Målvaktsfrågan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Målvaktsfrågan.
Med Riddarns frånvaro tror jag att det varit bra för Gustafs självförtroende att få tänka "Oavsett om jag tabbar mig eller inte får jag stå nästa match", vilket gynnat hans spel.
Därför är det jävligt viktigt att klargöra för Wesslau att han nu är uttalad förstakeeper så han slipper känna rädslan från att bli petad, något jag tror båda våra målvakter led av i början av säsongen.
Därför är det jävligt viktigt att klargöra för Wesslau att han nu är uttalad förstakeeper så han slipper känna rädslan från att bli petad, något jag tror båda våra målvakter led av i början av säsongen.
Säg den glädje som varar
Wesslau är utan tveka vår första keeper.Han är kung i målet.Tänk om vi kunde säga detsamma om våra backar, att dem är dem bästa. Vi har bara en back, Ragnarsson och det räcker inte.Vi behöver några fler.DIF_Soldier skrev:Med Riddarns frånvaro tror jag att det varit bra för Gustafs självförtroende att få tänka "Oavsett om jag tabbar mig eller inte får jag stå nästa match", vilket gynnat hans spel.

Tycker att Wesslau har varit bättre än Ridderwall hela säsongen och att vi ska fortsätta använda honom även när Ridderwall kommer tillbaka
Äsch, om vi kommer till slutspel kommer vi att se 5 till backar i ragge klass (lite ironi för den som inte förstod det)!calpe skrev:Wesslau är utan tveka vår första keeper.Han är kung i målet.Tänk om vi kunde säga detsamma om våra backar, att dem är dem bästa. Vi har bara en back, Ragnarsson och det räcker inte.Vi behöver några fler.

Nä, men lite seriöst... Om vi tar oss till slutspel så kommer framförallt Andreas Holmqvist att spela makalöst bra tror jag. Han kommer kämpa tills hans ben inte orkar lyfta honom mer. Samma sak gäller för Ronnie, Printz och eventuellt Schneider (han har så mycket mer att ge, och i ett slutspel borde han kunna plocka fram det).
Wesslau i ett eventuellt slutspel ska bli riktigt kul att se, för att frågan är ju om han höjer sig 1 nivå och plockar puckarna eller om han blir mer darrig och släpper fler returer än vanligt. Jag tror att en bra start för Wesslau i slutspelet (om vi nu tar oss dit) är absolut nödvändigt... Annars kan hans självförtroende bli lite sämre och då kan det sluta illa. Men jag har fullt förtroende för Wesslau nu (bara att klacken sjunger Wesslau någon gång som vi har gjort de senaste 2 matcherna är nog riktigt bra för hans självförtroende)... Och jag tror även att spelarna börjar få mer förtroende för honom. Och de flesta supportrarna börjar få en större tillit hos Wesslau också, och det är skönt för både oss, DIF och han själv.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ingen tvekan... slutspel tidigare år har visat att det är viktigt med en riktigt bra keeper. Tycker att Wesslau har vuxit med förtroendet och har även stor tilltro till Lill-Riddarn. Men håller de och kan de växa ytterligare under ett slutspel? Mer tveksamt.
Rutinen i backbesättningen borde väga över orutinen mellan stolparna. Ronnie Pettersson och Ragnarsson - ryser bara jag hör namnen...
Rutinen i backbesättningen borde väga över orutinen mellan stolparna. Ronnie Pettersson och Ragnarsson - ryser bara jag hör namnen...
Tror faktist han kan höja sig, det var ett tungt ansvar han fick när Riddarn gick sönder, men han har bevisat att han klarade den pressen med bravur.
Efter Riddarns skada så är Wesslaus SVG% 92,42 klart godkänt.
Men håller med om att efter ett par bra räddningar i nästa match borde det klacken hylla honom mer.
Efter Riddarns skada så är Wesslaus SVG% 92,42 klart godkänt.
Men håller med om att efter ett par bra räddningar i nästa match borde det klacken hylla honom mer.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Wesslau har kört grymt den senaste tiden. Hoppas han kan höja sig nån nivå till nu i slutet av säsongen och (förhoppningsvis) i slutspelet
Tabben som hände vid 4:e målet ikväll mot Färjestad får bara inte hända i en sådan viktig situation. Jag hävdar i alla fall att det är en dundertabbe att släppa den med hel sikt och allt.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Eftersom Mikael Tellqvist blir UFA i sommar så tycker jag DIF ska höra av sig till "Tellan". Kanske även höra med Henrik Karlsson. Dagens målvakter då? Owuyas kontrakt går ut efter säsongen och han kan lika gärna få gå till Almtuna eller liknande. Ridderwall har något år kvar om jag inte minns fel och detsamma med Wesslau. Där tycker jag åtminstone man lånar ut någon av dom.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Ja Tellqvist vore underbart att få med till nästa säsong. Däremot tycker jag att både Wesslau och Ridderwall har en väldigt bra högstanivå och eftersom att dem är i en utvecklingsfas så tror att dem kan bli stabilare och höja sin lägstanivå också.
Det skulle vara Tellqvist i sånna fall men annars tycker inte jag att vi ska ändra någonting på målvaktsfronten.
Det skulle vara Tellqvist i sånna fall men annars tycker inte jag att vi ska ändra någonting på målvaktsfronten.
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Tellqvist lär ej komma hem på ett tag... Han har mer att ge i Nordamerika.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Han kan ju göra som Johan Holmqvist och komma hem ett paer sesonger för att sticka igen, även om Holmqvist misslyckats iegn med HNL.sthlm_dif skrev:Tellqvist lär ej komma hem på ett tag... Han har mer att ge i Nordamerika.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Prio ett i värvandet måste vara att värva en riktig förstemålvakt. Tänk vad förbannat bra vi hade varit med Danne i mål den här säsongen...
Sjunger avgå Johnny...
Mikael Tellqvist - Får säkerligen nytt kontrakt av någon klubb i NHL.
Erik Ersberg - Får nytt kontrakt av någon klubb i NHL.
Christopher Heino-Lindberg - Beror väl på hur det går för gnihet, känns väl hyfsat eftertraktad.
Anders Lindbäck - Intressant målvakt, men för ung för förstemålvakt känns det som. Timrå är intresserade.
Daniel Henriksson - Ojämn. Är riktigt bra när han är bra, men har kommit i alltför djupa svackor den här säsongen. Linköpings offensiv har räddat dem i flera matcher.
Björn Bjurling - Skulle fungera som förstemålvakt, men frågan är vad han tycker om DIF efter 1-8-matcherna. Har gått ut och klagat på att han inte fick något stöd. Att det kommit nya tränare osv. kanske spelar roll?
Johan Backlund - Stabil Elitserie- och landslagsmålvakt, som inte ... blivit något mer än just det. Har stått i Saik, Leksand och Timrå - ingen storstadsmänniska? Att Timrå rycker i Lindbäck kanske betyder att Backlund är påväg bort?
Juha Pitkämäki - Haft en jobbig säsong i HIFK innan han värvades tillbaka i Mora. Jag tror folk kommer ihåg vilken vägg han var i ett mediokert Mora. Intressant målvakt som spelat riktigt bra i Elitserien.
Johan Thalberg - Riktigt intressant målvakt, född i Stockholm. Blommat ut rejält i Västerås, och trots att han är född -87 hade han kanske varit en stabil förstemålvakt i Elitserien? Hade varit en rejäl chansning dock och VIK kommer göra allt för att få honom att skriva på nytt.
Kollade upp några målvakter under några minuter, mest för skoj skull. Finns en del intressanta med utgående kontrakt. Det är som sagt mina egna tankar, och är inte något rykte att någon är på G till DIF.
Erik Ersberg - Får nytt kontrakt av någon klubb i NHL.
Christopher Heino-Lindberg - Beror väl på hur det går för gnihet, känns väl hyfsat eftertraktad.
Anders Lindbäck - Intressant målvakt, men för ung för förstemålvakt känns det som. Timrå är intresserade.
Daniel Henriksson - Ojämn. Är riktigt bra när han är bra, men har kommit i alltför djupa svackor den här säsongen. Linköpings offensiv har räddat dem i flera matcher.
Björn Bjurling - Skulle fungera som förstemålvakt, men frågan är vad han tycker om DIF efter 1-8-matcherna. Har gått ut och klagat på att han inte fick något stöd. Att det kommit nya tränare osv. kanske spelar roll?
Johan Backlund - Stabil Elitserie- och landslagsmålvakt, som inte ... blivit något mer än just det. Har stått i Saik, Leksand och Timrå - ingen storstadsmänniska? Att Timrå rycker i Lindbäck kanske betyder att Backlund är påväg bort?
Juha Pitkämäki - Haft en jobbig säsong i HIFK innan han värvades tillbaka i Mora. Jag tror folk kommer ihåg vilken vägg han var i ett mediokert Mora. Intressant målvakt som spelat riktigt bra i Elitserien.
Johan Thalberg - Riktigt intressant målvakt, född i Stockholm. Blommat ut rejält i Västerås, och trots att han är född -87 hade han kanske varit en stabil förstemålvakt i Elitserien? Hade varit en rejäl chansning dock och VIK kommer göra allt för att få honom att skriva på nytt.
Kollade upp några målvakter under några minuter, mest för skoj skull. Finns en del intressanta med utgående kontrakt. Det är som sagt mina egna tankar, och är inte något rykte att någon är på G till DIF.
Bjurling har jag länge velat se tillbaka i DIF, låter som en rimlig värvning. Mer upp till honom tror ja.Crashmash skrev: Björn Bjurling - Skulle fungera som förstemålvakt, men frågan är vad han tycker om DIF efter 1-8-matcherna. Har gått ut och klagat på att han inte fick något stöd. Att det kommit nya tränare osv. kanske spelar roll?
Backlund är förbaskat bra, en av elitseriens bästa i mitt tycke. Kolla bara hans första två perioder mot DIF senast, vilken jävla mur. I tredje sviker försvaret honom etc. (dålig period från honom men i helheten är han grym). Har hört att MoDo tänker rycka i honom. Bah..
Pitkämäki tycker jag vore intressant. Minns mardröms matcherna mot Mora förra året (usch) men tror spontant att chanserna att han hamnar i DIF är näst intill noll.