Vad har hänt med Djurgården?!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

DIF 4 EVER skrev: Jag tycker Säcken borde vara mer orolig och jag hoppas verkligen att DIF tar poäng imorn mot Mora. Annars tror jag vi tappar slutspelsplatsen ganska snart.
Vad som sägs internt har vi ju ingen aning om, och det vore ju faktiskt snett om Säcken gick ut i media och förklarade att allting barkar åt helvete. Jag hoppas, precis som du, att alla i leden ser allvaret i att inte göra ett enda mål på två lag som snittar 2,6 resp 3,2 mål i baken per match...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker det räcker med att behålla:
Ribbenstrand
Andersson
Liwing
samt möjligen Mattsson.

Sedan måste man ha in minst två kvalitetsbackar.

Tyvärr känns det som att de fyra backar jag just räknat upp inte är bättre än 5-8 back om man vill ha ett stabilt försvar. Att vi skulle hitta fyra backar av klass betvivlar jag, men man kanske kan hoppas på två samt flytta upp två junisar...
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

DIF 4 EVER skrev:>>>>>> Ritterwand

Viss skillnad på att va född 80 och 83. 83:orna e talanger fortfarande och 80:orna e faktiskt 25 och fyller 26 iår.

Skulle inte vilja påstå att Mattsson e lika lovande som Adam Andersson.

Någon annan skrev att "man ska inte måla fan på väggen efter ett par förluster". Men det man måste komma ihåg och som jag tycker e oroväckande är det sätt som DIF förlorat på.

0-10 på två matcher är fruktansvärt dåligt och väldigt oroväckande att inte göra mål på TVÅ HELA matcher. Laget borde varit revanschsuget efter knocken mot Brynäs men istället förlorar man med klara 4-0 matchen efter DÅLIGT!!!

Jag är precis som nån annan här skrev förvånad över att säcken inte är mer orolig/kritisk efter två raka dåliga matcher. "Jag e inte orolig och ja vi kanske skulle gjort något mål" är konstiga kommentarer enligt mig. Vadå gjort något mål? DIF måste ju göra flera mål per match för att vinna och man lyckas inte hålla tätt heller. Riktigt oroväckande faktiskt.

En målvakt som släpper in 5-6 mål per match för att han inte får understöd av backarna får dåligt självförtroende och det kan straffa sig längre fram.

Jag tycker Säcken borde vara mer orolig och jag hoppas verkligen att DIF tar poäng imorn mot Mora. Annars tror jag vi tappar slutspelsplatsen ganska snart.
Minns ni inte vad tränarparet sa innan säsongen när alla pratade om allsvenskan hela tiden? "Jag är inte orolig". Hur gick det då? Inte f-n hamnar vi i allsvenskan iallafall. Om Challe inte är orolig så är inte jag det heller. Killen borde ju veta vad han snackar om, eller hur? Sedan finns ju faktiskt självkritiken där oxå, iallafall i intervjuerna här på hemsidan. Glöm inte att de flesta här var mer eller mindre säkra på kvalplats innan säsongen började, och nu gnälls det över att vi gjort två riktigt dåliga matcher på raken. Kom igen nu! Kan ni inte visa lite glädje att denna nervärderade upplaga av DIF ändå ser ut att fixa nytt ES-kontrakt?
Ingen seger utan offer
progambler

Inlägg av progambler »

okey nu är jag där igen!!!!!

vill ge lite målvakts-statistik

teemu lassila

GP 38matcher målsnitt 2.99 %räddningar 90.3

mattias andersson

GP 8matcher målsnitt 2.37 %räddningar 92.0

ska också tilläggas att mattias andersson fått dom svåra matcherna tex luleå,HV borta med vinster som följd.

min uppfattning har vart att mattias andersson gav DIFs defensiv en ny stabilitet(som nu åter börjar svikta med lassila imålet) och för mig är det en gåta att dom ännu satsar på lassila som förste-keeper.

jaja.............dom bestämmer......hoppas vi kan greja det ändå.
marcus nilsson

Inlägg av marcus nilsson »

Vi har ett par MÅSTE-matcher nu. På lördag mot leksand SKA vi vinna. Det sägs att många från söder kommer med bussar till matchen. Det är dock väldigt många leksand-supportrar men vi måste stödja laget till 100% nu.

Alla till globen på lördag!
Skriv svar