Emil Svelander skrev:Detta var horribelt... i två perioder. Sedan tar Linkan tag i det (som vanligt), karln kan aldrig få en lugn stund.
Wesslau måste bytas ut nu. Är leds på hans oerhört fladdriga stil och hans tabbar. Visst har han spelat upp sig, men det är framförallt försvaret som höjt sig avsevärt. In med Mark på lördag!
Att Otto och Honken försvann är tragik. Nästan så att jag hellre ser Honken tillbaka, han har varit lagets bästa spelare tillsammans med Linkan på slutet.
Förresten, Jimmie Ölvestad, vad har hänt med karln? Hans indianare i slutet på tredje förstörde vår kvitteringsjakt helt. Jag är ganska trött på hans usla spel nu. Var är den riktige Jimmie?
Så jävla tungt!
Man vinner som ett lag. Och man förlorar som ett lag..
Emil Svelander skrev:Detta var horribelt... i två perioder. Sedan tar Linkan tag i det (som vanligt), karln kan aldrig få en lugn stund.
Wesslau måste bytas ut nu. Är leds på hans oerhört fladdriga stil och hans tabbar. Visst har han spelat upp sig, men det är framförallt försvaret som höjt sig avsevärt. In med Mark på lördag!
Att Otto och Honken försvann är tragik. Nästan så att jag hellre ser Honken tillbaka, han har varit lagets bästa spelare tillsammans med Linkan på slutet.
Förresten, Jimmie Ölvestad, vad har hänt med karln? Hans indianare i slutet på tredje förstörde vår kvitteringsjakt helt. Jag är ganska trött på hans usla spel nu. Var är den riktige Jimmie?
Så jävla tungt!
Varför ska han bytas ut för? Bara för att han släpper in mål? Du vet att det är 5 andra till på planen va? Och han har spelat jävligt bra annars, och så blir det en match som dom inte vinner och så kommer du, medgångssuporter och tycker att allt är skit. Skärpning! Bara jobbigt att se inlägg med han är dålig och bort med dom och dittan o dattan.
Och vem är du att kalla mig medgångssupporter? Man är FAN inte medgångare för att man är kritisk till en spelares insats. Är man alltså medgångare om man kritiserar styrelsen, klacken eller tränarna då också? Äh, orkar inte vara mer kritisk, är så leds på svaga målvaktsinsatser...
Johan Karlsson skrev:Skadorna kan jag inte säga något om, men jag tror att det finns andra spelare som kan komma in och göra ett bra jobb.
Självklart kommer de spelare som får chansen att göra sitt yttersta, det är ingen som tvivlar på det.
Men att bli av med Otto i detta viktiga läge kan komma att bli väldigt kostsamt, vissa spelare går helt enkelt inte att ersätta & det behöver man inte vara medgångare för att konstatera, det bara är så.
Tråkigt även för Honken nu när han i det sista 5-6 matcherna äntligen spelat som alla (inklusive han själv) hoppades innan säsongen
Nog ältat om detta, nu är det bara ända in i kaklet som gäller på lördag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Förlusten i sig var väl inte så mycket att orda om, vi mötte ett löjligt vältrimmat FBK som i början av matchen fullständigt gjorde mos av oss. Sanslöst starkt att resa sig i 3:e, hade vi inte fått den där utvisningen på Falk i slutskedet är jag tämligen övertygad om att vi hade petat dit reduceringen.... men....skadorna..... Otto.....(ruskigt, ruskigt tråkigt) och Honken (också jävligt tråkigt nu när han kommit igång).
Sebbe G skrev:Jimmie Ölvestad och Ronnie Petterson tycker jag har gjort sitt i Djurgården nu!
Iallfall Ronnie, tyvärr.
Så jävla blekt av DIF att spela så illa i de två första perioderna, särskilt i ett utsålt Hovet, och vika ned sig i en sådan oerhört viktig match. De visar iallafall lite hjärta i sista förvisso när FBK backar tillbaka rejält. (Dumma FALK att ta på sig utvisning när det var två min kvar av matchen).
#44 Danielsson var kul att se idag, sedan underbaran linkan vänder denna tillställning till en av de mesta nervösa matcherna jag har varit med om. MÅSTE match nu på lördag mot brynsäs, vi får bara INTE förlora den! Fan så viktig, gaaah! Jobbigt!!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
När Hockeysäsongen är slut träder invånarna i byhålorna in i apatins och uppgivenhetens landskap. Vad finns det att göra här annat än att gå på hockey?
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Jag kommer hem från Hovet denna afton, och känner mig på något sätt jävligt stolt över våra grabbar. Jag måste till och med medge att jag är lite glad, trots allt. För att som vi genomför den 3e perioden. Helt makalöst vad samtliga spelare kämpar, och det gav nästan så mycket utdelning som krävdes. Vi var värda att vinna denna match, och det hela borde väl varit en jämn tillställning efter den andra perioden... Men pga vår otur och Färjestads kopiösa tur så gick det inte vägen idag. Gustavsson i FBK kassen var matchens lirare utan tvekan. Han är nog bäst i Elitserien.
Men sen så är jag så fruktansvärt besviken och missnöjd på klacken... Vad fan händer? Har vi bara en jävla massa medgångssupportrar? Eller vad fan är det frågan om? Alla sitter som om dom vore döda på sina stolar... Pensionärs klacken som var 5x så liten överröstade oss matchen igenom (inte de sista 10, och det måste vi gratulera tjocka feta ståplats för).
Och sen, jag vill inte på något sätt vara elak och göra ett personangrepp... Men vad fan håller han som ska vara "klackledare" på med? Detta var 3e matchen i rad som han var klackledare, och på 180 jävla minuter har han inte lyckats att skapa bra tryck en ändå gång... Alltid när det går som sämst, och inga vill sjunga, försöker han starta våra godnatt ramsor (ex: Super Djurgårn) eller ramsor som 80% av klacken inte kan (ex: lång väg till sm guldet, hujeda mig). Han tillför inte någonting över huvudtaget, så antingen har vi ordentliga klackledare som vet vad dom gör eller så skiter vi i det överhuvudtaget och gör om ståplats till sittplats, för att det här har gått för långt nu.
Jag utgår ifrån att någon klackledare från JK (som kan sitt jobb) tar sitt ansvar och kommer för att hjälpa klacken och framförallt DIF till 3 äckligt viktiga poäng mot S(AIK).
Och sen vill jag bara passa på att lyfta fram en kille, i kanske 25 års åldern som totalt flippade ur på de i klacken som satt ner eller bara stod och glodde när vi låg under med 4-1. Synd att inte det finns fler personer med hans egenskaper.
Bara att återhämta oss nu DIF, och sänka Brynäs på lördag! Vi ska till slutspel!
Känns ju riktigt jävla surt det här, så fort jag läste intervjun med Ölvestad och hans uttalande "skönt att vi har hängt av Rögle" visste jag att det bara kunde gå åt helvete. Man tar ALDRIG något för givet/tar ut något i förskott som Djurgårdare.
Nu åker vi till Gävle med 2 lag som inte är tillräckligt långt borta i ryggen, och utan 4 av våra bästa centrar. Förlust där och det blir en ödesmatch på tisdag mot Skellefteå, man kan ge sig fan på att Täljetattarna kommer att offra armen för att vi inte ska vinna och har svårt och se att vi tar en andra bortaseger i Scandinavium denna säsong.
Nu låter jag som en gnällig jävel och det kommer säkert kännas bättre redan imorgon, men det är så äckligt jämnt och man slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden - mina nerver pallar helt enkelt inte. !
sthlm_dif skrev:
Och sen vill jag bara passa på att lyfta fram en kille, i kanske 25 års åldern som totalt flippade ur på de i klacken som satt ner eller bara stod och glodde när vi låg under med 4-1. Synd att inte det finns fler personer med hans egenskaper. Vi ska till slutspel!
Jag stod faktiskt brevid honom. Har var riktigt skön och kom med många kommentarer t.ex. "Jag är lika mållös som djurgårn är"
eliaus skrev:Måste bara säga att detta var det mest pinsamma tifot jag sett i en hockeyarena...
Jag undrar ärligt talat om dom som gjorde tifot har någon hjärna. För att hur kan man bara tro (är så korkat så att jag bara vill rulla runt på golvet och skratta) att hela långsidan ska vara fylld 10 minuter innan matchstart? Vi såg inte på engelsk fotboll idag, det var svensk ishockey där alla kommer 1 sekund innan matchen börjar... Tänk igenom ert val bättre nästa gång, tack.
Flaggtifot var dock dugligt, då det funkar oavsett om det är fullt eller halvfullt... Men var precis så att det var dugligt...
Betyg på första tifo delen: IG-
Betyg på andra tifo delen: G-
I en jämförelse så känns gnället här som en barnlek
Så sant så sant, men dom spelar ju dåligt, kan sätta min högra hand på att det skulle vara något liknande om DIF skulle spela som dom har gjort nu ett tag. Men men jag får ge mej, jag tycker bara att det är så tråkigt att läsa, jag är också besviken, ledsen och arg, eller förbannad, men det hjälper ju inte att slänga ur sig saker för det och i nästa stund så är allt bra.
Hoppas ingen blir/blev arg för det jag skrev om medgångare, men det är min åsikt.