Rösta på Årets Järnkamin 08/09

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Rösta på Årets Järnkamin 08/09

Inlägg av DIF_Soldier »

Rösta fram årets Järnkamin i Djurgården Hockey 2008-09. Lämna din röst!

http://jarnkaminerna.wordpress.com/2009 ... #more-1774

Det finns bara två herrar som ska ha chans på det här priset. De har båda stått för enastående säsonger - den ene är nu alla tiders poänkung, den andre bär Djurgårdens försvarsspel på sina axlar. Som ni förstår är valet svårt.

Marcus Ragnarsson. leder den interna poängligan bland backar och spelar mest av alla backar i elitserien.

Blablabla, det vet vi ju redan! Vad som gör Marcus till nominerad är även att inte bara varit en tillgång på isen, utan en extrem tillgång utanför. Han är även den spelare som trots lagets tidigare kräftgång varit den som hållit en jämn nivå från start till mål. Med sin oerhörda pondus och med en mördande speltid förstår man inte hur f-n han orkar. Gubben går ju inte sönder! Utan Marcus hade Djurgården legat sist, sanna mina ord.

Samma sak gäller den här killen, för ingen, absolut ingen skugga ska falla över elitseriens i särklass bästa offensiva pjäs, Fredrik Bremberg. Trots en rättegång, påfrestande mediapådrag och förmodligen en hel del påföljande personliga konflikter producerade killen match efter match efter match, och bara det är värd en tröja i Hovets tak.

Han är näst mäste Djurgårdare bakom en viss Nichlas Falk, och att han är alla tiders poängkung är inte mer än rätt (iofs är det sett över 15 säsonger, men ändå).

Förra året gick min röst till Daniel Larsson, och med facit i hand var min röst rätt (no offence Ossi).

I år kan jag inte välja. Det går liksom inte. Vad dessa två herrar gjort för DIF anno 08/09 är utöver allt annat.

Det enda rätta är egentligen att låta Marcus och Fredrik dela på priset, för jag ser ingen som överträffar den andre. Gör du?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Re: Rösta på Årets Järnkamin 08/09

Inlägg av Caveman »

Jag valde Linkan.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Valet för mig stod också mellan Ragge och Linkan. Det var oerhört svårt, men Ragge fick min röst eftersom han aldrig fått priset tidigare.

Dessa herrar är, tillsammans med Falk och Ottosson, våra absolut viktigaste spelare på alla plan. Ingen annan är i närheten.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil Svelander skrev:Valet för mig stod också mellan Ragge och Linkan. Det var oerhört svårt, men Ragge fick min röst eftersom han aldrig fått priset tidigare.
Jag la också min röst på Ragge av samma anledning. Det som också fällde avgörandet var att Ragge spelat jämnast av samtliga i år. Dock hoppas jag att rösterna blir 50-50.
Säg den glädje som varar
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

DIF_Soldier skrev: Förra året gick min röst till Daniel Larsson, och med facit i hand var min röst rätt (no offence Ossi).
Que? Vilket facit tittar du på?

Röstade på Ragge, vilket jag tycker är rätt självklart.
Hans tacklingar är en fröjd för ögat. Att han kämpar på över 30min i vissa matcher gär saken bara mer självklar.
En ledare, skön stil och proffessionell attityd, 34poäng på 43 matcher... Jag kan fortsätta hela dagen.

Tycker inte att bara för Linkan slog poängrekordet så ska han få priset, det gäller 08/09 och att göra många poäng är inte det största kravet för en "Järnkamin", det är fler faktorer som är involverat.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Torpedo Novgorod skrev:
DIF_Soldier skrev: Förra året gick min röst till Daniel Larsson, och med facit i hand var min röst rätt (no offence Ossi).
Que? Vilket facit tittar du på?
Slutspelet. Ossi Väänänen "vek ned sig" när det verkligen gällde, precis som resten av laget.
den enda spelare som höll sin säsongsstandard i slutspelet var Larsson.
Torpedo Novgorod skrev: Tycker inte att bara för Linkan slog poängrekordet så ska han få priset, det gäller 08/09 och att göra många poäng är inte det största kravet för en "Järnkamin", det är fler faktorer som är involverat.
Sant. Vad du bör tänka på att han har gjort det trots ett mycket turbulent privatliv, med rättegång och mediapådrag och fan och hans moster. Det är beundransvärt! Järnkamin!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Lade min röst på Ragge, då han har varit en ledare på isen hela säsongen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hmm...
Som att välja på att vinna en SM-final med 4-0 eller 4-3 i matcher.
Båda alternativen förstås alldeles underbara var & en på sitt sätt.

Men om man måste välja så..........blir det General Ragnarsson som samlat sina styrkor i snart 55 omångar & haft en sanslöst hög lägsta nivå

Men som Soldier är inne på måste man även imponeras av fenomenet Bremberg.
En turbulent försäsong + rättegångar innan matcher .......& ändå slås poängrekorden på löpande band.
Det är stort!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Marcus Ragnarsson lägger jag min röst på. Valet var egentligen inte så svårt... För om man toppar ligan för antal spelade minuter per match är det ganska självklart enligt mig. Ragnarsson har betytt så fruktansvärt mycket för DIF i år...
Linkans prestation ska ingen ta ifrån honom. Det han har gjort är helt makalöst. Men ur min synvinkel har Ragnarsson betytt mer för DIF i år än Bremberg. Men Bremberg är 2a på min lista, med god marginal ner till övriga spelare.
Vem av dom som vinner spelar ingen större roll för mig. För att båda är värda priset.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Bah, jag vägrar vara som alla andra! :wink:

Niklas Anger fick självklart min röst. En av våra mest underskattade spelare som nu också producerar poäng. Den naturliga kandidaten till lagkapten, "lead by example" är verkligen ett uttryck som passar in på honom. Han är allt det #19 skulle kunna vara.

Han "kommer till jobbet varje dag" och verkar vara en stor glädjespridare med sin positiva attityd. Sällan man ser någon visa den glädje han gör, både vid sina mål och sina lagkamraters.

Att han nu också hänger kassar på Linkans smörpass är ett plus men inte det som ger honom min röst. Detta lags Challe Berglund skulle jag nog vilja kalla Anger, alltid med glimten i ögat.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Omöjligt att välja, Ragge, Bremberg, Anger och Otto är alla bra alternativ. Framförallt står det mellan Linkan och Ragge.

Måste nog sova lite på saken.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Helt klart Ragge,
årets bästa värvning!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det vart Ragge för min del också efter lite funderingar. Linkan är dock den som sett till att laget kommit på fötter igen målmässigt efter den oerhört tunga November-perioden, men sett till den pondus, kämpainsats, vilja men även den stora poängproducerande faktorn Ragge besitter så vart valet relativt lätt till slut.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag lade tillslut min röst på Ragge. Spelar överlägset mest i elitserien, leder poängligan bland backarna, han är helt outstanding.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Tengil skrev:Bah, jag vägrar vara som alla andra! :wink:

Niklas Anger fick självklart min röst. En av våra mest underskattade spelare som nu också producerar poäng. Den naturliga kandidaten till lagkapten, "lead by example" är verkligen ett uttryck som passar in på honom. Han är allt det #19 skulle kunna vara.

Han "kommer till jobbet varje dag" och verkar vara en stor glädjespridare med sin positiva attityd. Sällan man ser någon visa den glädje han gör, både vid sina mål och sina lagkamraters.

Att han nu också hänger kassar på Linkans smörpass är ett plus men inte det som ger honom min röst. Detta lags Challe Berglund skulle jag nog vilja kalla Anger, alltid med glimten i ögat.

Vi är 2 då ;) la min röst på Anger också han har varit ruggigt bra denna säsong.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Skriv svar