Grejen är inte den att man behöver säga till alla hundratals skribenter som skriver fel. Man kan börja med att sätta upp regler och sedan tillrättavisa vissa. Det tar tid att skriva dem där reglerna men sedan vet nya skribenter vad som gäller, eller hur?Emil Svelander skrev:Du vet, det finns andra saker i livet att göra än att sitta och tillrättavisa hundratals skribenter på det här forumet varje dag, även om du verkar tro något annat. Givetvis kan moderatorerna göra det bättre, men vi gör så gott vi kan, jag lovar dig.lilleman skrev:Vad jag försökte göra och tyckte att jag lyckades med var att förbättra hans nivå på hans egna inlägg. För att få en bättre nivå på detta forum. Du, som vad jag försått, är moderator sköter inte det jobbet så bra. Det finns knappt några regler och det är inte många skribenter som skriver som åttaåringar som får några som helst tillrättavisningar.Emil Svelander skrev:Lilleman, är det din uppgift att döma ut och rätta andra skribenter?
Du klagade också på hans DIF-erfarenhet, hur många matcher går du själv på numera?
Jag vill att detta forum skall få en bättre nivå, vill du?
Angående hans "DIF-erfarenhet"; Han bor i Eskilstuna, jag i Frankrike. Jag har gått på mer än 200 matcher efter mina 15 år i livet, han tolv. Ser du någon skillnad?
Ja, jag vill ha ett bättre forum, men jag anser inte att det första man bör göra med en ny skribent är att döma ut honom öppet inför hela forumet. Då finns det klart mycket bättre vägar att gå. Hur bra skrev du själv för några månader sedan, t.ex.? Hur många dömde ut dig öppet vid det tillfället? Ta det istället via PM med honom om du anser dig ha bättre koll på hur ett bra inlägg skall se ut.
Och givetvis ser jag skillnaden mellan 200 och 12 matcher. Men när du själv för tillfället sitter i Frankrike, ser det ganska löjligt ut att ö.h.t. kritisera någon som bor avsevärt mycket närmare Hovet än du själv.
Smaklig spis.
Då blir det också, atomatiskt, lättare att motivera en varning, stämmer inte det?
Självklart kunde jag tagit detta via PM men förhoppningsvis kunde vissa andra skribenter som inte skriver bra ta del av det jag skrev och lära sig också, kanske. Jag skrev katastrofalt dåligt när jag kom hit men folk sa till mig och jag blev bättre och bättre. Riktigt många dömde faktiskt ut mig, öppet, men det hjälpte mig. Det kommer du nog ihåg?
Som sagt, nuförtiden går jag inte på så många matcher. Men jag har, därför undrade jag mera hur det kommer sig att han inte gått på fler matcher.
Alla kan behöva en tillsägelse lite då och då, det hjälper än. I alla fall mig.