Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Inlägg av Crashmash »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

AdasieK @ JK Forum skrev:SSK har gett oss *trumvirvel* 950 biljetter! Mer info kommer men alla biljetter säljs på plats.

NU JÄVLAR SKA VI BLI SJUKT MÅNGA DÄR NERE! ALLA TILL TÄLJE!
Info från JK skrev:SÖDERTÄLJE SK - DJURGÅRDENS IF, torsdag 26 februari 19.00
Tre mil söder om Stockholm city ligger Södertälje. Ett lag och ett motstånd vi egentligen alltid borde vara ruskigt många på, men nu gäller det allt eller inget och då skall vi mobilisera så mycket vi bara kan. Kallar du dig Djurgårdare så bör du innfinna dig på Scaniarinkens läktare torsdagen den 26 feb.

Järnkaminerna har nu daglig kontakt med SSK och polisen för att försöka få loss så mycket biljetter som möjligt till denna match. Södertälje har förvisso aldrig haft någon publik, men nu är det ännu glesare på läktarna, när de mer fokuserar på att möta råttorna i kvalserien. Biljetter i ladan kommer det alltså utan tvekan att finnas. I dagsläget förhandlar vi om att få utöka sektionen med 750 biljetter dvs totalt 900 biljetter på kortsidan. Vi hoppas och tror att inte detta kommer räcka, så vi uppmanar DIG att snarast boka era biljetter i Scaniarinken, varsomhelst på arenan och ställa er upp och sjunga.

Våra invasioner från förr skall blekna i jämförelse med vad som nu komma skall, hela Scaniarinken skall färgas gul-röd-blå och på hemmaplan kan vi knappast förlora. Huruvida biljetterna kommer att säljas av Järnkaminerna här hemma i Stockholm eller om det blir direktinsläpp där nere är i dagsläget inte klart , men vi informerar här på hemsidan så fort vi vet.

Det kommer sitta Djurgårdare på Oleary´s centralen från 16.00 och vi kör sedan en gemensam samling under ”Spottkoppen” kl 17.00 för att gemensamt ta 17.12-tåget ut till förorten. Förr om åren fyllde vi ett helt tåg själva och nu är det dags igen!!

TVEKA INTE, ÅK TILL SÖDERTÄLJE PÅ DJURGÅRDSFEST!
Användarvisningsbild
Mans91

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Inlägg av Mans91 »

Alltså, om jag har förstått det rätt så åker man bara dit och hoppas på att få biljett ? alla 950 plåtar säljs som direktinsläpp ?.

En till fråga, Är det någon som har koll på om det går några bussar från Eskilstuna ,Strängnäs eller möjligtvis Vrås som stannar i närheten av axa sportcenter ?. Det går tåg, men det är en bit att ta sig från södertälje syds tågstation till axa sportcenter. Jag har försökt att googla mig fram till det men det går inge vidare, Så jag slängde in ett inlägg här och tänkte att folk med erfarnehet som bor i närheten kan ge mig ett bra svar. Tack på förhand !
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att JK fixar detta. Ska se om jag har tid över att åka ner. Hoppas verkligen det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Var köper man JKs biljetter som dem har fixat??
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Vi är tre stycken som kommer upp till denna matchen. De andra två är inte direkt jätte hardcore men hejar på Djurgårn :wink: Vi har bokat biljetter via ticnet på sektion G höger. Preis ovanför bortastå alltså. Så det går att köpa via ticnet också.

http://www.sodertaljesk.se/images0809/b ... arta_s.gif

Denna matchen ska vi vara ruggigt många om inte fler än täljarna. De har inget att spela för och vi ska till slutspel. Vi ska dominera läktarna denna afton.
100% DJURGÅRDSJ***L
Bjorne

Inlägg av Bjorne »

Järnkaminerna har fått sektionerna E och G.Så det går inte att boka till dom längre.
Jag har biljett på Sektion E redan så vi ses där.

Alla till Tälje
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Har de köpt resterande biljetter då eller? Jag köpte nämligen som sagt på G-sektionen via ticnet och de gäller väl fortfarande?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Undrar hur JK väljer att göra. Kommer bli kaos där nere om det är direktinsläpp. Känns bättre om kanske JK står utanför DIF hockeys affär i Globen. Alltid skönt att ha biljetterna i handen innan man ger sig iväg. Hoppas att de kommer på en lösning inom kort.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Nu har jag biljetter på sektion O till denna match :/ Kan inte säga att jag ör nöjd med dom platserna....
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:Undrar hur JK väljer att göra. Kommer bli kaos där nere om det är direktinsläpp. Känns bättre om kanske JK står utanför DIF hockeys affär i Globen. Alltid skönt att ha biljetterna i handen innan man ger sig iväg. Hoppas att de kommer på en lösning inom kort.
Håller med till 100%, känns fullständigt idiotiskt annars.
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

Mans91 skrev:Nu har jag biljetter på sektion O till denna match :/ Kan inte säga att jag ör nöjd med dom platserna....

ställ dig i vår klack ändå?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag kommer och har börjat mobilsera i min bekantskapskrets.

Alla till Södertälje!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Vågar inte chansa - biljetterna kommer inte att räcka till! har köpt ordinarie biljetter på sektion G för 265 papp.

Vi ses i Tälje!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

järnkaminerna.se skrev:Massiv invation med 1000+ Djurgårdare på plats. Gemensam avfärd från Stockholm med pendeln. Många har redan bokat biljett via Ticnet, nu har vi också fått 950 plåtar i direktinsläpp!
Hur tänker Järnkaminerna? Detta är det dummaste förslaget jag sett på länge. Hur fan kan man välja direktinsläpp där? Kommer att bli kaos, då alla vill ha 100 kr biljetterna. Herregud! :x
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:
järnkaminerna.se skrev:Massiv invation med 1000+ Djurgårdare på plats. Gemensam avfärd från Stockholm med pendeln. Många har redan bokat biljett via Ticnet, nu har vi också fått 950 plåtar i direktinsläpp!
Hur tänker Järnkaminerna? Detta är det dummaste förslaget jag sett på länge. Hur fan kan man välja direktinsläpp där? Kommer att bli kaos, då alla vill ha 100 kr biljetterna. Herregud! :x
Dämpa dig ett par grader, det är knappast Järnkaminerna utan arrangerande lag som bestämt att det skall vara direkt insläpp.
Så sker på de flesta arenor och är en uppmaning Hockeyligan har till arrangerande klubbar när det gäller att släppa biljetterna till borta sektionerna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar