Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Bäst-i-stan »

melker skrev:Någon som har koll på om det finns någelunda många klackbiljetter kvar till morgondagens match mot Timrå, tänkte köpa innan matchstart?
Det lär finnas annars bara köpa aktiv sittplats eller på sektionen bredvid och traska över till klacksektionen. :)

Btw. Glöm inte att rösta på årets Järnkamin i hockeyn på www.jarnkaminerna.se
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Skriv gärna till mig om någon har två klackplåtar över till morgondagens match mot FBK.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

melker skrev:Skriv gärna till mig om någon har två klackplåtar över till morgondagens match mot FBK.
Du verkar ofta sitta utan biljett så se till att köpa i god tid innan kanske? Annars finns det biljetter kvar i kurvan på ticnet.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Bäst-i-stan skrev: Du verkar ofta sitta utan biljett så se till att köpa i god tid innan kanske? Annars finns det biljetter kvar i kurvan på ticnet.
Jag har ett jobb att sköta. jag får reda på om jag ska jobba eller ej väldigt tätt inpå matchen, då jag jobbar för Canal+ och Pay Per View sändningarna i Elitserien..
Och nej det finns inte biljetter i kurvan, köpte på långsidan nu istället.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Hittade ingen bättre tråd och det är inget att starta en helt egen tråd för så jag ställer kort och gott frågan här.

Är det någon som har koll på hur många SM-guld vårat J20-lag har lyckats vinna under åren? Någon som vet någon sida med sådan information?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

http://stats.swehockey.se/ är din vän i sådana här lägen.
Inte ett enda guld enligt officiell statistik.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Frasse skrev:http://stats.swehockey.se/ är din vän i sådana här lägen.
Inte ett enda guld enligt officiell statistik.
Inte ett enda guld? Aj då. Då börjar det bli dags nu då.
Användarvisningsbild
svenwig

Inlägg av svenwig »

Hej!

Det är är säkert inte rätt tråd men jag blev pappa till en liten Djurgårdspojke. Nu är det så att jag var säker på att den här gången skulle det bli en tjej så jag sprang i väge och köpte en rosa Djurgårdsklänning och en rosa Djurgårdsnapp.
Jag är ganska öppen när det gäller färger på barn men rosa på pojkar, där går gränsen :D .
Eftersom jag inte vill ha de här sakerna kvar tänkte jag skänka bort dem till en Djurgårdare som har blivit eller kommer att bli mamma/pappa till en flicka.
Klänningen är storlek 62/68.

PM:a mig om ni är intresserade.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Grattis till grabben! Jag har en idé - låt grabben välja lag själv istället för att pracka på honom saker då han inte har en egen åsikt än. Dock så är han väl smart och väljer rätt, men om inte, må så ske.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

DIF_Soldier skrev:Grattis till grabben! Jag har en idé - låt grabben välja lag själv istället för att pracka på honom saker då han inte har en egen åsikt än. Dock så är han väl smart och väljer rätt, men om inte, må så ske.
Med en så pass vettig farsa är det klart han blir en av oss! :) Lär också "tvinga" in mina ungar i min andra familj
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Grattis till grabben! Men klart man ska pracka på alla Djurgårds grejer man kommer över! Uppfostran är en viktig del i att vara förälder :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bastard47 skrev:
DIF_Soldier skrev:Grattis till grabben! Jag har en idé - låt grabben välja lag själv istället för att pracka på honom saker då han inte har en egen åsikt än. Dock så är han väl smart och väljer rätt, men om inte, må så ske.
Med en så pass vettig farsa är det klart han blir en av oss! :) Lär också "tvinga" in mina ungar i min andra familj
Trots att jag är djurgårdare in i märgen förespråkar jag ändå en fullkomligt agnostisk och neutral uppfostran då påtvinganden av religion och annat kan vara förödande för ett barns sinne, och på denna punkt är jag 100% allvarlig.

Att vara för yttrandefrihet och samtidigt pådyvla barn saker de ej än har självstyre över är massiv hyckleri i mina ögon.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

Bastard47 skrev:
Haha, själv ska jag inte berätta för min son att det finns några andra lag än Dif i stan!
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

När barn inte får välja själva är då världen går åt helvete.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

DIF_Soldier skrev:När barn inte får välja själva är då världen går åt helvete.
Tagga ner lite nu va, vi snackar om en bebis. När barnet har storlek 62/68 bör det väl ändå vara vad föräldrarna kommer överens om att göra som bör styra, inte barnet självt.

Min sambo och jag klär min son i blått hellre än rosa därför att vi inte vill behöva besvara frågan "är det en pojke eller flicka?". Vi klär honom inte i kjol därför att vi inte vill att han ska missuppfattas som en tjej.

Nu när jag är pappaledig klär jag honom helst i den ljusblå difskjortan och blåa jeans. Den gulsvarta skjorta samt den vitgröna dito grabben fick av våra vänner totalvägrade jag pojken att bära så vi gav bort dem. Ungefär som signaturen svenwig försöker göra.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Skriv svar