Djurgårdens IF - Mora IK, 30/1 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

"Förstår inte hur säcken kan vara nöjd med spelet efter ännu en förlust"

Varför skulle han inte vara nöjd över spelet? tänkte stora delar av matchen utklassade vi mora, sedan att vi hade oflyt och inte fick in pucken det är en annan sak. men det var vi som styrde matchen och spelarna gick verkligen in för att vinna.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Hrodgar

Inlägg av Hrodgar »

Rash: Ja, det är ju överhängande vid PP som det märks så skrikande tydligt. Jag syftar faktiskt inte bara på senaste matchen utan på alla.

De visar en otrolig flathet i att vilja ta skott o kriga in returerna.
Men när de väl vaknar då händer det saker. Saken är att det tar sån jädrans tid för dem att vakna!!

Därför hade jag nästan velat "tvinga" dem att ta vartannat-vart tredje skott mot mål i PP.
Men tyvärr har jag inte hunnit komma dit i mina samtal med Challe än.. *hrrm* :roll:
SebbeHjelm

Inlägg av SebbeHjelm »

chribba skrev:Vafan tror du..?
Inte en aning, annars hade jag väl inte frågat?
SebbeHjelm

Inlägg av SebbeHjelm »

Hrodgar skrev:Vad jag inte förstår, som vi andra oxå diskuterat redan till döddagar, är varför vårt kära lag är så..svängiga?

KANONmatcher mot HV, Frölunda etc.. Och totala katastrofmatcher mot bottenlag?
Är DIF för "högmodiga", för självsäkra eller vad tusan pågår där?

Det andra som jag stör mig på är varför denna totala inkompetens att "bomba målet" som jag vill kalla det.
Vid spel runt motståndarmålet oavsett när, powerplay eller inte så spelar killarna RUNT pucken 90-90% av tiden o verkar vänta på "den perfekta luckan"?

Skärp er killar, hade JAG varit tränare där hade jag sagt åt dem att varannan gubbe SKA ta skott om läget känns bara LITE rätt iaf, o en stor tung jävel ska kämpa om returen. Alltså, det ska bara bombas in med puckar på målisen så han inte vet vad som händer!!
Lägger man inga skott på mål BLIR det heller inte mål. Sluta fega, börja skjuta o vifta efter returerna!

Jag erkänner direkt dock att jag inte är särskilt insatt i deras träningsstil, men det kan väl inte vara så att tränarna sagt till dem att bara passa rundor med varandra?

Skott, skott, skott skott SKOTT!!!! Skjuuut för faaan!

DJUUUUuuuuu

[Edit: rättstaved och lade till lite]
Den enklaste förklaringen är; underskattning av motståndaren. Svårare än så är det inte.
Men tror helt enkelt att det bara är att ställa ut skridskorna mot lag som SSK, Brynäs, Mora e t c, e t c. Vilket alltså inte går om man inte vill åka på fettorsk med sex-sju mål.
Skriv svar