Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lucas

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Riktigt jävla mysigt att läsa! Låter på Ragge som att det är klart (litar inte på Ros för fem öre), men kommer jubla på riktigt när det kommer upp på hemsidan.

"Djurgården förlänger med årets Järnkamin"
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Lucas skrev:Riktigt jävla mysigt att läsa! Låter på Ragge som att det är klart (litar inte på Ros för fem öre), men kommer jubla på riktigt när det kommer upp på hemsidan.

I detta fall skall du nog lägga mycket tilltro till vad den gode Ros har skrivit i sin artikel.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Lucas

Inlägg av Lucas »

Frasse skrev:
Lucas skrev:Riktigt jävla mysigt att läsa! Låter på Ragge som att det är klart (litar inte på Ros för fem öre), men kommer jubla på riktigt när det kommer upp på hemsidan.

I detta fall skall du nog lägga mycket tilltro till vad den gode Ros har skrivit i sin artikel.
Och kommer det från så känner jag mig ännu tryggare :> Sweet! Bara Linkan kvar!

Kanske är så att hans kontrakt beror på slutspel eller ej ? Tar vi oss dit kommer vi få minst en mille (2 fullsatta hemma matcher minst), etc etc. Läste i Aftonbladets artikel idag ( http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4442431.ab ) och jag vet att man inte ska lita så mycket på dom, men det är ju onekligen så att slutspel kommer lyfta våran ekonomi (eller stabilisera den lite kanske är rätt uttryck). Står iofs också att vi inte drar ner på löne budgeten inför nästa säsong, schysst! Ut med Schneider och in med Mackan!
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Honken »

Och nu är det officiellt bekräftat på hemsidan att Ragge stannar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
jaccan

Inlägg av jaccan »

Så skönt att Ragge stannar. Han har varit den bästa backen i ES hela säsongen enligt mig och han förtjänar det A han har på tröjan :D
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Tack, Ragge!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Så jävla viktigt att Ragge stannar! En riktigt klassback som lätt är topp 3 backar i Elitserien.

Men vad gjorde karln i Almtuna? Snacka om slöseri med tid...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Edin skrev:Men vad gjorde karln i Almtuna? Snacka om slöseri med tid...
Det har han väl förklarat ungefär 50 gånger vid det här lagret.. Hans fru och barn bor där och då kändes det jobbigt att pendla, dessutom kände han sig inte redo för den här nivån direkt eller vad det nu var. I vilket fall, spelar ingen roll. Han är här nu och iaf ett tag till och ser lika pigg ut som en junior.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att Ragnarsson stannar. Han är fruktansvärt viktig för oss.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lucas skrev:
Frasse skrev:

Sweet! Bara Linkan kvar!
Fel. Djurgården ska skriva nytt med Ottosson och Ölvestad också, sen kan jag känna mig lugn. Om han känner att han klarar av det så ska självklart Falken också kontrakteras.

Har på känn att Ragges beslut kan vara avgörande för dessa herrars.
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Otto är en enormt viktig förlängning. Men det ska nog inte vara några problem.

Även Anger och Printz förtjänar nya kontrakt.

Ölvestad behöver göra något nytt. Han har ju kört fast helt, även om det sett något bättre ut på slutet. Men han presterar inte alls i förhållande till kostnad.

Falken har gjort en stabil säsong. Men Med Ragge kvar kan Falken och Ronnie gott lägga av i år. Inte bra om alla slutar samtidigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa öhling skrev:Otto är en enormt viktig förlängning. Men det ska nog inte vara några problem.

Ölvestad behöver göra något nytt. Han har ju kört fast helt, även om det sett något bättre ut på slutet. Men han presterar inte alls i förhållande till kostnad.

Falken har gjort en stabil säsong. Men Med Ragge kvar kan Falken och Ronnie gott lägga av i år. Inte bra om alla slutar samtidigt.
Ölvestad är viktigare utanför än på isen anser jag. För att få honom på rätt väg igen tycker jag att han ska lämna över kaptensrollen till Ragge. Jimmie kan bli assisterande kapten tillsammans med Engqvist. Fimpen får spela med blankt bröst.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Skönt med Ragge - när får man besked om Linkan? Ligger det i klubbens eller spelarens händer? Ge karln vad han förtjänar - han är viktig och han har ett stort DIF-hjärta!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Viktigt med Ragge kvar även nästa säsong!

Ölvestad, Anger, Ottosson, Printz viktiga att få en förlängning med också, precis som många skrivit! Och så självklart Linkan! Jag ber på mina bara knän att du ska skriva ett nytt kontrakt!
2014-04-07, vad hände?
Lucas

Inlägg av Lucas »

jensa öhling skrev:Otto är en enormt viktig förlängning. Men det ska nog inte vara några problem.

Håller med helt och hållet. Självklart ska vi fixa även dessa pjäser, själv tänkte jag bara på det två yttersta, Linkan + Ragge. Men vi behöver ett duktigt lag, inte bara några enstaka. Däremot så finns det bara inte att Otto spelar i en annan klubb än DIF, är ju typ som att se Ronnie i LHC.. Hahaha säger jag bara. Jag hoppas och tror att det inte blir för många förändringar med nästa års trupp. Kan vi spetsa till det vi har går vi längre och längre för varje säsong. In med Marcus Nilson (dock vet jag fan inte vem som kan petas om jag ska vara ärlig.. Så som alla spelar idag vill jag inte peta någon), och ge oss tillbaka Engqvist pleeease. In med någon back kanske.

För övrigt så undrar jag om inte Ante är lite för blyg för att vara Ass Kapten? Jag kanske är helt ute och cyklar men jag har bara fått det intrycket på DIFTVs inslag. Om det inte stämmer, så tycker jag det är en vettig grej att göra. Annars tycker jag vi behåller de som är mer "sociala" om man ska uttrycka det så.
Låst