Hur många matcher skulle du se live i en lägre division?
Hur många matcher skulle du se live i en lägre division?
Spelar ingen roll i vilken divison laget spelar. Känslorna är för starka.
Nästan eller alla lade jag min röst på.
Alltid oavsett. Eller hur lyder parollen?
Nästan eller alla lade jag min röst på.
Alltid oavsett. Eller hur lyder parollen?
Re: Omröstning: Ungefär hur många matcher kommer du se live om..
Jag hade gått på så många matcher jag kunde ändå! Alltid oavsett <3 Djurgår'n tills jag dör <3
hur många menar det egentligen ?
hur många menar det egentligen ?
DIF <3
Re: Omröstning: Ungefär hur många matcher kommer du se live om..
Så många jag kan, såklart.
Lite konstiga omröstningsalternativ tycker jag. Det finns nog inte många människor som går på ALLA matcher, och det är inte för att man är mindre eller mer Djurgårdare utan för att man inte har tiden eller pengar.
Lite konstiga omröstningsalternativ tycker jag. Det finns nog inte många människor som går på ALLA matcher, och det är inte för att man är mindre eller mer Djurgårdare utan för att man inte har tiden eller pengar.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Re: Hur många matcher skulle du se live i en lägre division?
Jag skulle ha gått på ungefär lika många matcher som i år. Ungefär 75% av alla matcher. Men skulle inte ha varit samma känsla, då klacken skulle ha minskats otroligt mycket eftersom det tyvärr finns så många medgångssupportrar i Sverige...
Men frågan är ju onödig, eller hur?
För att vi ska inte ner till allsvenskan... Dit ska lag som Rögle och Skellefteå. Dom hör inte hemma i Elitserien.
Men frågan är ju onödig, eller hur?

För att vi ska inte ner till allsvenskan... Dit ska lag som Rögle och Skellefteå. Dom hör inte hemma i Elitserien.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag skulle troligen bara gå på några enstaka matcher. Det är ändå Elitserien man vill följa.
Vem vill se Bofors,Nybro,Mariestad ,Oskarshamn,Troja, Björklöven, Borås, Sundsvall spela. Är det gratis inträde kan jag överväga att gå men ALDRIG betala för en match med dem motståndarna. Helt otänkbart.Det kommer att stå DIF dyrt om dem inte klarar sig kvar i Elitserien. Jag är helt övertygad om att det blir få som kommer att följa matcherna live.
Dessutom kan det ta flera år innan man är tillbaka i Elitserien pga tapp av spelare som inte vill spela i Allsvenskan. Spelare är inte solidariska med klubbarna, de vill spela i Elitserien eller utomlands.
detta känns verkligen tungt
Vem vill se Bofors,Nybro,Mariestad ,Oskarshamn,Troja, Björklöven, Borås, Sundsvall spela. Är det gratis inträde kan jag överväga att gå men ALDRIG betala för en match med dem motståndarna. Helt otänkbart.Det kommer att stå DIF dyrt om dem inte klarar sig kvar i Elitserien. Jag är helt övertygad om att det blir få som kommer att följa matcherna live.
Dessutom kan det ta flera år innan man är tillbaka i Elitserien pga tapp av spelare som inte vill spela i Allsvenskan. Spelare är inte solidariska med klubbarna, de vill spela i Elitserien eller utomlands.

Är det DIF eller motståndaren du följer/vill se spela?
Hmmm undrar hur DIF kan har sån ekonomi som vi har med sådana här supportrar! Härligt när man märker att det finns sånt här starkt stöd för klubben. Alltid oavsett eller? Kanske ska ändra till, "Alltid Oavsett så länge vi ligger i elitserien". Gå och lägg dig!calpe skrev:Jag skulle troligen bara gå på några enstaka matcher. Det är ändå Elitserien man vill följa.
Hade gått på precis lika många matcher som nu!
2014-04-07, vad hände?
Det finns faktiskt fans som har ett hockeyintresse och vill se bra matcher. Vi älskar klubben tro inget annat, men kan inte acceptera att man inte satsar för fullt dvs har som enda mål att spela i högsta divisionen.Jag kan även förstå att det finns dem som älskar DIF oavsett var dem spelar och det högakaktar jag verkligen, men jag tror och jag har sett under den här säsongen att det finns många som sviktar när det inte går så bra. Publiken har uteblivit. Själv har jag sett alla DIF:s matcher hemma dem senaste åren även när det gått dåligt.
Jag är verkligen intresserad av hockey. Du verkar influerad av Wikegård.
Jag är verkligen intresserad av hockey. Du verkar influerad av Wikegård.
* Vad får dig att tro att inte DIF satsar på att spela i högsta serien?calpe skrev:Det finns faktiskt fans som har ett hockeyintresse och vill se bra matcher. Vi älskar klubben tro inget annat, men kan inte acceptera att man inte satsar för fullt dvs har som enda mål att spela i högsta divisionen.Jag kan även förstå att det finns dem som älskar DIF oavsett var dem spelar och det högakaktar jag verkligen, men jag tror och jag har sett under den här säsongen att det finns många som sviktar när det inte går så bra. Publiken har uteblivit. Själv har jag sett alla DIF:s matcher hemma dem senaste åren även när det gått dåligt.
Jag är verkligen intresserad av hockey.
* Problemet ju som du säger att publiken uteblivit, men det ursäktar ju inte andra att inte gå på matcher heller. Håller du på DIF för att de har finast klubbmärke eller är det färgerna som passar bra ihop?
* Går a*k upp i elitserien, kommer du då gå och se deras matcher istället för DIF (om det värsta nu skulle inträffa, dvs vi åker ner och a*k upp)?
2014-04-07, vad hände?
Det är väl alldeles solklart att jag ALDRIG skulle gå på en AIK match utan DIF: Helt uteslutet.Jepe skrev:* Vad får dig att tro att inte DIF satsar på att spela i högsta serien?calpe skrev:Det finns faktiskt fans som har ett hockeyintresse och vill se bra matcher. Vi älskar klubben tro inget annat, men kan inte acceptera att man inte satsar för fullt dvs har som enda mål att spela i högsta divisionen.Jag kan även förstå att det finns dem som älskar DIF oavsett var dem spelar och det högakaktar jag verkligen, men jag tror och jag har sett under den här säsongen att det finns många som sviktar när det inte går så bra. Publiken har uteblivit. Själv har jag sett alla DIF:s matcher hemma dem senaste åren även när det gått dåligt.
Jag är verkligen intresserad av hockey.
* Problemet ju som du säger att publiken uteblivit, men det ursäktar ju inte andra att inte gå på matcher heller. Håller du på DIF för att de har finast klubbmärke eller är det färgerna som passar bra ihop?
* Går a*k upp i elitserien, kommer du då gå och se deras matcher istället för DIF (om det värsta nu skulle inträffa, dvs vi åker ner och a*k upp)?
Bara tanken får mig att må illa.
Medgångssupporter är ordet.calpe skrev:Jag skulle troligen bara gå på några enstaka matcher. Det är ändå Elitserien man vill följa.
Jag vill inte rikta den här kritiken direkt mot dig, utan mot 90% av alla "supportrar" i Sverige som bara kommer i medgång, och sviker i motgång. Om Djurgården åker ur Elitserien så kommer vi förmodligen endast att ha ett snitt på 1500-2000/match. För att Sverige är ett land där merparten av alla supportrar sviker i motgång.
Jag tar bara detta som ett exempel, Leeds United, en fotbolls klubb i England... Man har länge legat i toppen i PL, man har vunnit mycket genom tiderna... Men nu är man inne i mörka tider, man förlorar, förlorar och förlorar... Just nu ligger man i division 2. Och har publiksiffran ändrats från de tiderna då Leeds var ett topplag? Nej... Fortfarande är det fullsatt på match efter match, publiken står bakom sitt lag i ur och skur, alltid oavsett.
Tänk om Djurgården skulle haft sådana supportrar...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Men för tusan. Sluta hacka på en som har andra åsikter. Hockey ska vara kul att se, det ska smälla och det ska vara fart och fläkt. Det har knappast elitserien och än mindre allsvenskan.
När jag går på Djurgår'n gör jag det inte för att se underhållning. Jag vet faktiskt inte varför jag gör det. Jag bara går. Det är en känsla i magen som säger att när Djurgården spelar vill jag vara där. Alla har inte samma känsla. Vissa vill se heta matcher mot Färjestad inför fulla hus och bra drag. Det får man köpa.
Jämförelsen med brittisk fotboll är f.ö. irrelevant. I England växer man upp med andra ideal än i Sverige. Sverige är mycket mer amerikaniserat i sina värderingar, underhållningsvärde är viktigare än lagkänsla.
När jag går på Djurgår'n gör jag det inte för att se underhållning. Jag vet faktiskt inte varför jag gör det. Jag bara går. Det är en känsla i magen som säger att när Djurgården spelar vill jag vara där. Alla har inte samma känsla. Vissa vill se heta matcher mot Färjestad inför fulla hus och bra drag. Det får man köpa.
Jämförelsen med brittisk fotboll är f.ö. irrelevant. I England växer man upp med andra ideal än i Sverige. Sverige är mycket mer amerikaniserat i sina värderingar, underhållningsvärde är viktigare än lagkänsla.
Jag bor i gävle men ser så månfa DIF matcher jag kan. Jag har varit på några Brynäsmatcher den här säsongen och där snackar vi medgångssupporters, av dem matcherna jag varit på dne här säsongen är det bara 2 som det varit riktigt drag i och det var mot DIF(såklart).sthlm_dif skrev:Medgångssupporter är ordet.calpe skrev:Jag skulle troligen bara gå på några enstaka matcher. Det är ändå Elitserien man vill följa.
Jag vill inte rikta den här kritiken direkt mot dig, utan mot 90% av alla "supportrar" i Sverige som bara kommer i medgång, och sviker i motgång. Om Djurgården åker ur Elitserien så kommer vi förmodligen endast att ha ett snitt på 1500-2000/match. För att Sverige är ett land där merparten av alla supportrar sviker i motgång.
Jag tar bara detta som ett exempel, Leeds United, en fotbolls klubb i England... Man har länge legat i toppen i PL, man har vunnit mycket genom tiderna... Men nu är man inne i mörka tider, man förlorar, förlorar och förlorar... Just nu ligger man i division 2. Och har publiksiffran ändrats från de tiderna då Leeds var ett topplag? Nej... Fortfarande är det fullsatt på match efter match, publiken står bakom sitt lag i ur och skur, alltid oavsett.
Tänk om Djurgården skulle haft sådana supportrar...
Sen Leeds är inte enda exemplet St Pauli i tyska andradivisonen har en publiksiffra på över 20000 per match och då är det ändå allsvensk klass på matcherna. Sverige är ett land fullt med medgångssupportrar men tack till alla oss som inte är det.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.