Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

JA
458
62%
NEJ
208
28%
VET EJ
76
10%

Antal röster: 742

Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

Inlägg av Torpedo Novgorod »

rikkard skrev:Se bara på den idiotiska tacklingen i Linköping som kostade oss matchen.
Så det är Ölvestads fel att Linköping gör mål 12:03 och 16:41 in i den 3:e perioden när han åkte ut 03:11 in i den andra perioden, dvs 20min senare exl. avbrott och periodpaus? :shock:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Torpedo Novgorod skrev:
rikkard skrev:Se bara på den idiotiska tacklingen i Linköping som kostade oss matchen.
Så det är Ölvestads fel att Linköping gör mål 12:03 och 16:41 in i den 3:e perioden när han åkte ut 03:11 in i den andra perioden, dvs 20min senare exl. avbrott och periodpaus? :shock:

Vad det handlar om är att med dessa utvisningar så kom Lhc in i matchen..
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jag vill ha kvar Jimmie!
Visst att Ölvestad inte har samma speed och intensitet som för ett par säsonger sen men i mitt tycke är han en viktig spelare som med sin vilja och inställning visar framförallt de yngre spelarna vad som gäller när man drar på sig tröjan med skölden på.

Många skriver att Ölvestad lyfter en stor lön. Finns det ngn fakta bakom detta eller är det bara spekulationer?

Vad gäller kaptensfrågan är jag lite kluven. Jimmie är med sin tidigare nämnda vilja och inställning ett bra föredöme, men kapten? Visst skulle Ragge klara uppgiften galant, men hur långsiktigt är det? Han spelar väl max 1-2 säsonger till på den här nivån.
Jag tycker det är synd att Falken inte ville fortsätta som kapten när han fick ansvaret för några säsonger sen. Han kanske inte har samma ledaregenskaper som Ragge men han har varit i klubben länge och var redan då väldigt erfaren.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Rash skrev:Jag vill ha kvar Jimmie!
Visst att Ölvestad inte har samma speed och intensitet som för ett par säsonger sen men i mitt tycke är han en viktig spelare som med sin vilja och inställning visar framförallt de yngre spelarna vad som gäller när man drar på sig tröjan med skölden på.

Många skriver att Ölvestad lyfter en stor lön. Finns det ngn fakta bakom detta eller är det bara spekulationer?

Vad gäller kaptensfrågan är jag lite kluven. Jimmie är med sin tidigare nämnda vilja och inställning ett bra föredöme, men kapten? Visst skulle Ragge klara uppgiften galant, men hur långsiktigt är det? Han spelar väl max 1-2 säsonger till på den här nivån.
Jag tycker det är synd att Falken inte ville fortsätta som kapten när han fick ansvaret för några säsonger sen. Han kanske inte har samma ledaregenskaper som Ragge men han har varit i klubben länge och var redan då väldigt erfaren.
Det är nog inte ett lätt val att kliva tillbaks från frontlinjen som kapten, men i det här fallet tror jag att det skulle vara nyttigt för Ölvestad. En kapten måste alltid prestera och inspirera. Dessa krav kan nog bli för mäktiga om sitt eget spel inte fungerar.
Var det ens Ölvestads önskan att bli kapten eller var det avsaknaden av övriga kandidater och pliktkänsla som gjorde att han ställde upp?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

grandstoff skrev:

Det är nog inte ett lätt val att kliva tillbaks från frontlinjen som kapten, men i det här fallet tror jag att det skulle vara nyttigt för Ölvestad. En kapten måste alltid prestera och inspirera. Dessa krav kan nog bli för mäktiga om sitt eget spel inte fungerar.
Var det ens Ölvestads önskan att bli kapten eller var det avsaknaden av övriga kandidater och pliktkänsla som gjorde att han ställde upp?
Nu finns det ju ett ganska naturligt alternativ i form av Ragge varför Jimmie inte skulle behöva skämmas om han fick lämna ifrån sig C:et på tröjan.
Jag skulle nog tro på det senare, dvs att det inte fanns andra som var redo att axla rollen. Det är mycket möjligt att kaptensrollen hämmar Jimmie vilket är ännu en anledning till varför man kanske ska lugna sig med att vilja ha bort honom. Jag vill att Jimmie spelar resten av sin karriär i DIF, jag vill att han hyllas som den hjälte han är istället för att ta en massa skit för några utvisningar hit eller dit.
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Rash skrev:
grandstoff skrev:

Nu finns det ju ett ganska naturligt alternativ i form av Ragge varför Jimmie inte skulle behöva skämmas om han fick lämna ifrån sig C:et på tröjan.
Jag skulle nog tro på det senare, dvs att det inte fanns andra som var redo att axla rollen. Det är mycket möjligt att kaptensrollen hämmar Jimmie vilket är ännu en anledning till varför man kanske ska lugna sig med att vilja ha bort honom. Jag vill att Jimmie spelar resten av sin karriär i DIF, jag vill att han hyllas som den hjälte han är istället för att ta en massa skit för några utvisningar hit eller dit.
Jimmie kvar - helt klart för min del.

Håller med att C:et borde hamna på Ragges tröja.
För att belysa värdet i Jimmies järnkaminshjärta kan A:et hamna på hans tröja och borde kunna vara mindre hämmande.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Att bli av med ett C på tröjan ska absolut inte ses som något pinsamt eller nedvärderade. Om jag inte minns helt fel så hade "Falken" C:et på bröstet vid 2 olika tillfällen, Ottosson hade väl C:et 2005? Ingen av dessa har en ett A på bröstet idag. Men ses ändå som 2 av de största hjältarna i DIF.

För att gå till andra sidan pölen för att se samma sak är det bara att titta på Tampa Bay där Lecavalier blev av med sitt C under en tid då coachen tyckte att jobbet som kapten distraherade honom för mycket från hans spel. Efter en tid utan C:et var han ju som ombytt och helt lysande! (Han har väl fått tillbaka sitt C nu?)

Ölve ska helt klart vara kvar, han är allt för viktigt för att göra sig av med till nästa säsong. Skriv hellre ett 2+1 kontrakt eller liknande med honom!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

När jag tänker fram i tiden kan jag inte tänka mig någon annan än Jimmie lyfta bucklan i glädjetårar. Trots det kanske det är för hans eget bästa om han åtminståne tar en sabbat från kaptensrollen i en säsong eller två.

När Ragge väl slutar finns det endast en bortsett från Jimpa som jag skulle vilja ha som kapten, och det är Kristofer Ottosson. Men hans spel hämmades så av kaptensrollen så att han var tvungen att kliva ned, eller hur var det?

Diskussionen om Jimmies vara eller icke vara i DIF är löjlig. Klart som FAN att han ska vara kvar. Han gör så mycket mer utanför isen som är enormt viktiga för lagets självförtroende.
*Knirre skrev: Även om han inte är mogen än, och kanske inte ens spelar i DIF när han är det, ser jag Engqvist som en klockren blivande kapten, det känns som att han har en väldigt bra arbetsmoral.
Jag håller med dig! Hoppas innerligt att han blir en trotjänare. Ge honom 3-4 år till och han är en given kapten. Låt honom ta över Fimpens A om ett eller två år.

Ragge - C
Ölvestad - A
Engqvist - A

När Ragge slutat:

Engqvist - C (om han nu pallar "trycket")
Ölvestad - A
Fimpen - A
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Om jag inte minns helt fel så klev Ottosson av kaptensrollen när han var tvungen att vara hemma pga familjeskäl.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Rash skrev:Om jag inte minns helt fel så klev Ottosson av kaptensrollen när han var tvungen att vara hemma pga familjeskäl.
Då var det alltså inte så att det var pga. prestationsångest? I så fall har vi vår kapten!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Klart man vill ha kvar ölvestad !

Ölvestad-Holmqvist-Fimpen

En härlig tredje kedja !
calpe

Inlägg av calpe »

alskar_dif skrev:Klart man vill ha kvar ölvestad !

En härlig tredje kedja !
Klart man vill ha kvar Ölvestad.
De andra två kan jag byta mot Calle G och Kruger

De vore någonting att komma med
:) :)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

calpe skrev:
alskar_dif skrev:Klart man vill ha kvar ölvestad !

En härlig tredje kedja !
Klart man vill ha kvar Ölvestad.
De andra två kan jag byta mot Calle G och Kruger

De vore någonting att komma med
:) :)
Inte för att detta har något med tråden egentligen att göra, men skulle aldrig i hela mitt liv byta ut Honken eller Fimpen mot Calle G!!! Aldrig någonsin att tanken ens skulle falla mig in!
2014-04-07, vad hände?
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Om han börjar producera mera så kan han stanna, annars kan vi nog vinka good bye till honom.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Verkar som många statistiknördar inte förstår att spelare har olika roller i laget.
Ölvestads uppgift är inte att stänka in mål varje match och försöka vinna poängligan...
Låst