Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nu vill till och med Wikegård att vi släpper Ölvestad. Då är han ju ändå normalt en av Ölvens största supportrar. Fakta är ju att för de pengar Ölvestad drar in kan vi få en oerhört mycket bättre spelare. Ölvestad presterar ju inte mer än vad Mikael Ahlén gör och han tjänar väl en tiondel av Ölven.
Släpp Ölvestad och satsa pengarna på bröderna Ahlström. Hört oerhört mycket gott om dessa två från vänner i Huddinge. Tyvärr har jag också hört att aik ligger hårt på dem.
Min förhoppning inför nästa säsong (om vi hänger kvar) är följande:
In: Bröderna Ahlström, Marcus Nilsson och en toppback - önskedrömmen Daniel Tjärnqvist
Ut: Ölvestad, Figren, Falk, Ronnie, Schneider - ingen av dessa förlänger vi med.
Sen skulle jag inte ha något emot om vi släppte Danielsson, Fimpen och Michael Holmqvist heller. Men det kommer väl inte hända då de har kontrakt. I deras ställe hade jag velat se Linus Klasen och Linus Videll (han har grym potential)
Släpp Ölvestad och satsa pengarna på bröderna Ahlström. Hört oerhört mycket gott om dessa två från vänner i Huddinge. Tyvärr har jag också hört att aik ligger hårt på dem.
Min förhoppning inför nästa säsong (om vi hänger kvar) är följande:
In: Bröderna Ahlström, Marcus Nilsson och en toppback - önskedrömmen Daniel Tjärnqvist
Ut: Ölvestad, Figren, Falk, Ronnie, Schneider - ingen av dessa förlänger vi med.
Sen skulle jag inte ha något emot om vi släppte Danielsson, Fimpen och Michael Holmqvist heller. Men det kommer väl inte hända då de har kontrakt. I deras ställe hade jag velat se Linus Klasen och Linus Videll (han har grym potential)
Charles Berglund i båset nästa säsong?
Ser gärna Challe i båset igen, men det dröjer nog ett tag. Någon som vet när hans kontrakt med Timrå går ut?Highwind skrev:Charles Berglund i båset nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Challes kontrakt går ut iår men han har en option på ett år till.
Vi kan väl vänta och se hur långt vi går innan vi börjar spekulera om nya tränare. Om vi går till slutspel ser jag ingen anledning att fundera på nya tränare, då slutspel är vårt mål.Highwind skrev:Charles Berglund i båset nästa säsong?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ingen fd spelare i klubben som tränare igen. Vi ska väl ändå inte upprepa årets misstag.
Ta en tränare utifrån som har relevant utbildning som tränare och kan visa lite power i båset,
som kan visa entusiasm för spelet och en vinnarskalle. En som brinner för hockey.
Det är troligen inte många att välja bland.

Ta en tränare utifrån som har relevant utbildning som tränare och kan visa lite power i båset,
som kan visa entusiasm för spelet och en vinnarskalle. En som brinner för hockey.
Det är troligen inte många att välja bland.

- Lee Harvey Oswald
Det är så irriterande om vi skulle hamna där.LiteOn skrev:Enkla sanningen är att vi har inte råd ens med de vi har idag!
Vi har egentligen inte råd med den trupp vi har i dagsläget då vi varit tvugna att ännu en gång låna pengar ifrån deras framtida pensioner även denna säsong.
Snart är väl Ridderwall tillbaks vilket gör Wesslau nervös och ostabil.
Frågan är hur mycket Stefan Ridderwalls pappa Rolf drar i trådarna för sin avkomma att stå i Djurgården. Hockeyfarsor kan ju vara lite "på" som sagt... och han har ju ingångarna i klubben.
Tror att den bästa lösningen med de målvakter vi har är denna:
Wesslau fortsätter att stå,
Owuya sköter båsdörren,
Ridderwall till Almtuna
Sett till ekonomin så skulle vi nog behöva göra en "Malmö Light" för att slippa hamna på ett underskott som äventyrar elitlicensen, framförallt i ett scenario där vi hamnar i "ingemansland" med löpande lönekostnader och inga intäkter alls.
För precis såna här panikåtgärder/"konstgjord andning" hade vi förmodligen sluppit om vi bara investerat i en bra 1:a keeper.
Då är jag helt säker på att DIF hade hamnat nånstans mellan plats 5-7 i tabellen, & åtminstone haft 2-3 slutsålda Kvartsfinaler på Hovet framför oss
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Marcus Nilson -Ottosson- Bremberg
Jonas andersson-Ante-Tim.eriksson
Ahlström- Honken- Ahlström
Nicky- Josefson- Fimpen
Med denna forwards bsättning skulle vi kunna ha 3 hyfsat producerade kedjor.
Nicky- Josefson- Fimpen
Vem är Jonas Andersson?robin_dif skrev:Marcus Nilson -Ottosson- Bremberg
Nicky- Josefson- Fimpen
Jag skulle för övrigt vilja fotsätta se Kruger-Josefsson-Tim Eriksson, näst bästa linan vi har.
1. Bremberg - Otto - Anger (ändra inte på ett vinnande recept)
2. Marcus Nilson - Engqvist - Danielsson (spännande är bara förnamnet)
3. Fimpen/Calle G - Honken - Ölve/Calle G (checking line)
4. Kruger - Josefsson - Tim Eriksson (Kanon)
(Då räknar jag med att Figge försvinner tillbaka till Islanders. Synd enligt mig, då han har en jävla energi som är underbar att se. Inte många poäng men härlig inställning.)
Läste någonstans (tror det var Hallmans blogg) att vi kan glömma bröderna Ahlström.. Länken är den samma som finns på denna sida med hennes samtal med Janne.
Jonas Andersson lirar i kärpät.Han har varit hur bra som helst i år ,underbar skridskoåkare.
Vad jag har hört så är DIF rätt sugna på Jonas
Vad jag har hört så är DIF rätt sugna på Jonas
- grandstoff
Jonas spelade i ssk/brynäs 04/05 och gjorde väl inte så mycket väsen av sig då. Verkar dock som han fått vara hel (haft en del skadebekymmer med ett knä, om jag inte missminner mig) och fått ordning på prylarna.Lucas skrev:Vem är Jonas Andersson?
Info här:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704
Artikel här:
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -i-finland
Tackar för infon!grandstoff skrev:Jonas spelade i ssk/brynäs 04/05 och gjorde väl inte så mycket väsen av sig då. Verkar dock som han fått vara hel (haft en del skadebekymmer med ett knä, om jag inte missminner mig) och fått ordning på prylarna.Lucas skrev:Vem är Jonas Andersson?
Info här:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=704
Artikel här:
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -i-finland
Låter helt klart som ett intressant nyförvärv inför nästa säsong. Om AIK är med i ES nästa år kan det bli kamp mellan oss och dom (med tanke på att hans sambo är i Stockholm).
Aldrig hört talas om honom förut men skulle grymt gärna vilja se honom med tanke på hans statistik och storlek. Kul med en målskytt till! Hoppas hoppas..
-
Jonas Andersson är okej, men lägg betydligt hellre energi på att värva bröderna Ahlström. De är både bättre och billigare.
[/quote]Läste någonstans (tror det var Hallmans blogg) att vi kan glömma bröderna Ahlström.. Länken är den samma som finns på denna sida med hennes samtal med Janne.
Nä du minns lite fel. Det stod att bröderna inte var klara ÄN eftersom de fortfarande förhandlar och inte hade skrivit kontrakt än. Det ryktas ju att en spelare redan är klar och det hon skrev var att om någon spelare redan var klar (när det inlägget skrevs) så var det inte brorsorna men däremot kan de bli klara senare. Agenten hade visst sagt att det skulle bli klart någon gång i februari men kanske inte officiellt förrän senare i vår.
-
Den som är klar kan mycket väl vara Klasen, som det surrats en hel del om. En bra värvning i så fall, bara den inte är på en annan lirarer (Linkans) bekostnad.
Ser dock hellre Ahlström-bröderna än Klasen i DIF. Sätt Andreas Engqvist ihop med bröderna och du har en grymt bra andrakedja till nästa säsong.
Ser dock hellre Ahlström-bröderna än Klasen i DIF. Sätt Andreas Engqvist ihop med bröderna och du har en grymt bra andrakedja till nästa säsong.