Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!
Marcus Krüger fortsätter att göra poäng..
Byta plats på han och Calle G..
Byta plats på han och Calle G..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Tycker iaf att dom står upp i den 3:e det är positivt, det är ju inte dom här lagen som dom ska vinna över, men det känns ändå lite snopet, uturen grinar oss difare i ansiktet iaf, kolla bara pucken på skridskon på dommaren, det är otur o sen utvisningen efter, men men det är bara att bryta ihop o komma igen.
Djurgården i vått och torrt!
Rönnmark har varit riktigt ute o seglat idag och det vet han om också..
Men det var inte på grund av honom vi förlorar..
Förlorar? Vem har sagt att vi hade förlorat om det inte blivit 5-2?Orko skrev:Rönnmark har varit riktigt ute o seglat idag och det vet han om också..
Djurgårdens IF kommer alltid finnas i mitt hjärta!
DIF har spelat bra under en längre tid nu och då kommer det förr eller senare en sämre match.
Bara bita ihop och ta nya tag..Landslagsuppehållet kommer lägligt tycker jag.
Bara bita ihop och ta nya tag..Landslagsuppehållet kommer lägligt tycker jag.
Kanske vi inte hade gjort och vi hade ju kanske inte förlorat om vi gjort 4-5 på nån av alla chanser sista fem heller....men nu gjorde vi bara 3 mål..Ferna skrev:Förlorar? Vem har sagt att vi hade förlorat om det inte blivit 5-2?Orko skrev:Rönnmark har varit riktigt ute o seglat idag och det vet han om också..
Jag konstaterar att HV är ett väldigt bra lag och med marginalerna på sin sida och mål vid rätt tillfällen så blir det väldigt svårt att slå dem.
Vi gör en bra match men HV utnytjar de svagheter vi har och har haft också de matcher vi vunnit då motståndarna inte förmåt göra mål....
Som jag ser det har vi fortfarande goda möjligheter att slippa kvala med det spel vi har men nu ser det ut som att det bara finns en slutspelsplats att slåss om (8:e) och det gör det ju såklart tuffare att nå slutspel.. Nu blir Luleå-matchen helt avgörande för ett ev. slutspel..
Ger Linköping MODO 3p ikväll så blir jag jävligt förbannad!
Färjestad lägger sig mot Timrå...
jaja, hoppas uppehållet gör gott, alltid ovisst hur det kommer se ut efter ett uppehåll.
Tycker HV visar ganska bra varför de är Sveriges kanske bästa lag.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jävla satans PISS. Så besviken efter den här matchen. Tycker ändå vi gör en bra match med mycket fart men återigen släpper vi in riktiga pissmål.
Sen är verkligen Rönnmark bedrövlig vid några situationer i matchen, jävla idiot. MEN SNÄLLA SLUTA vara så patetiska och släng upp telefonnummer och skit...så jävla löjligt.
Nu är vi tillbaka i skiten rejält igen, tur att Brynäs sjunker som ett ankare i serien. Snyggt jag tippade förut (...), det vart inte många rätt. Tackar återigen topplagen som gör jättestabila insatser mot våra värsta konkurrenter (FBK... var det inte er jag höjde till skyarna för att ni alltid gör stabila insatser? Jo tjena).
2-0 LHC mot Modo nu iaf, man får vara glad för det lilla.
Sen är verkligen Rönnmark bedrövlig vid några situationer i matchen, jävla idiot. MEN SNÄLLA SLUTA vara så patetiska och släng upp telefonnummer och skit...så jävla löjligt.
Nu är vi tillbaka i skiten rejält igen, tur att Brynäs sjunker som ett ankare i serien. Snyggt jag tippade förut (...), det vart inte många rätt. Tackar återigen topplagen som gör jättestabila insatser mot våra värsta konkurrenter (FBK... var det inte er jag höjde till skyarna för att ni alltid gör stabila insatser? Jo tjena).
2-0 LHC mot Modo nu iaf, man får vara glad för det lilla.
Helt urbota korkat av Mikko Luoma att håna som han gör... Trissar ju bara upp allting ännu mer. Borde finnas nån utvisning mot sånt. Osportsligt uppträdande?
GULRÖDBLÅ
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Håller helt med. Fruktansvärt onödigt.Dohmog skrev:Helt urbota korkat av Mikko Luoma att håna som han gör... Trissar ju bara upp allting ännu mer. Borde finnas nån utvisning mot sånt. Osportsligt uppträdande?
Jävla sandlådenivå det är här inne från vissa personer. Domarn gjorde en dålig match och han vet nog om det också men big deal?
Vi får komma igen bara.....
Att M.Holmqvist, Ölvestad och Schneider får så mycket speltid hela tiden förvånar mig.
De har varit usla hela säsong i stort sett och presterar ingenting alls. Dessutom så är Wesslau riktigt instabil målvakt. Varför får inte Owuya chansen någon gång?
Vi får komma igen bara.....
Att M.Holmqvist, Ölvestad och Schneider får så mycket speltid hela tiden förvånar mig.
De har varit usla hela säsong i stort sett och presterar ingenting alls. Dessutom så är Wesslau riktigt instabil målvakt. Varför får inte Owuya chansen någon gång?
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-01-31 19:44:42, redigerad totalt 1 gånger.
Hade Hv-spelarna varit lika sportsliga som exempelvis Mats Wilander (Franska öppna (85?) när han gav bort en felaktigt indömd matchboll). och gjort det enda rätta och inte gått med på att målet skulle godkännas hade man kunnat lugna ner känslorna på Hovet, istället för att åka runt och gestikulera åt publiken likt Luoma.
Ring inte det där numret. Rönnmark vet att han gjorde fel och behöver knappast hotas för att inse det, väx upp och ta bort numret.
Ring inte det där numret. Rönnmark vet att han gjorde fel och behöver knappast hotas för att inse det, väx upp och ta bort numret.
Vad ska man säga? Det är bara att dra en djup suck, vi slarvade för mycket och hade inte studsarna med oss den här matchen, hur många ramträffar hade vi egentligen?
Sen att domarn är mot oss hjälper ju inte heller.
Men vad är det för pajasar som sitter i klacken? Dåligt drag för att vara så mycket folk.
Sen att domarn är mot oss hjälper ju inte heller.
Men vad är det för pajasar som sitter i klacken? Dåligt drag för att vara så mycket folk.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tittar man framåt lite så har DIF bra chans till full pott i omgång 52,53 och 54 där laget möter Brynäs, Timrå och SSK.
DIF lär även vara favoriter i mötet mot Luleå hemma i Hovet första matchen över uppenhållet, DIF har haft 'lätt' mot Luleå denna säsong.
DIF lär även vara favoriter i mötet mot Luleå hemma i Hovet första matchen över uppenhållet, DIF har haft 'lätt' mot Luleå denna säsong.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Till skillnad från 3/1 så visade nu Djurgården upp ett imponerande spel när vi försökte forcera på slutet. Om nu DIF kommer till slutspel tycker jag vi har bättre chans än förra året att överaska.