Att du inte tror det sker är bara väldigt beklagligt. Jag tror inte att tränarna sa snälla saker igår när de tog Time Out efter Linköpings kvittering...robin_dif skrev:Om du menar mig så får jag väl förklara mig med att jag tycvker att när DIF börjar backa hem osv så kanske någon tränare kan mana på istället för att stå som två frågetecken!
Tycker seriöst att Micke å Tomas har gjort det bra,verkligen senaste tidne har dom visat att dom verkligen behärskar den taktiska sidan av tränar jobbet.MEN någon gång måste någon av dom våga ryta till för att väcka spelarna när det går sämre under matcherna.
Hur länge får tränarna stanna?
Re: Hur länge får tränarna stanna?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Ännu en tappad ledning.Ska vi till SLUTSPEL??? Det är väl ändå planen.
Då kan vi väl ändå inte förlora mot en nykomling i Elitserien efter 46 omgångar. Vi borde väl kunna mycket bättre.Modo ville mer och tog sina 3 poäng och åkte lätt förbi i tabellen.
Nu är det hög tid att göra något. Inga säkra matcher kvar.Vi ligger på 10:e plats.
Varför är det ingen som fattar att något drastiskt måste till för att vi ska nå slutspel eller åtminstone vara kvar i Elitserien nästa säsong.
Jag förstår inte hur man tänker i DIF:s ledning???Obegripligt att detta får ske.

Då kan vi väl ändå inte förlora mot en nykomling i Elitserien efter 46 omgångar. Vi borde väl kunna mycket bättre.Modo ville mer och tog sina 3 poäng och åkte lätt förbi i tabellen.
Nu är det hög tid att göra något. Inga säkra matcher kvar.Vi ligger på 10:e plats.
Varför är det ingen som fattar att något drastiskt måste till för att vi ska nå slutspel eller åtminstone vara kvar i Elitserien nästa säsong.
Jag förstår inte hur man tänker i DIF:s ledning???Obegripligt att detta får ske.

Vi har sju vinster dom 10 senaste omgångarna, jag ser inte riktigt problemet. Vi var i en djup svacka runt November/December. Vi brukar ha svackor då, tyvärr blev det lite djupare i år.calpe skrev:Ännu en tappad ledning.Ska vi till SLUTSPEL??? Det är väl ändå planen.
![]()
![]()
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Calpe,calpe skrev:Ännu en tappad ledning.Ska vi till SLUTSPEL??? Det är väl ändå planen.
![]()
![]()
Du har skrivit 31 inlägg. Hur många av dom är skrivna i den här tråden? Skulle vara intressant att veta.
Nu skriver du visserliggen inte rakt ut i ditt senaste inlägg att du vill sparka tränarna, men med tanke på att du skriver i den här tråden så får man väl anta att du vill se tränarna sparkade?
I så fall kan du dra åt helvete!
Jag var på Hovet igår och pratade lite med Järlefäldt. Han bara garvade när jag berättade om de patetiska idioter här inne som håller käften när vi vinner och sen kräver tränarnas avgång när vi förlorar mot serieledarna... Han tog fram den redovisningen som nämnts tidigare, den forskning som visar att det inte är någon bra idé att byta tränare.
Jag är helt övertygad om att vi inte når slutspel, och kanske hamnar i kvalserien och till och med misslyckas där, om vi byter tränare!
Låt Tomas Montén och Micke Johansson vara kvar. Trygghet och hjärta är något som DIF Hockey ska stå för, vilket jag tycker de har gjort genom åren.
Efter säsongen kan vi göra en sammanfattning om tränarna, laget, styrelsen, andra ledare osv. Just nu ska vi kämpa med det vi har och slå HV på lördag och ta oss förhoppningsvis till slutspel!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Springer du där och skvallrar
Jag var en av dom som ville se ett tränarbyte. Men har låtit mig tystas nu då det finns ett grundspel och laget har hittat formationer som dom spelar med. Dessutom så har coachningen blivit betydligt bättre och aggresivare. Mycket bra gjort av herrar Montén/Johansson. Mycket vågat av ledningen att satsa på oerfarna tränare då DIF är i ett utsatt läge, generellt sett. Men så har ju DIF också alltid gått i spetsen för nytänkande och skapande, varit först med det mesta inom hockeyn. Som sagt, nu håller jag min käft för ett tag angående detta.
Sen finns det ingen anledning för dig att be folk dra åt helvete bara för deras åsikter. Detta är för fan ett forum där åsikter ska komma fram och diskuteras. Alla har rätt att tycka och tänka som dom vill.
Nu ser jag fram emot de resterande matcherna, om mitt gamla DIF hjärta håller.

Jag var en av dom som ville se ett tränarbyte. Men har låtit mig tystas nu då det finns ett grundspel och laget har hittat formationer som dom spelar med. Dessutom så har coachningen blivit betydligt bättre och aggresivare. Mycket bra gjort av herrar Montén/Johansson. Mycket vågat av ledningen att satsa på oerfarna tränare då DIF är i ett utsatt läge, generellt sett. Men så har ju DIF också alltid gått i spetsen för nytänkande och skapande, varit först med det mesta inom hockeyn. Som sagt, nu håller jag min käft för ett tag angående detta.
Sen finns det ingen anledning för dig att be folk dra åt helvete bara för deras åsikter. Detta är för fan ett forum där åsikter ska komma fram och diskuteras. Alla har rätt att tycka och tänka som dom vill.
Nu ser jag fram emot de resterande matcherna, om mitt gamla DIF hjärta håller.
Vill inte Frölunda till slutspel? De förlorade mot en nykomling med 5-0 hemma ...calpe skrev:Massa shit
Alla slår alla i årets Elitserie, så är det. SSK slog Hv efter sudden, vill inte Hv vinna serien?
Nu kan väl ändå ingen tycka att det var rätt coachning under matchen.
Varför tog man inte en enda time out under matchen. Borde vara självklart när HV tog ledning för andra gången i matchen.
Undrar även varför man ersätter Calle G med Tim Eriksson???
Sen kan man även ifrågasätta spelare som sätts in i boxplay. Helt Oförståeligt-Printz Falk Danielsson och Pettersson. Är det våra vassaste spelare att försvara ett underläge??
Hur kan vi låta detta ske. Vill vi verkligen inte ha DIf i Elitserien nästa säsong.
HV är ett bar lag inte tal om annat men vi hade jämna steg och borde inte ha tappat.
Känns inte bra , jag vill inte att vi ska harva i Allsvenskan nästkommande år
Verkligen orololig för framtiden

Varför tog man inte en enda time out under matchen. Borde vara självklart när HV tog ledning för andra gången i matchen.
Sen kan man även ifrågasätta spelare som sätts in i boxplay. Helt Oförståeligt-Printz Falk Danielsson och Pettersson. Är det våra vassaste spelare att försvara ett underläge??
Hur kan vi låta detta ske. Vill vi verkligen inte ha DIf i Elitserien nästa säsong.
HV är ett bar lag inte tal om annat men vi hade jämna steg och borde inte ha tappat.
Verkligen orololig för framtiden

Det är helt jävla makalöst!calpe skrev:Nu kan väl ändå ingen tycka att det var rätt coachning under matchen.
Verkligen orololig för framtiden![]()
Det enda jag kan hålla med dig om är att jag också funderar om varför tränarna inte tog Time out, det har visat tidigare att det gett resultat.
Men du väljer ändå att skriva i den här tråden, den tråd som ifrågasätter huruvida tränarna bör vara kvar eller inte, efter en match mot HV och Rönnmark. Det är bara att inse, Rönnmark gav dom segern idag!
Varför ska vi när det återstår 8 omgångar kvar av årets elitserie, varför i helvete ska vi då byta tränare när vi är bland topp fyra sen december fram till nu? Varför ägna kraft, tid och energi på att kräva nya tränare när det är vetenskapligt bevisat att tränarbyten inte ger önskad effekt..? VARFÖR?
Jag lovar dig, skulle DIF hamna i allsvenskan så kommer jag också vilja se nytt ledarskap, men inte innan.
Tycker att tränarna har blivit bättre ju längre säsongen har gått..
Vad saknar jag mest hos tränarna? Tror jag kom på det idag faktiskt, passionen!
Hur många tränare i elitserien visar sitt missnöje med axleryckningar och förvirrat ansiktsuttryck?
Svar: 2, Tomas Montén och Mikael Johansson!
Finns endast dessa 2 som står kvar bakom spelarna när Davidsson manglar på Ölvestad! Visa lite jävlaranamma! inte konstigt att spelarna ibland beter sig som lamm då tränarna står som snälla möss! Det behövs nog en röst, en stark röst i båset som kan sätta tonen! Men låt M+J vara kvar att se och lära!
Hur många tränare i elitserien visar sitt missnöje med axleryckningar och förvirrat ansiktsuttryck?
Finns endast dessa 2 som står kvar bakom spelarna när Davidsson manglar på Ölvestad! Visa lite jävlaranamma! inte konstigt att spelarna ibland beter sig som lamm då tränarna står som snälla möss! Det behövs nog en röst, en stark röst i båset som kan sätta tonen! Men låt M+J vara kvar att se och lära!
2014-04-07, vad hände?
Hur mycket hockey har du sett den senaste tiden?Jepe skrev:Vad saknar jag mest hos tränarna? Tror jag kom på det idag faktiskt, passionen!
Har du sett DIF TVs intervju med Montén efter matchen idag?
Vad vet du om Rönnmark?
Den sista frågan är ganska självklar ändå, även om du säkert inte fattar den. Men Rönnmark söker problem och hittar det i skitsaker. Varför hjälpa honom genom att gestikulera (något som straffas hårt då det är en hel arena med 8000 som kan se det) eller skrika högljutt och protestera?
Nej, passionen finns där och den används genom att coacha laget till framgång. Jag har sett flertalet gånger hur tränarparet skällt ut spelarna i en time out.
Sen att säga att Micke Johansson inte har passion... Det får mig nästan att gråta.
Svarar på frågorna dina:Kojak skrev:Hur mycket hockey har du sett den senaste tiden?Jepe skrev:Vad saknar jag mest hos tränarna? Tror jag kom på det idag faktiskt, passionen!
Vad vet du om Rönnmark?
Den sista frågan är ganska självklar ändå, även om du säkert inte fattar den. Men Rönnmark söker problem och hittar det i skitsaker. Varför hjälpa honom genom att gestikulera (något som straffas hårt då det är en hel arena med 8000 som kan se det) eller skrika högljutt och protestera?
Nej, passionen finns där och den används genom att coacha laget till framgång. Jag har sett flertalet gånger hur tränarparet skällt ut spelarna i en time out.
Sen att säga att Micke Johansson inte har passion... Det får mig nästan att gråta.
- Sett alla hemmamatcher utom 2, så jag har sett en hel del med andra ord.
- Vad Montén säger efter matchen (har ej sett videon) spelar mindre roll än vad agerandet under matchen gör!
- Anledningen till att visa det är att man som ledare måste få igång laget. Flera gånger under denna säsong har man velat se lite action från tränarnas sida i båset också! De är ju där för att leda laget och en tränare sätter prägel på hur laget ska bete sig, och det är just därför viktigt att få in en person som kan väcka detta!
- Som spelare var micke gudomlig och en av mina favoriter! Han visade hjärta och spelade på en nivå över de flesta. Tyvärr ser jag just nu inte samma energi som tränare.
2014-04-07, vad hände?
Jag tror vi har sett lika många matcher på hemmaplan i år...Jepe skrev:Svarar på frågorna dina:Kojak skrev:Hur mycket hockey har du sett den senaste tiden?Jepe skrev:Vad saknar jag mest hos tränarna? Tror jag kom på det idag faktiskt, passionen!
Vad vet du om Rönnmark?
- Sett alla hemmamatcher utom 2, så jag har sett en hel del med andra ord.
- Vad Montén säger efter matchen (har ej sett videon) spelar mindre roll än vad agerandet under matchen gör!
- Anledningen till att visa det är att man som ledare måste få igång laget. Flera gånger under denna säsong har man velat se lite action från tränarnas sida i båset också! De är ju där för att leda laget och en tränare sätter prägel på hur laget ska bete sig, och det är just därför viktigt att få in en person som kan väcka detta!
- Som spelare var micke gudomlig och en av mina favoriter! Han visade hjärta och spelade på en nivå över de flesta. Tyvärr ser jag just nu inte samma energi som tränare.
Vill du få igång laget så ska du inte göra det genom att skälla ut domarna och dra på dig boxplay. Jag stod på läktaren idag och hoppades att Micke Ahlén skulle ta en fight och få med sig någon ut.. DET hade väckt laget!
Det vore konstigt om samma energi, beroende på hur man menar, finns hos Micke när han står i båset. Men energi och passion finns i hela laget, det är jag blankt övertygad om! Jag förstår inte hur folk inte ser det.
Ibland funkar det helt enkelt inte, som idag när energin går åt helt och hållet att kämpa i uppförsbacke med en domare emot sig. Då är det svårt...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
VARFÖR backar man hem i en hel period när man har ETTMÅLSLEDNING??
Det är inte direkt första gången som Monten/Johansson gör så, och exakt som förut så gör motståndarna mål och plockar poäng.
Varför kan dom inte lära sig att den taktiken INTE fungerar?!
Det är inte direkt första gången som Monten/Johansson gör så, och exakt som förut så gör motståndarna mål och plockar poäng.
Varför kan dom inte lära sig att den taktiken INTE fungerar?!

Ja Montèn och Johansson får hålla sig i båset i fortsättningen dem har inget på isen att göra alls.