Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 17/2 2009

Inlägg av -daniel- »

melker skrev:Jobbig match, tror inte vi får en promenad seger som vi fick sist Timrå kom på besök på kära Hovet.
Helt klart är det så, men det är viljan och kämpaglöden som måste ge oss 3 pinnar den här matchen. Timrå är som sagt ett jäkligt bra lag med bra flyt i sitt spel just nu vad det verkar (har inte sett någon match med dem på ett tag, dock), men vi får hoppas att de känner sig någotsånär säkra på sin slutspelsplats (nåja, dream on) och inte ger 110% i varje byte som vi MÅSTE göra.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Vi får upprepa det vi gjorde i senaste hemmamatchen mot Timrå:
Challe Berglund håller på Djurgårn! :)
Då kanske han känner sorg över att vi inte är på slutspelsplats, och ber sina spelare att lägga sig. Vem vet vad Challe har i kikaren?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Ständig medlem i Djurgården Hockey :D

Charles Berglund, Upplands Väsby
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Tibbe skrev:Ständig medlem i Djurgården Hockey :D

Och det är Challe eller?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

eliaus skrev:
Tibbe skrev:Ständig medlem i Djurgården Hockey :D

Och det är Challe eller?
Näääääää! Klart det är. :)
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Hur vet du de?xD
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:Hur vet du de?xD
Challe Berglund är en man med ett fruktansvärt stort Djurgårds hjärta. Det är klart att det är han. Vem skulle det annars vara? Finns väl förövrigt inte allt för många Charles Berglund som är villiga att betala 3000kr för att bli medlem i DIF hockey.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Ingen aning asså, men hur känner Timrås ledning för det då?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:Ingen aning asså, men hur känner Timrås ledning för det då?
Timrås ledning har sedan den dagen man anställde Charles Berglund vetat att han har ett stort Djurgårds hjärta. Charles gör ett fantastiskt jobb i Timrå, och så länge han gör det så bryr sig inte Timrås ledning om han hejar på DIF.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Vill se någon ramsa på tisdag som är ämnad för Challe..

"CHALLE, du är en av oss, Challe..!!"
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

En otroligt viktig match som jag hoppas varenda jävel här inne går på det är nu vi behövs på dom kommande matcherna.

Skippa skitsnacket! Challe är och kommer alltid vara djurgårdare.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

eliaus skrev:Ingen aning asså, men hur känner Timrås ledning för det då?
Timrås ledning känner till att Challe har representerat Djurgården totalt över 500 gånger och tagit SM-guld med laget 5 gånger, alla minnen och historia i klubben försvann inte då han antog tränarjobbet i Timrå.

Challe Berglund hejar på Djurgår´n är given på Tisdag.

´NUFF SAID.

Bara 3 hemmamatcher kvar nu, kommer skilja bara någon ynka poäng mellan slutspel och ingemansland, så kom och stötta laget!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi borde kunna komma över 7000-sträcket vad gäller publik i alla fall, 5250 sålda nu på morgonen. Mot FBK på torsdag blir det av allt att döma fullsatt, men nu koncentrerar vi oss på TIK.

Hoppas inte grabbarna i laget känner någon slags uppgivenhet efter den enormt svidande avslutningen på matchen i Övik. Det är nu det gäller att tagga till; vi har ändå allt i våra egna händer och kan vi börja med att knipa matchen imorgon ser det hyfsat ut inför fortsättningen. Någongång kommer ju både SAIK och BIF att börja förlora, och vi har också den stora fördelen att vi faktiskt möter dem båda innan den här säsongen är över. Känns alltid enormt mycket bättre att ha avgörandet i egna händer än att bara förlita sig på andra resultat.

Tror dessvärre vi nog inte kommer kunna just förlita oss på att ens topplagen vinner över våra slutspelsjagande konkurrenter, detta gör faktorn med "allt i egna händer" desto mer viktig.

Kom igen nu DIF, mot 3 underbara poäng!
Lucas

Inlägg av Lucas »

Då var det dags igen då, säsongens viktigaste match version 10 (vid det här lagret).
Allt det där om att Challe viker sig för oss är bara löjligt, han är mycket profesionell och även fast hans hjärta finns i vår sköld så ligger hans hjärna och hockey kunskaper till Timrås befogan, så är det bara. Ser fram emot att höra några Challe ramsor, bara för att. (Sidenote: tänk om Challe + Wikegård skulle coacha DIF, vem skriker högst tro? haha)

Gissar på en medioker publik siffra. Inte för att 6-7 tusen normalt sätt är mediokert, men mediokert för att denna match redan borde vara utsåld. Viktigare än så här blir det snart inte. Förlust här och en två matcher till så är det plösligt över, gäller att vara med medans det fortfarande finns hopp. Det är nu vi behöver stötta dom som mest. Visst fan vet dom vad som gäller och står på spel, men ibland saknas det lilla extra. Ibland kanske det räcker med en klapp på axeln från Ragge eller Falken men ibland krävs det "Oooooh Jimmie Jimmie!" Där träder vi in. Med vårat stöd hoppas jag att dom ska våga göra sitt yttersta i varje moment. Misstag mot lag med duktiga forwards (läs Timrå) har vi inte råd med.

Tror för övrigt att mycket kommer falla på domaren. Som vanligt. För jävligt tycker jag som gång på gång blivit förbannad på idiot domarna i ES. Jag vet att det inte är lätt, men ändå. Det är omöjligt att hitta två domare i hela ES som har samma nivå. Alla har olika gränser för vad som är tilllåtet vilket skapar kaos. Kort sagt, jag tror det kan bli torsk om antigen får en kass domare, eller drar på oss hundra onödiga utvisningar. Jag FRUKTAR Lehtonen. Killen är som skapad för PP. Mål efter mål efter mål. Kontrollerar vi den aspekten är halva slaget vunnet. Sen gäller det ju förstås att utnyttja vårat PP.. Kom igen nu Andreas, vi behöver mer skott.

Hjärtat säger vinst, och det vågar jag tro på efter en rad osäkra "dag för matchen" dagar. Ska faktiskt bli riktigt spännande. Första målet blir oerhört viktigt. Sätter vi det tror jag vi inte släpper ledningen.

Full fart framåt. 3-2. Linkan gör en Hat trick.

Edit:
För övrigt hittade jag nyss en intressant artikel om det jag nyss snackade om, ojämna domare. Vet inte riktigt vart den hör hemma men jag länkar här då;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4423976.ab
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lucas skrev:Allt det där om att Challe viker sig för oss är bara löjligt, han är mycket profesionell och även fast hans hjärta finns i vår sköld så ligger hans hjärna och hockey kunskaper till Timrås befogan, så är det bara.
Äsch, det var bara lite ironi från min sida. Självklart kommer han att göra allt för sitt Timrå.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar