Otrevlig DIF-personal
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 2009-01-15
Otrevlig DIF-personal
Hade sett fram emot en trevlig kväll på Hovet med familjen men det började mindre bra (och slutade ganska illa med tanke på resultatet, 3-4).
Vi har varit på 3 matcher tidigare under säsongen och allt har fungerat bra. Familjebiljetterna har vi hämtat ut vid ingång 13 men idag så stod någon typ av skolelev där med noll-koll. Sa vad vi hette men han hittade inte våra biljetter och tillkallade någon typ av ansvarig som sa att biljetterna skulle hämtas vid supporterbutiken i Globen Centrum. Frågade om jag bara skulle gå dit och hämta biljetterna och ja, det var bara att gå dit.
Kommer till "shoppen", säger vårt namn och snubben bakom disken frågar lite syrligt var ungarna är. Det står och väntar vid ingång 13 där vi hämtat biljetterna de tidigare 3 gångerna. Spelar ingen roll, de måste vara här för att du ska få dina biljetter. Börjar fundera på om han driver med mig men nej, han menar fullt allvar så det är bara att plocka upp mobilen och ringa gumman som får släpa tillbaka ungarna.
Vid det här laget är jag mindre glad och låter gumman ta snacket med biljettkillen. Det verkar först inte vara några problem men precis lika syrligt som han tidigare sa att ungarna måste vara med så säger han att det kostar 200:-. Va? Vi har ju redan betalt biljetterna!
Nja, ni har betalt ungarnas biljetter men inte era egna (hur man ens kan komma på idéen att någon förälder skulle köpa familjebiljetter enbart till barnen övergår mitt förstånd men tydligen inte hans eller hans chef).
Han säger att vi kan snacka med hans chef som står i kassan i shopen. Det första hon säger är att vi har gjort fel (oavsett om vi har gjort det eller inte så brukar normalt funtad servicepersonal ha en lite annan attityd, men men...) och att det framgår tydligt på hemsidan vad det är som gäller. Hon erbjuder sig att visa för att "bevisa" att vi har fel vilket egentligen inte spelar någon roll. Hon kunde istället ha sagt att det var lite otydligt skrivet (för det var det) men att det tyvärr är så att vi måste betala för våra biljetter (de biljetter som vi redan trodde att vi hade betalt).
Tanten i shopen ansåg att hon gjort oss en tjänst som fixat 2 extra biljetter och då har man lust att fråga om hon brukar låta sin 8-åring gå ensam på matcherna... Hon sa att det antagligen var sista gången hon hjälpte oss (!).
Vi det här laget var jag så lack på bemötandet att jag inte orkade tjafsa utan betalade och gick där ifrån.
Klarar man inte av att vara trevlig mot sina kunder kanske man ska fundera på ett annat jobb. Köra ismaskin ser ju kul ut...
Vi har varit på 3 matcher tidigare under säsongen och allt har fungerat bra. Familjebiljetterna har vi hämtat ut vid ingång 13 men idag så stod någon typ av skolelev där med noll-koll. Sa vad vi hette men han hittade inte våra biljetter och tillkallade någon typ av ansvarig som sa att biljetterna skulle hämtas vid supporterbutiken i Globen Centrum. Frågade om jag bara skulle gå dit och hämta biljetterna och ja, det var bara att gå dit.
Kommer till "shoppen", säger vårt namn och snubben bakom disken frågar lite syrligt var ungarna är. Det står och väntar vid ingång 13 där vi hämtat biljetterna de tidigare 3 gångerna. Spelar ingen roll, de måste vara här för att du ska få dina biljetter. Börjar fundera på om han driver med mig men nej, han menar fullt allvar så det är bara att plocka upp mobilen och ringa gumman som får släpa tillbaka ungarna.
Vid det här laget är jag mindre glad och låter gumman ta snacket med biljettkillen. Det verkar först inte vara några problem men precis lika syrligt som han tidigare sa att ungarna måste vara med så säger han att det kostar 200:-. Va? Vi har ju redan betalt biljetterna!
Nja, ni har betalt ungarnas biljetter men inte era egna (hur man ens kan komma på idéen att någon förälder skulle köpa familjebiljetter enbart till barnen övergår mitt förstånd men tydligen inte hans eller hans chef).
Han säger att vi kan snacka med hans chef som står i kassan i shopen. Det första hon säger är att vi har gjort fel (oavsett om vi har gjort det eller inte så brukar normalt funtad servicepersonal ha en lite annan attityd, men men...) och att det framgår tydligt på hemsidan vad det är som gäller. Hon erbjuder sig att visa för att "bevisa" att vi har fel vilket egentligen inte spelar någon roll. Hon kunde istället ha sagt att det var lite otydligt skrivet (för det var det) men att det tyvärr är så att vi måste betala för våra biljetter (de biljetter som vi redan trodde att vi hade betalt).
Tanten i shopen ansåg att hon gjort oss en tjänst som fixat 2 extra biljetter och då har man lust att fråga om hon brukar låta sin 8-åring gå ensam på matcherna... Hon sa att det antagligen var sista gången hon hjälpte oss (!).
Vi det här laget var jag så lack på bemötandet att jag inte orkade tjafsa utan betalade och gick där ifrån.
Klarar man inte av att vara trevlig mot sina kunder kanske man ska fundera på ett annat jobb. Köra ismaskin ser ju kul ut...
- Emil Svelander
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: 2005-06-09
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Otrevlig DIF-personal
Du är inte den förste som klagar på attityden i DIF Concept Store. Även jag håller med. Särskilt de två damerna är inte de mest serviceinriktade. Kan man inte behandla Djurgårdare med respekt skall man absolut inte jobba där. Skärpning för fan!
Sjunger avgå Johnny...
Re: Otrevlig DIF-personal
Kontakta Jan Ednertz på kanslit http://www.difhockey.se/klubb
Han har varit kanon när något har strulat för mig.
Han har varit kanon när något har strulat för mig.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Re: Otrevlig DIF-personal
Om man ska gå in i Entre 13 vart dom brukar ha special erbjudanden till exempel billigare biljetter via McDonald's eller liknande, där tycker jag att dom sköter det bra. Exempelvis när vi hade beställt biljetter till en match och dom inte fanns där så bad hon bara att komma in strax innanför så kom Jan Ednertz ner och gav oss biljetter, så där vid entrerna tycker jag det funkar bra.
Men nere vid Concept Store håller jag med er, dom kan vara rätt otrevliga ibland eller ganska ofta.
Men nere vid Concept Store håller jag med er, dom kan vara rätt otrevliga ibland eller ganska ofta.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Re: Otrevlig DIF-personal
Jag har haft samma problem jag, med en blond medelålders tant. alltid lika otrevlig och kort i ton
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 2009-01-15
Re: Otrevlig DIF-personal
Jag borde väl inte bli glad när jag hör att det är fler än vi som haft problem, men samtidigt är det en liten bekräftelse på att det inte bara var vi som hade en dålig dag.
Gumman skulle ringa han som ansvarar för familjebiljetter i dag.
Gumman skulle ringa han som ansvarar för familjebiljetter i dag.
Re: Otrevlig DIF-personal
Håller helt och hållet med! Jag och bruden skulle in och köpa en present för någon dag sen, Och innan vi gick in sa vi nästa i mun på varandra att det känns inge trevligt att gå in i DIF hockey butiken i globen, man känner sig nästan dum när man går där inne.
Personalen är inte alls trevliga ,däremot är dom dryga och korta och hälsar inte ens när man kommer fram till kassan. Nä, vill man ha en bra fungerande souvenirbutik så måste man ha trevlig personal.
Personalen är inte alls trevliga ,däremot är dom dryga och korta och hälsar inte ens när man kommer fram till kassan. Nä, vill man ha en bra fungerande souvenirbutik så måste man ha trevlig personal.
Re: Otrevlig DIF-personal
Hmm, intressanta historier.
Men då får väl jag bryta mönstret lite grann och säga att jag inte haft några problem med personalen nere i butiken. Visst har vi inte skrattat varje gång vi setts, men har aldrig upplevt något otrevligt bemötande från någon av dom. Tycker de är väldigt trevliga väldigt ofta.
MEN, eftersom ni är många som vittnar om detta så behövs det uppenbarligen göras något. Jag tycker det är synd att folk ska känna sig ovälkomna när de går någonstans där DIF Hockey är värdar. Hoppas innerligt att det finns någon bra förklaring.
Ha en trevlig helg!
Men då får väl jag bryta mönstret lite grann och säga att jag inte haft några problem med personalen nere i butiken. Visst har vi inte skrattat varje gång vi setts, men har aldrig upplevt något otrevligt bemötande från någon av dom. Tycker de är väldigt trevliga väldigt ofta.
MEN, eftersom ni är många som vittnar om detta så behövs det uppenbarligen göras något. Jag tycker det är synd att folk ska känna sig ovälkomna när de går någonstans där DIF Hockey är värdar. Hoppas innerligt att det finns någon bra förklaring.
Ha en trevlig helg!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 2009-01-15
Re: Otrevlig DIF-personal
Jan redde ut det här väldigt snyggt efter att gumman ringt och pratat med honom. Mycket proffsigt!Honken skrev:Kontakta Jan Ednertz på kanslit http://www.difhockey.se/klubb
Han har varit kanon när något har strulat för mig.

Angående personalen i butiken kanske det är dags att någon från DIF tar ett snack med dem, de representerar ju indirekt klubben och folk ska ju inte behöva känna olust när de går in.
-
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 2006-10-18
Re: Otrevlig DIF-personal
Håller med. Personalen är inte alltid trevliga och ger inte alltid ett positivt bemötande. Visst jag kan fårstå att det är stressigt på matchdagar men har man valt detta som jobb förväntas du kunna ge ett bra bemötande oavsett.
-
- Inlägg: 2143
- Blev medlem: 2007-06-16
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Ort: Nyköping
Re: Otrevlig DIF-personal
Håller med er till fullo. DIF Shopens personal är under all kritik. Jag har en liten berättelse här:
Jag är medlem och blev bjuden på DIF-Timrå i Globen förra säsongen. Vi bor dessutom en bra bit utanför Stockholm, närmare bestämt ca 1 timmes bilkörning. Jag gjorde mig beredd för att hämta ut biljetterna på matchdagen men icke sa nicke. Då var det så att biljetterna skulle hämtas ut dagen innan. Mailet där detta berättades som jag fick ifrån DIF var dessutom försenat så jag fick det klockan sex på kvällen dagen innan matchdag. Vi ringde då till Djurgårdens kansli och berättade att vi hade detta problemet. Mycket professionellt så sa personen att jag kunde hämta ut biljetterna på matchdagen istället, och vi fick dessutom en ursäkt för att mailet inte kom tidigare.
Lite halvbitter fortfarande så åker jag upp till Globen på matchdagen och går in för att hämta ut biljetterna. När jag berättat vem jag är så får jag en mörk blängande blick och istället för ett fint leende så får jag den snorkiga kommentaren: "Jasså, du var den där personen". Jag får biljetterna uppslängda och känslan av ovälkomnande går inte att ta miste på. Min kompanjon säger till och med när vi gått ut: "Gud, vilken otrevlig ton."
Man känner sig inte välkommen i shopen. Man känner sig snarare som ett problem. Nu blev det en mycket bra lösning för mig och personen på kanslit var mycket trevlig och som sagt mycket professionell. Men bemötandet från personalen i shopen(som var en kvinna i medelåldern) var bedrövlig.
Jag är medlem och blev bjuden på DIF-Timrå i Globen förra säsongen. Vi bor dessutom en bra bit utanför Stockholm, närmare bestämt ca 1 timmes bilkörning. Jag gjorde mig beredd för att hämta ut biljetterna på matchdagen men icke sa nicke. Då var det så att biljetterna skulle hämtas ut dagen innan. Mailet där detta berättades som jag fick ifrån DIF var dessutom försenat så jag fick det klockan sex på kvällen dagen innan matchdag. Vi ringde då till Djurgårdens kansli och berättade att vi hade detta problemet. Mycket professionellt så sa personen att jag kunde hämta ut biljetterna på matchdagen istället, och vi fick dessutom en ursäkt för att mailet inte kom tidigare.
Lite halvbitter fortfarande så åker jag upp till Globen på matchdagen och går in för att hämta ut biljetterna. När jag berättat vem jag är så får jag en mörk blängande blick och istället för ett fint leende så får jag den snorkiga kommentaren: "Jasså, du var den där personen". Jag får biljetterna uppslängda och känslan av ovälkomnande går inte att ta miste på. Min kompanjon säger till och med när vi gått ut: "Gud, vilken otrevlig ton."
Man känner sig inte välkommen i shopen. Man känner sig snarare som ett problem. Nu blev det en mycket bra lösning för mig och personen på kanslit var mycket trevlig och som sagt mycket professionell. Men bemötandet från personalen i shopen(som var en kvinna i medelåldern) var bedrövlig.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Tessan
- Inlägg: 777
- Blev medlem: 2009-02-16
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Ort: Söder om Hovet
Re: Otrevlig DIF-personal
Hej!
Trodde jag fick dåligt bemötande av tjejerna för att de hade en dålig dag här runt nyår, men det gör mig besviken att de behandlar mina djurgårds-vänenr lika illa. Vi borde föra detta vidare... Beteendet de har mot sina kunder hör hemma i Solna Centrum.
Trodde jag fick dåligt bemötande av tjejerna för att de hade en dålig dag här runt nyår, men det gör mig besviken att de behandlar mina djurgårds-vänenr lika illa. Vi borde föra detta vidare... Beteendet de har mot sina kunder hör hemma i Solna Centrum.

Re: Otrevlig DIF-personal
Jag har aldrig upplevt att jag har blivit illa bemött. Iaf inte av någon av tjejerna. En kille däremot för några dagar sen som bara satt och värkade tycka de va jobbigt att vi kom in i affären så han va tvungen sluta läsa sin tidning...
DIF <3
Re: Otrevlig DIF-personal
Mycket oroväckande läsning...
Det är HÄR pengarna skall in.
utöver biljetter, sponsorer, TV-pengar är detta den del som skall DRA IN pengar.
Att ens någon skall uppleva sig dåligt bemött när han/hon skall göra affärer med Djurgården är åt helvete.
Om slutspel missas så är detta den enda intäktskällan kvar som kan dra in något till spelarlönerna, Mars, April, Maj, Juni, Juli, Augusti och halva September...
Så jösses vad viktigt detta är
Det är HÄR pengarna skall in.
utöver biljetter, sponsorer, TV-pengar är detta den del som skall DRA IN pengar.
Att ens någon skall uppleva sig dåligt bemött när han/hon skall göra affärer med Djurgården är åt helvete.
Om slutspel missas så är detta den enda intäktskällan kvar som kan dra in något till spelarlönerna, Mars, April, Maj, Juni, Juli, Augusti och halva September...
Så jösses vad viktigt detta är
Re: Otrevlig DIF-personal
Håller med om otrevlig personal, den blonda äldre tjejen är väldigt otrevlig. Tycker att om man jobbar för DIF så är det minsta man kan begära att man är trevlig mot andra Djurgårdare. Skärpning.....
Blue Brigade STHLM A11 Hovet