Så drar oduya....till Frölunda!!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Järnkamin nr9

Inlägg av Järnkamin nr9 »

Jag trodde Odouya skulle dra till NHL om han skulle sticka och sen ser man att han är klar för
Frölunda!Man blir ju inte lite förbanad.Du kan dra åt helvete....
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Jag tycker det verkar som han tyckte det var jävligt tråkigt att spela för haltomma läktare, eftersom han uttalar sig om stämningen i Scandinavium på Frölundas hemsida.

Det är nog inspirerande för en hockeyspelare att spela i Frölunda. Säkert roligare än det varit i DIF senaste säsongerna med katastrofal avsaknad av stämning på matcherna (undantag fanns, men dom var få), indragna avslutningssemestrar och dålig lön. Tråkiga fakta.

Sen att han "sålt" sig och allat annat omoget snack, så gjorde han det redan när han lämnade Bajen isåfall. Killen är en lojal hockeyarbetare som ger allt för laget han är anställd hos. Det är verkligheten bland spelarna. Full respekt för det.

För oss fans är det inte riktigt samma sak. Det går liksom inte att "värva" folk till klacken. DIF har bra stämning när fotbollsklacken kommer, men hockeyklacken är liten. Den kommer däremot växa, det är jag övertygad om. Allt går upp och ner....

Det vore kul att slippa "tjata" på fotbollsfansen att komma. Hockeyfolket borde räcka till själva.
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

fd skuggan skrev:För oss fans är det inte riktigt samma sak. Det går liksom inte att "värva" folk till klacken. DIF har bra stämning när fotbollsklacken kommer, men hockeyklacken är liten. Den kommer däremot växa, det är jag övertygad om. Allt går upp och ner....

Det vore kul att slippa "tjata" på fotbollsfansen att komma. Hockeyfolket borde räcka till själva.
Jag som trodde vi var Djurgårdare och that´s it. Fotbollsfolk? Hockeyfolk? Börjar bli trött på den här indelningen av Djurgårdare vissa vill göra. Dessutom så använder flera den här indelningen som slagträ vilket är helt oförståligt.

Grundsynen är helt fel. Vi är Djurgårdare - under samma sköld.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jag har hela tiden utgått från att Oduya inte är med i Djurgården nästa säsong när jag har kollat på backlinjen, så att för mig spelar det absolut ingen roll. Att han hamnar i Frölunda är bara positivt, det blir mer powerplay för oss. Man kan inte ändra på en kille som Oduya att spela rent och fint, han kör sitt spel och om han inte får göra det så går det inte bra.
Låt oss se det från den positiva sidan. Men sen spelar det ju ingen roll om han inte får spela överhuvudtaget.

Låt inte Oduya känna sig saknad i Stockholm. Vi vet inte vem han är längre. Nu ska vi ha fokus på VÅRA spelare.
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Personligen tycker jag de är synd att vi tappar Johnny. En framtidsback som hade kunnat bli något stort om han hade stannat här. Han hade fått gott om speltid men istället valde han att dra till Frölunda och spela tredje backpar och tjäna tio tusen mer.
Skriv svar