förstör en hel del sånger, helt klart. Och som du säger är det skrämmande att vi är så beroende av klackledare, men det som är problemet utan klackledare i dagens hockeyklack är att det är näst intill omöjligt att få igång något bra, om man står i mitten av klacken. Då jag själv har försökt en hel del gånger att starta ramsor, och ibland går det vägen, men när det inte gör det så får man blickar från en hel del vuxna och massa små barn som står och pekar på en medans dom skrattar. Det är som du säger dessa personer som är problemet. Många undviker att försöka dra igång något just på grund av detta, och jag har faktiskt förståelse för det. Finns tyvärr i dagsläget inte något sätt att åtgärda problemet, om man inte höjer biljettpriserna så det blir kanske 30kr dyrare i klacken (150kr/biljett), och tar bort det billiga säsongskortet som i dagsläget är så billigt att en match kostar runt 40 kr i klacken. Men detta har självklart effekter också... Klacken skulle ju minskats ordentligt, och frågan är då om vi i längden skulle ha tjänat på det. Situationen är som sagt väldigt tilltrasslad, och som många säger "att det var bättre förr", stämmer så bra som det kan. Då var det endast sjungande i klacken... Synd att jag inte han uppleva detta.Mackan1891 skrev:Jag tycker det är lite skrämmande att ni junisar är så grymt beroende av att en Klackledare drar igång ramsor åt er. Det är väl bara att försöka dra igång en själv om det tystnar och det viktigaste av allt sluta klappa sönder varenda ramsa för det blir bara technotempo av hela skiten då. Sen att folk tillåts sitta i Klacken är rent jävla bedrövligt hade det hänt på min tid så hade vederbörande fått sig en rejäl utskällning och hade han inte lyssnat så hade han åkt ut så det bara visslat om det. Men vi hade å andra sidan inte så många "Turister" utan folk som stod i Klacken då stod där för att dem var Djurgården mest engagerade Supportrar inte för att det skulle glassas för polarna i skolan dagen efter.
Ni har helt enkelt blivit för snälla Klacken ska inte vara någon jävla söndagsskola för pensionärer, tioåringar och barnfamiljer.
MEN till erat försvar så ska jag säga att ni gör mestadels ett GRYMT jävla jobb.
Haha klockren!DIF_Soldier skrev:De som står i klacken och inte sjunger för full jävla hals bör hånas och få en och annan tomat i ansiktet.
eliaus skrev:Här kommer ett litet tips på en ny ramsa:
"Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld, Vinna guld, vinna guld, vi e Djurgården från stockholm och vi ska vinna guld"
Från Manchester Uniteds:
"Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley,
Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley"
1.3 in i filmen så kommer det.
Vad tycker ni?