Den första och andra perioden var vi fruktansvärt bra i. Förstår inte hur du kan påstå att vi var dåliga där. Och att vi var bättre i 3 än i de 2 första perioderna? Jag vet inte om det var så mycket skillnad på spelet. Vi hade helt enkelt marginalerna på våran sida och kunde med lite flyt vända på det hela och fixa en säker seger. Vi gör en av våra bästa matcher på mycket länge. Med lite mer flyt i den första och andra perioden skulle detta förmodligen ha blivit ett riktigt målkalas!eliaus skrev:Jo du, jag såg den, men om jag jämför den med den tredje så var det inge bra.
Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Senat Djurgården hade plus i målskillnad var omgång 14
Sämsta målskillnaden var efter omg 29 då man hade -21
Och senast DIF låg på slutspelsplats var omg 19
Sett fråm omg 30 är DIF bästa laget med 40 poäng och 69-47 i målskillnad
Blir det slutspel tror jag bara det är hv som skulle välja oss.
Sämsta målskillnaden var efter omg 29 då man hade -21
Och senast DIF låg på slutspelsplats var omg 19
Sett fråm omg 30 är DIF bästa laget med 40 poäng och 69-47 i målskillnad
Blir det slutspel tror jag bara det är hv som skulle välja oss.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Från intervjun med Micke Holmqvist:
Wille(reportern): Men visst är det dags att säga så här, att dom som har köpt såna där derbybiljetter och är gnagare, visst är det dags att riva dom nu? För att det blir ju ingen kvalserie för DIF, det är ju helt klart nu, eller hur?
Honken: Dom kan "PIIIIIIP"!
Fan va skön Honken är, sån jävla underbar inställning till gnaget.
Lät som om han skulle säga "Dom kan dra åt helvette", men det får någon kolla upp vidare.
Härliga Honken!
Wille(reportern): Men visst är det dags att säga så här, att dom som har köpt såna där derbybiljetter och är gnagare, visst är det dags att riva dom nu? För att det blir ju ingen kvalserie för DIF, det är ju helt klart nu, eller hur?
Honken: Dom kan "PIIIIIIP"!
Fan va skön Honken är, sån jävla underbar inställning till gnaget.
Lät som om han skulle säga "Dom kan dra åt helvette", men det får någon kolla upp vidare.

Härliga Honken!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
tja allihopa, jag och en kompis var på plats å såg matchen mot timrå, vi blev lite oroliga efter 2 perioder men "vi" spealde ju så bra så hoppades att pucken skulle trilla in vilket den också gjorde i 3e perioden, 3 sköna poäng å slutspelsplats, men flera matcher återstår, skönt med poängen me n är lite besviken på en sak: köpte ungdomsbiljetter för ville vara nära klacken å blad andra sjunagnde ungdomar me nvi var ju omringade av familjer som inte sjöng typ, funderar på att stå i klacken mot skellefteå men kan inte riktigt alla ramsor så ska vi kanske stå i studentsektionen eller vad tkr ni? 

Om du kan de "viktigaste" ramsorna som vi sjunger, är du varmt välkommen in i klacken. Du kan förmodligen redan nu en hel del sånger, då dom är väldigt enkla att sjunga (i många ramsor sjunger vi bara Djurgården, heja Djurgården o.s.v.)... Men för de längre ramsorna kan du titta lite här: http://www.difultras.com/ramsor.htmlgul-röd-blå skrev:tja allihopa, jag och en kompis var på plats å såg matchen mot timrå, vi blev lite oroliga efter 2 perioder men "vi" spealde ju så bra så hoppades att pucken skulle trilla in vilket den också gjorde i 3e perioden, 3 sköna poäng å slutspelsplats, men flera matcher återstår, skönt med poängen me n är lite besviken på en sak: köpte ungdomsbiljetter för ville vara nära klacken å blad andra sjunagnde ungdomar me nvi var ju omringade av familjer som inte sjöng typ, funderar på att stå i klacken mot skellefteå men kan inte riktigt alla ramsor så ska vi kanske stå i studentsektionen eller vad tkr ni?
Där finns väl i princip varenda ramsa som vi sjunger...
De ramsor som du bör kunna är:
1. Alltid oavsett (ole ole).
2. Monténs/Johanssons järnkaminer.
3. SFGD (Sjung för gamla Djurgården)... Våran intro låt, bra om du kan den. Roligt att kunna den ändå så det är bara att nöta in den texten

4. Djurgårn tills jag dör.
5. Hör på denna våran sång.
6. Oh when the saints.
Självklart om du känner för det kan du även försöka lära dig de längre ramsorna också (t.ex. Hujeda Mig eller Vi Ska Festa Hela Natten Lång). Men det är inte så många i dagens klack som kan dom i alla fall, så det är väl inte nödvändigt.
Som sagt, någon gång måste ju alltid bli den första i DIF klacken. Omöjligt att kunna alla ramsor första gången.

Så du är välkommen om du gör ditt bästa för att stötta DIF!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Who the fuck is Calle Gustafsson?! Så jävla bra!
Kul också att Vinnerborg inte skiter ner matchen med 300 utvisningar! (Dom hade ju trots allt Lehtonen med :S tur då att det inte kom så långt)
Jag tycker som Micke J, vi har spelat grymt redan sedan i December någon gång. Vi är elitseriens formstarkaste lag (gissar jag på?) och vi slog precis dom som var näst formstarkaste (gissning nummer två?). Vi ska till slutspel, så är det bara. Hoppas spelarna skiter i var vi ligger nu och kämpar likt dom gjorde idag och när vi låg sist, det finns matcher kvar att vinna. Jag ser inget stopp på vårat segertåg om jag ska vara ärlig, och som det känns nu, så kommer vi att komma in i slutspel med toppform, och i mina ögon är det bara HV eller vi själva som kan se till att vi åker ut direkt. LHC = plockpotatis om dom inte nu gör som förra året och gör så att vi inte kommer in i deras zon ens (fy fan vilka hemska minnen). Vårat spel har lyfts till nya nivåer, bra målvakt och bidragande femmor! Honken har vaknat. VIKTIGT. Vi har material nog att gå förbi kvarten. Det mesta hänger på oss, inte dom andra. Nästa bortamatch mot Brynäs kan bli näst intill direkt avgörande..
Lycka är att vara Djurgårdare
Kul också att Vinnerborg inte skiter ner matchen med 300 utvisningar! (Dom hade ju trots allt Lehtonen med :S tur då att det inte kom så långt)
Jag tycker som Micke J, vi har spelat grymt redan sedan i December någon gång. Vi är elitseriens formstarkaste lag (gissar jag på?) och vi slog precis dom som var näst formstarkaste (gissning nummer två?). Vi ska till slutspel, så är det bara. Hoppas spelarna skiter i var vi ligger nu och kämpar likt dom gjorde idag och när vi låg sist, det finns matcher kvar att vinna. Jag ser inget stopp på vårat segertåg om jag ska vara ärlig, och som det känns nu, så kommer vi att komma in i slutspel med toppform, och i mina ögon är det bara HV eller vi själva som kan se till att vi åker ut direkt. LHC = plockpotatis om dom inte nu gör som förra året och gör så att vi inte kommer in i deras zon ens (fy fan vilka hemska minnen). Vårat spel har lyfts till nya nivåer, bra målvakt och bidragande femmor! Honken har vaknat. VIKTIGT. Vi har material nog att gå förbi kvarten. Det mesta hänger på oss, inte dom andra. Nästa bortamatch mot Brynäs kan bli näst intill direkt avgörande..
Lycka är att vara Djurgårdare
Rekomenderar Aktiv sittplats. Där sjungs det iallafall!gul-röd-blå skrev:tja allihopa, jag och en kompis var på plats å såg matchen mot timrå, vi blev lite oroliga efter 2 perioder men "vi" spealde ju så bra så hoppades att pucken skulle trilla in vilket den också gjorde i 3e perioden, 3 sköna poäng å slutspelsplats, men flera matcher återstår, skönt med poängen me n är lite besviken på en sak: köpte ungdomsbiljetter för ville vara nära klacken å blad andra sjunagnde ungdomar me nvi var ju omringade av familjer som inte sjöng typ, funderar på att stå i klacken mot skellefteå men kan inte riktigt alla ramsor så ska vi kanske stå i studentsektionen eller vad tkr ni?

En riktigt bra kämpa insats igår tycker jag, go,go,go Djurgår´n 
/ Branick

/ Branick
-
Om du kan de "viktigaste" ramsorna som vi sjunger, är du varmt välkommen in i klacken. Du kan förmodligen redan nu en hel del sånger, då dom är väldigt enkla att sjunga (i många ramsor sjunger vi bara Djurgården, heja Djurgården o.s.v.)... Men för de längre ramsorna kan du titta lite här: http://www.difultras.com/ramsor.html
3. SFGD (Sjung för gamla Djurgården)... Våran intro låt, bra om du kan den. Roligt att kunna den ändå så det är bara att nöta in den texten
Den ligger högst upp på länken jag gav.
6. Oh when the saints.
Självklart om du känner för det kan du även försöka lära dig de längre ramsorna också (t.ex. Hujeda Mig eller Vi Ska Festa Hela Natten Lång). Men det är inte så många i dagens klack som kan dom i alla fall, så det är väl inte nödvändigt.
Som sagt, någon gång måste ju alltid bli den första i DIF klacken. Omöjligt att kunna alla ramsor första gången.
[/quote]
okej tack, e lite osäker på alltid oavsett och hittar inte den texten på länken? fast kan nog den om jag ser testen lr hör den en gång på plats,resten kan vi när vi hör melodin, å sfgd har jag kunnat sen jag va 13 år, (6 år sedan) så kan nog alla de där plus klockan slår å en sådan härlig dag,å sjunga vill vi verkligen göra, vi åker inte från eskilstuna för att sitta å titta bara, vi vill sjunga in pucken i mål, har varit på ca 12 matcher totalt med hockey/fotboll på dif i mitt liv å de har vunnit alla, så ska dit mot skellefteå, så du tycker att vi kan stå i klacken?

6. Oh when the saints.

okej tack, e lite osäker på alltid oavsett och hittar inte den texten på länken? fast kan nog den om jag ser testen lr hör den en gång på plats,resten kan vi när vi hör melodin, å sfgd har jag kunnat sen jag va 13 år, (6 år sedan) så kan nog alla de där plus klockan slår å en sådan härlig dag,å sjunga vill vi verkligen göra, vi åker inte från eskilstuna för att sitta å titta bara, vi vill sjunga in pucken i mål, har varit på ca 12 matcher totalt med hockey/fotboll på dif i mitt liv å de har vunnit alla, så ska dit mot skellefteå, så du tycker att vi kan stå i klacken?

Gul-röd-blå:
Först och främst så kan jag meddela dig hur "Ole ole ola"(Alltid-oavsett) går;
"Ole ole ole ole ole ole ole ola
Ole ole ole ole ole ole ola
Åhhhh, vi gör allt för vårat lag
Alltid-oavsett förevigt Djurgården"
Nu skall jag försöka låta så trevlig som möjligt.
Att du är 19 år syns inte på ditt inlägg. Jag trodde du var tio(No offence). Du måste lära dig att skriva med stor bokstav efter punkt, frågetecken, utropstecken etc...
Man skriver inte "skellefteå" utan "Skellefteå" Det är sådana små grejer som är så enkla att rätta till som gör att ditt inlägg kommer se mycket bättre ut.
Skriv gärna "är" istället för "e", "och" istället för "å" och så vidare. Sedan måste du lära dig att DIF alltid skrivs med versaler(stora bokstäver). Alltså, inte "dif" utan DIF.
Jag vet att Eskilstuna ligger en bit utanför Stockholm men tolv matcher på 19 år i både hockey och fotboll? Det är inte mycket. Jag hoppas definitivt att det blir fler matcher för din del.
Klacken är en plats för Djurgårdare som är beredda att ge allt i 60 minuter + eventuella förlängningsminuter. Är du redo att göra det så är du välkommen i klacken. Någon gång måste bli den första.
Hoppas att jag inte lät för otrevlig och för "forumpolisaktig" för i sådant fall var det inte min mening.
Att du är 19 år syns inte på ditt inlägg. Jag trodde du var tio(No offence). Du måste lära dig att skriva med stor bokstav efter punkt, frågetecken, utropstecken etc...
Man skriver inte "skellefteå" utan "Skellefteå" Det är sådana små grejer som är så enkla att rätta till som gör att ditt inlägg kommer se mycket bättre ut.
Skriv gärna "är" istället för "e", "och" istället för "å" och så vidare. Sedan måste du lära dig att DIF alltid skrivs med versaler(stora bokstäver). Alltså, inte "dif" utan DIF.
Jag vet att Eskilstuna ligger en bit utanför Stockholm men tolv matcher på 19 år i både hockey och fotboll? Det är inte mycket. Jag hoppas definitivt att det blir fler matcher för din del.
Klacken är en plats för Djurgårdare som är beredda att ge allt i 60 minuter + eventuella förlängningsminuter. Är du redo att göra det så är du välkommen i klacken. Någon gång måste bli den första.
Hoppas att jag inte lät för otrevlig och för "forumpolisaktig" för i sådant fall var det inte min mening.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
-
Okej tack.När jag var mindre åkte alltid jag och pappa på en slutspelsmatch varje år. Jag har velat se flera matcher fast inte så roligt att åka upp själv precis.Nu har jag ju min vän som inte hejat på DIF sen jag tog med honom på DIF-LHC i slutspelet förra säsongen.Klacken fick honom att känna något för DIF så nu blir det fler matcher.Vi var som sagt på matchen mot Timrå och skall på matchen mot Skellefteå också. Sen blir det självklart någon/några matcher i slutspelet. Vi kommer förhoppningsvis dit. Vi kan nog alla ramsorna nu plus några till och vi är verkligen beredda att sjunga i minst 60 minuter.Sjunger tills vi tappar rösten!lilleman skrev:Gul-röd-blå:
KOLLA!gul-röd-blå skrev:Okej tack.När jag var mindre åkte alltid jag och pappa på en slutspelsmatch varje år. Jag har velat se flera matcher fast inte så roligt att åka upp själv precis.Nu har jag ju min vän som inte hejat på DIF sen jag tog med honom på DIF-LHC i slutspelet förra säsongen.Klacken fick honom att känna något för DIF så nu blir det fler matcher.Vi var som sagt på matchen mot Timrå och skall på matchen mot Skellefteå också. Sen blir det självklart någon/några matcher i slutspelet. Vi kommer förhoppningsvis dit. Vi kan nog alla ramsorna nu plus några till och vi är verkligen beredda att sjunga i minst 60 minuter.Sjunger tills vi tappar rösten!lilleman skrev:Gul-röd-blå:
Direkt blev ditt inlägg mycket mera lockande och enklare att läsa. BRA!
En grej till också(sedan ska jag sluta

Om det är på det viset så tycker jag definitivt att du skall stå i klacken. Sjung på bara så blir det inga problem.
Hoppas att du inte tycker att jag är världens jobbigaste för att jag lekte "forumpolis" för en sekund, försökte bara hjälpa till lite...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lilleman, är det din uppgift att döma ut och rätta andra skribenter?
Du klagade också på hans DIF-erfarenhet, hur många matcher går du själv på numera?
Du klagade också på hans DIF-erfarenhet, hur många matcher går du själv på numera?
Sjunger avgå Johnny...
Vad jag försökte göra och tyckte att jag lyckades med var att förbättra hans nivå på hans egna inlägg. För att få en bättre nivå på detta forum. Du, som vad jag försått, är moderator sköter inte det jobbet så bra. Det finns knappt några regler och det är inte många skribenter som skriver som åttaåringar som får några som helst tillrättavisningar.Emil Svelander skrev:Lilleman, är det din uppgift att döma ut och rätta andra skribenter?
Jag vill att detta forum skall få en bättre nivå, vill du?
Angående hans "DIF-erfarenhet"; Han bor i Eskilstuna, jag i Frankrike. Jag har gått på mer än 200 matcher efter mina 15 år i livet, han tolv. Ser du någon skillnad?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du vet, det finns andra saker i livet att göra än att sitta och tillrättavisa hundratals skribenter på det här forumet varje dag, även om du verkar tro något annat. Givetvis kan moderatorerna göra det bättre, men vi gör så gott vi kan, jag lovar dig.lilleman skrev:Vad jag försökte göra och tyckte att jag lyckades med var att förbättra hans nivå på hans egna inlägg. För att få en bättre nivå på detta forum. Du, som vad jag försått, är moderator sköter inte det jobbet så bra. Det finns knappt några regler och det är inte många skribenter som skriver som åttaåringar som får några som helst tillrättavisningar.Emil Svelander skrev:Lilleman, är det din uppgift att döma ut och rätta andra skribenter?
Jag vill att detta forum skall få en bättre nivå, vill du?
Angående hans "DIF-erfarenhet"; Han bor i Eskilstuna, jag i Frankrike. Jag har gått på mer än 200 matcher efter mina 15 år i livet, han tolv. Ser du någon skillnad?
Ja, jag vill ha ett bättre forum, men jag anser inte att det första man bör göra med en ny skribent är att döma ut honom öppet inför hela forumet. Då finns det klart mycket bättre vägar att gå. Hur bra skrev du själv för några månader sedan, t.ex.? Hur många dömde ut dig öppet vid det tillfället? Ta det istället via PM med honom om du anser dig ha bättre koll på hur ett bra inlägg skall se ut.
Och givetvis ser jag skillnaden mellan 200 och 12 matcher. Men när du själv för tillfället sitter i Frankrike, ser det ganska löjligt ut att ö.h.t. kritisera någon som bor avsevärt mycket närmare Hovet än du själv.
Smaklig spis.
Sjunger avgå Johnny...