Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
calpe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re:

Inlägg av calpe »

Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?

Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?

"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"

Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"

Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Vilket underbart inlägg. Håller fullständigt med. Alla hataramsor är ointelligenta. De som hittar på dessa ramsor har troligen ett litet ordförråd och vet inte bättre
Har det kanske med åldern att göra??
Stadion

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stadion »

Om du inte vill sjunga hatramsor kanske Goa Gubbar är något för dig istället...
Diffarn

Inlägg av Diffarn »

Visst sjöng vi fint på bortamatchen mot Modo den 14/2 :D Haha.. " Peter forsberg har inga fötter!" eller när DIF gjorde mål sjöng vi Klockan slår!! Synd bara att 3-0 ledningen inte höll!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Stadion skrev:Om du inte vill sjunga hatramsor kanske Goa Gubbar är något för dig istället...
Hatramsor är en självklarhet tycker jag. Men det sjungs på tok för mycket "hata AIK" ramsor inom ishockeyn. Det känns så meningslöst tycker jag, eftersom det finns bara ett lag i Stockholm (i ishockeyn). Jag tycker att det ska sjungas 1-2 hatramsor inom ishockeyn när hatlag är på besök (FBK, FHC, LHC, SSK). För att det är ju trots allt endast dom som samtliga känner ett hat mot, hatramsor mot Luleå och andra bönder är lite onödigt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Niner

Inlägg av Niner »

Kommer alltid hata solna aik! Det kan ingen ta ifrån mig. Lika mycket som jag älskar Djurgårdens IF, lika mycket hatar jag gnaget.. Tror det finns fler som tänker liknande, och därför kommer "En råtta svart och gul...", "Jag kängade en gnagare...", m.m. att fortsätta sjungas på Hovets läktare i många år till (förhoppningsvis för alltid).

Självklart ska även lag som FBK, LHC och SSK få sig en känga..! Lag som Luleå, Timrå (undantaget kvartsfinalerna under lockoutsäs.) m.m. är svårt att tycka något spec. om.

Utan hat - Ingen kärlek!
Älska DIF - Hata solna aik!

Min åsikt..
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Niner skrev:Kommer alltid hata solna aik! Det kan ingen ta ifrån mig. Lika mycket som jag älskar Djurgårdens IF, lika mycket hatar jag gnaget.. Tror det finns fler som tänker liknande, och därför kommer "En råtta svart och gul...", "Jag kängade en gnagare...", m.m. att fortsätta sjungas på Hovets läktare i många år till (förhoppningsvis för alltid).

Självklart ska även lag som FBK, LHC och SSK få sig en känga..! Lag som Luleå, Timrå (undantaget kvartsfinalerna under lockoutsäs.) m.m. är svårt att tycka något spec. om.

Utan hat - Ingen kärlek!

Min åsikt..

Håller med till 100%
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Niner skrev:Kommer alltid hata solna aik! Det kan ingen ta ifrån mig. Lika mycket som jag älskar Djurgårdens IF, lika mycket hatar jag gnaget.. Tror det finns fler som tänker liknande, och därför kommer "En råtta svart och gul...", "Jag kängade en gnagare...", m.m. att fortsätta sjungas på Hovets läktare i många år till (förhoppningsvis för alltid).

Utan hat - Ingen kärlek!

Min åsikt..
De flesta Djurgårdare hatar AIK... Är ytterst ovanligt att man inte gör det. Men bara för att vi hatar AIK är det väl ändå rätt patetiskt att sjunga hatramsor om AIK på Hovet match efter match när AIK knappt har något lag. Det är så tråkigt, då det oftast är killar som normalt sett aldrig står i hockeyklacken som startar hata AIK ramsor. Fotboll är en sport, ishockey är en annan. Hata AIK hör hemma i fotbollen, hata Linköping hör hemma inom ishockeyn.
Hur skulle det låta om t.ex. en person mitt under ett fotbolls derby mot AIK startade "Vad tycker vi om Linköping?". Ja, han skulle väl ha blivit idiotförklarad i resten av sitt liv.
Och samma sak gäller inom ishockeyn, för att inom ishockeyn är det endast hata LHC/FBK (HIV kanske?) som gäller. Detta måste samtliga fotbollssupportrar inse.
För övrigt så är det många som hatar LHC och andra Elitserielag mer än AIK, och jag är en av dom.
Så sluta sjunga hata aik ramsor på Hovet, tack.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

sthlm_dif skrev:De flesta Djurgårdare hatar AIK... Är ytterst ovanligt att man inte gör det. Men bara för att vi hatar AIK är det väl ändå rätt patetiskt att sjunga hatramsor om AIK på Hovet match efter match när AIK knappt har något lag. Det är så tråkigt, då det oftast är killar som normalt sett aldrig står i hockeyklacken som startar hata AIK ramsor. Fotboll är en sport, ishockey är en annan. Hata AIK hör hemma i fotbollen, hata Linköping hör hemma inom ishockeyn.
Hur skulle det låta om t.ex. en person mitt under ett fotbolls derby mot AIK startade "Vad tycker vi om Linköping?". Ja, han skulle väl ha blivit idiotförklarad i resten av sitt liv.
Och samma sak gäller inom ishockeyn, för att inom ishockeyn är det endast hata LHC/FBK (HIV kanske?) som gäller. Detta måste samtliga fotbollssupportrar inse.
För övrigt så är det många som hatar LHC och andra Elitserielag mer än AIK, och jag är en av dom.
Håller du med om att det är 'ok' att sjunga om aik när aikdommare/-spelare är på isen och medvetet eller omedvetet sänker oss?
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Stockholmare skrev:Håller du med om att det är 'ok' att sjunga om aik när aikdommare/-spelare är på isen och medvetet eller omedvetet sänker oss?
"Uffe rådbjer, är gnagarsvin, hugg han." har jag inget emot. Jag har inte heller något emot om vi sjunger en råtta svart och gul när vi möter plast gnaget. Men det är mer "Jag kängade en gnagare" som jag syftar på... Den sjungs för ofta helt enkelt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:

Utan hat - Ingen kärlek!

Min åsikt..
De flesta Djurgårdare hatar AIK... Är ytterst ovanligt att man inte gör det. Men bara för att vi hatar AIK är det väl ändå rätt patetiskt att sjunga hatramsor om AIK på Hovet match efter match när AIK knappt har något lag. Det är så tråkigt, då det oftast är killar som normalt sett aldrig står i hockeyklacken som startar hata AIK ramsor. Fotboll är en sport, ishockey är en annan. Hata AIK hör hemma i fotbollen, hata Linköping hör hemma inom ishockeyn.
Det hör till att sjunga nidvisor om lille-bror ifrån förorten, när vi har match.
Har alltid skett och kommer alltid ske!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Jag älskar "Jag kängade en gnagare" så den har jag inget imot, och jag tycker att det är helt okej att sjunga aik ramsor om de e plastgnaget eller rådbjer/rönnmark som dömmer
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Frasse skrev:Det hör till att sjunga nidvisor om lille-bror ifrån förorten, när vi har match.
Har alltid skett och kommer alltid ske!
Ja, och det är just det som är tråkigt. Det sker på grund av personer som alltid står i fotbollsklacken, och nästan aldrig i hockeyklacken. För att de ser man tydligt, då det sjungs "jag kängade en gnagare" konstant under storsatsningarna. I vanliga matcher är det dock inte lika vanligt (tack och lov för det), men det förekommer ibland.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Hej!
Var på min första AIK match igår, bjuden med jobbet.
Och jag måste säga att klackens volym imponerade mig ordentligt.
Känns märkligt att inte DIF klacken kan väsnas lika mycket.
Var på matchen i tisdags mot Timrå och DIF klacken var betydligt blekare.
I och för sig var gårdagens match slutsåld, men det som slog mig var att det även "utanför" klacken reste sig små gäng och körde igång ramsor. Det imponerade mig, och taggade mig inför eventuella derbyn nästa säsong. Skulle vara underbart att krossa gnaget i ett fullsatt Hovet.

Sen hann ju verkligheten ikapp AIK med två minuter kvar, när idioterna började kasta in prylar.

Och kvällens behållning var utan tvekan att Houkko gjorde 3-4 målet.. Hahaha, klockrent...
AIK inledde med "-Janne Houkko tar den i 2an"

Repliken från Leksingarna vid målet var klockren:
"-AIK fick den i 2an" Hahaha, Bondhumor...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Busmicke skrev:Hej!
Kanske är det dags för dig att antingen börja gå på järnkaminernas storsatsningar eller när AIK möter Nybro. För att du kan inte jämföra allsvenskans hetaste match med en rätt så ljummen elitserie match...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas

Inlägg av Lucas »

sthlm_dif skrev:
Busmicke skrev:Hej!
Kanske är det dags för dig att antingen börja gå på järnkaminernas storsatsningar eller när AIK möter Nybro. För att du kan inte jämföra allsvenskans hetaste match med en rätt så ljummen elitserie match...
Ljummen match my ass.. Den blev bara det för att vi gjorde den till det. Den där matchen betydde förbannat mycket för oss. Betydligt mycket mer än vad den gjorde mellan ettan och tvåan i Allsvenskan som redan är klara för kval.

"Derby" (om man nu får kalla det så) vs. Livsvikig strek match med 6 matcher kvar av serien borde ha i princip lika god stämning. Vi slöt helt enkelt inte upp lika duktigt som AIK gjorde i denna match, punkt slut.
Skriv svar