Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
För biljetter till matchen, vår biljettsida
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009
Skön seger mot Timrå, detta lär bli en måste match med då våra konkurrenter har mycket lätt motstånd. Vore riktigt nice med seger här, så inte Brynäs eller Modo kan gå om oss nu.
Djurgården - Färjestad
Vi gjorde det förra gången med vinsten 3-2, dock Färjestad piskat 2 lag hemma nyligen, fast borta har de torskat 2-3 mot SSK samt 0-6 mot Timrå, bortaspelet har väl inte imponerat men de har nog lyft sig nu med två starka segrar hemma i karlstad.
Brynäs - Södertälje
Ska jävligt mycket till om brynäs förlorar den.
Rögle - Modo
Rögle's absolut sista chans för överlevnad men det räcker nog inte, Modo vinner. Kryss här vore ruggit fint.
Djurgården - Färjestad
Vi gjorde det förra gången med vinsten 3-2, dock Färjestad piskat 2 lag hemma nyligen, fast borta har de torskat 2-3 mot SSK samt 0-6 mot Timrå, bortaspelet har väl inte imponerat men de har nog lyft sig nu med två starka segrar hemma i karlstad.
Brynäs - Södertälje
Ska jävligt mycket till om brynäs förlorar den.
Rögle - Modo
Rögle's absolut sista chans för överlevnad men det räcker nog inte, Modo vinner. Kryss här vore ruggit fint.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, som sagt.... lättare matcher har vi spelat. Men chansen finns. Tror vi kan kriga oss till en seger om allt fungerar optimalt.
Finns en möjlighet att SSK kniper poäng mot BIF, även om det inte är så sannolikt. Tycker ändå SSK varit hyfsade senaste matcherna (mot SAIK kunde de om de varit lite mer effektiva lätt vunnit matchen).
Rögle vs Modo är desto mer ovisst. Jag hoppas definitivt på Rögle den här matchen så Modo riktigt ramlar ner i skiten. Andra sidan så känns vårt kontrakt mer eller mindre säkrat om Modo vinner.
Finns en möjlighet att SSK kniper poäng mot BIF, även om det inte är så sannolikt. Tycker ändå SSK varit hyfsade senaste matcherna (mot SAIK kunde de om de varit lite mer effektiva lätt vunnit matchen).
Rögle vs Modo är desto mer ovisst. Jag hoppas definitivt på Rögle den här matchen så Modo riktigt ramlar ner i skiten. Andra sidan så känns vårt kontrakt mer eller mindre säkrat om Modo vinner.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För gudsskull missa inte denna livsviktiga match. Med vårt stöd från Hovets sektioner kommer vi ta oss vidare.
Färjestad är i en makalös form. Men någon gång måste formtoppen ta slut...
Denna dag, känns det som om att Färjestads formtopp tar slut. FBK ger allt mot DIF dock, i alla matcher oavsett om dom är betydelsefulla eller ej. Så våra gubbar måste kämpa från första till sista sekund om det ska bli 3 poäng här.
Matchen i sig är sjukt svår att tippa. Allt beror på hur motiverade Färjestads spelare är. För att dom måste också spela på topp om DIF skall besegras på bortaplan. Är lite orolig inför den här matchen måste jag medge. Men vi har råd med en förlust här, bara vi slår Brynäs borta och SAIK hemma... Vågar inte tippa den här matchen, för att det kan gå precis hur som helst.
Det kommer väl för övrigt bli fullsatt, vilket vore härligt!
Kämpa DIF!
Denna dag, känns det som om att Färjestads formtopp tar slut. FBK ger allt mot DIF dock, i alla matcher oavsett om dom är betydelsefulla eller ej. Så våra gubbar måste kämpa från första till sista sekund om det ska bli 3 poäng här.
Matchen i sig är sjukt svår att tippa. Allt beror på hur motiverade Färjestads spelare är. För att dom måste också spela på topp om DIF skall besegras på bortaplan. Är lite orolig inför den här matchen måste jag medge. Men vi har råd med en förlust här, bara vi slår Brynäs borta och SAIK hemma... Vågar inte tippa den här matchen, för att det kan gå precis hur som helst.
Det kommer väl för övrigt bli fullsatt, vilket vore härligt!
Kämpa DIF!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säger som Putte Carlsson sade igår på Legends "detta kommer bli en ruskigt enkel match".
Ingenting känns omöjligt efter uppvisningen igår. Oavsett om motståndaren är formstark, som just denna moståndare är just nu.
Dags att visa Dick var skåpet skall stå....
Ingenting känns omöjligt efter uppvisningen igår. Oavsett om motståndaren är formstark, som just denna moståndare är just nu.
Dags att visa Dick var skåpet skall stå....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
frasse// och hur motiverade Putte det?
med tanke på att Brynäs garanterat kommer vinna har vi stort tryck på oss att ta en trea.
med tanke på att Brynäs garanterat kommer vinna har vi stort tryck på oss att ta en trea.
Det är fullt omjöjligt att förstå hur en sann Djurgårdare skulle kunna missa denna match. Hoppas inte det blir fallet. Allt annat än över 7400 är en rejäl skam. DIF spelar som kungar, vinner match på match. Alla medgångssupportrar måste ha märkt det vid det här lagret. 6600 senast var riktigt jävla uselt. Tur att fler är sålda redan nu till denna match.
Tänker inte tippa förlust, går istället emot allt jag tror på och säger att DIF manglar FBK, 4-0.
Edit: Ser att 7000 är sålda i detta nu, så allt annat än fullsatt är oacceptabelt
Tänker inte tippa förlust, går istället emot allt jag tror på och säger att DIF manglar FBK, 4-0.
Edit: Ser att 7000 är sålda i detta nu, så allt annat än fullsatt är oacceptabelt

Vi spelar en måstematch mot Färjestad imorgon. Det är fem omgångar kvar av Elitserien, och vi har allt i egna händer.
Just nu är det en lycka att vara Djurgårdare. Alla vill väl uppleva en kvartsfinalerna från förra året ännu en gång. Det gäller i alla fall mig. Om det är någon gång under ett år som vårt lag behöver stödet så är det nu. Klubben är så jävla nära slutspel.
Det är nu som Hovet skall mullra. Det är nu taket ska lyfta.
Vi möter serieledarna i en galet tuff match, där vi i värsta fall kan ligga på tionde plats vid förlust. Vi kan i bästa fall ligga sjua. Vem fan vill inte ligga där? Vem fan vill inte komma till slutspel och uppleva någonting som minst sagt är någonting utöver det vanliga?
Nu har vi chansen. Som jag sa tidigare; Vi har allt i egna händer. Vi kan inte längre skylla på någon annan om vi missar slutspel. Nu är VI skillnaden mellan slutspel och i värsta fall kvalserie.
Till alla er som ska på morgondagens match: Jag vill se fokuserade, galna, mentala, sjungande Djurgårdare. Ha alltid i åtanke att vi sjunger för ett slutspel.
Visa Karlstadsborna att man ALDRIG, någonsin kommer till Hovet i tanke att sjunga ut en Djurgårdsfamilj.
Familjen som nu, tillsammans, ska ta oss till slutspel!
Nu kör vi, peppa varandra!
För nu jävlar, nu ska vi till slutspel!
Just nu är det en lycka att vara Djurgårdare. Alla vill väl uppleva en kvartsfinalerna från förra året ännu en gång. Det gäller i alla fall mig. Om det är någon gång under ett år som vårt lag behöver stödet så är det nu. Klubben är så jävla nära slutspel.
Det är nu som Hovet skall mullra. Det är nu taket ska lyfta.
Vi möter serieledarna i en galet tuff match, där vi i värsta fall kan ligga på tionde plats vid förlust. Vi kan i bästa fall ligga sjua. Vem fan vill inte ligga där? Vem fan vill inte komma till slutspel och uppleva någonting som minst sagt är någonting utöver det vanliga?
Nu har vi chansen. Som jag sa tidigare; Vi har allt i egna händer. Vi kan inte längre skylla på någon annan om vi missar slutspel. Nu är VI skillnaden mellan slutspel och i värsta fall kvalserie.
Till alla er som ska på morgondagens match: Jag vill se fokuserade, galna, mentala, sjungande Djurgårdare. Ha alltid i åtanke att vi sjunger för ett slutspel.
Visa Karlstadsborna att man ALDRIG, någonsin kommer till Hovet i tanke att sjunga ut en Djurgårdsfamilj.
Familjen som nu, tillsammans, ska ta oss till slutspel!
Nu kör vi, peppa varandra!
För nu jävlar, nu ska vi till slutspel!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Bra fråga, skulle nog gissa på att han var kaxig i överkant.jensa öhling skrev:frasse// och hur motiverade Putte det?
I övrigt hade den gode Putte mycket positiva synpunkter på det faktum att Djurgården fortsätter att satsa på sin ungdomar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Självklart spelar målvakterna en nyckel roll även i denna match, men det är extra intressant för just FBK. Jag hoppas och ber att dom slänger in Divis. Uslare målvakt får man leta efter. Blir det däremot Gustavsson, ja då är det helt plötsligt en helt ny match..
Vi måste helt klart ett skapare och bättre avslut på mål mot FBK då FBK inte lär backa tillbaka som Timrå gjorde, vi måste få hål på FBK innan tredje annars lär inte detta gå.
- Lee Harvey Oswald
Tror inte det faller på anfallsspelet i denna match, Fkb kommer att gå framåt & på så vis kommer DIF att skapa öppnare lägen än i per.1-2 mot Tik.foppa skrev:Vi måste helt klart ett skapare och bättre avslut på mål mot FBK då FBK inte lär backa tillbaka som Timrå gjorde, vi måste få hål på FBK innan tredje annars lär inte detta gå.
Försvarspelet måste dock fungera till 100%, då har vi en jättechans trots Fbk:s hysteriska formtopp
Man kan ju undra hur man ska få till behövlig vila för Wesslau?
Känns som han har stått sedan nyår nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag har också funderat på målvaksfrågan, det var dock ett uppehåll på 10 dagar för att ladda om mentalt. Och när man har 96% som igår så är det inte lika jobbigt som när man spelar halvdant.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Tror vi ändå har ganska stor chans att ta fbk här på hemmaplan. fbk är ju inte direkt starka borta med:
7 vinster 6 oavgjorda 12 förluster och 27 poäng. Hoppas att det efter nästa omgång är 13 förluster.
Men det kommer att bli en riktigt tuff match då alla måste ge sitt absolut ytersta för att vi ska få 3 poäng.
7 vinster 6 oavgjorda 12 förluster och 27 poäng. Hoppas att det efter nästa omgång är 13 förluster.
Men det kommer att bli en riktigt tuff match då alla måste ge sitt absolut ytersta för att vi ska få 3 poäng.