Djurgårdens IF - Mora IK, 30/1 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Ja KOM IGEN NU DIF!!!! :twisted:
amöba

Inlägg av amöba »

vam var bäst i dif ikväll? Lassila?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Orkar varken bli upprörd eller förvånad längre.
Tippade trots allt DIF som 10:a när serien drog igång i höstas, & där lär dom hamna.
DIF:s hysteriska formtopp i början av Januari får väl ses som några enstaka olycksfall i arbetet.

Vet inte om en matchserie i bäst av 7 mot HV71,LHC eller VF känns så lockande.
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Nähä, ingen seger idag heller. Surt?
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Jahapp ännu än tung förlust.. 1-3
När ska det vända???
1-13 i målskillnad på 3 matcher..
Kom till Globen nästa match mot Leksand!
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

1 poäng av 15 möjliga mot Mora. 3 poäng av 9 mot Timrå. Inte en enda seger vid full tid mot Södertälje och Brynäs. Det är uselt. Med de resultaten förtjänar man inte en slutspelsplats.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eller också gör man det, för ingen av åvan nämnda lag kommer DIF att möta i ett eventuellt slutspel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fruktansvärt tung förlust ikväll.

Vi får dock inte ge upp slutspelsplatsen utan kamp. Laget kommer definitivt att ge allt de har och jag hoppas att vi alla övriga Djurgårdare gör det också genom att stötta laget in i det sista.

Hur det än slutar så kan man inte vara alltför negativ. Efter den tröga starten såg jag kvalserien som ett fruktansvärt slutmål på denna säsong. Nu är vi i praktiken säkra att undvika den skitserien och vi har slutspelet inom räckhåll.

Glöm inte att HV missade slutspel ifjol och nu ligger de etta. Det var ju några andra förutsättningar då, NHL-spelare och så, men jag tror att denna säsong är året då vi är nere i botten och vänder. Jag ser positivt på både slutet av denna säsong och framförallt den kommande.

Nu åker vi och spöar kaffelaget på torsdag.

ÄLSKA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Jag är nöjd så länge vi håller oss kvar. Nästa säsong kan vi sedan öka målsättningen och ta oss till slutspel...
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Sebbe Hjelm skrev:Nähä, ingen seger idag heller. Surt?
Vafan tror du..?
Hrodgar

Inlägg av Hrodgar »

Vad jag inte förstår, som vi andra oxå diskuterat redan till döddagar, är varför vårt kära lag är så..svängiga?

KANONmatcher mot HV, Frölunda etc.. Och totala katastrofmatcher mot bottenlag?
Är DIF för "högmodiga", för självsäkra eller vad tusan pågår där?

Det andra som jag stör mig på är varför denna totala inkompetens att "bomba målet" som jag vill kalla det.
Vid spel runt motståndarmålet oavsett när, powerplay eller inte så spelar killarna RUNT pucken 90-90% av tiden o verkar vänta på "den perfekta luckan"?

Skärp er killar, hade JAG varit tränare där hade jag sagt åt dem att varannan gubbe SKA ta skott om läget känns bara LITE rätt iaf, o en stor tung jävel ska kämpa om returen. Alltså, det ska bara bombas in med puckar på målisen så han inte vet vad som händer!!
Lägger man inga skott på mål BLIR det heller inte mål. Sluta fega, börja skjuta o vifta efter returerna!

Jag erkänner direkt dock att jag inte är särskilt insatt i deras träningsstil, men det kan väl inte vara så att tränarna sagt till dem att bara passa rundor med varandra?

Skott, skott, skott skott SKOTT!!!! Skjuuut för faaan!

DJUUUUuuuuu

[Edit: rättstaved och lade till lite]
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

SSK-matchen var en katastrof, igår mot Mora var det snarare det mest orättvisa slutresultatet jag sett i år. De gjorde sina mål i PP och hade väl några fina chanser ibland när DIF föll ihop lite, men totalt sett hade det lika gärna kunnat sluta 5-2 till oss eller något liknande. Men det går inte att skjuta på målisens benskydd hela jävla tiden, har de svårt att få upp pucken? Hade vart fint om vi fått 2-2 efer 19 sek i tredje men det var korrekt bortdömt :(
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Förstår inte hur säcken kan vara nöjd med spelet efter ännu en förlust och en tappad slutspelsplats. Nu får han fan skärpa sig och visa lite jävlar anamma.

Det var en fruktansvärt viktig match DIF förlorade igår mot en av sina värsta konkurrenter om en slutspelsplats. En så kallad 6 poängsmatch. Nu gick de om oss och det här var mycket mycket illa.

Svagt!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hrodgar, det här med att man tar för få skott är ju sanning med modifikation. Du tänker säkert på PP situationerna där vi i vissa fall bara spelade runt pucken utan att få mycket uträttat framför mål. Man glömmer lätt att vi skickade iväg 40 skott och att Moras keeper agerade levande vägg på alldeles för många av dom skotten.

Spelet finns där, nu får man ta å nöta avslut inför morgondagens fajt så kan det nog bli poäng mot kaffebönderna.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

0-2 målet skulle aldrig godkännas.
Får man sparka in pucken elle? :?
Rätt besviken efter förlusten. :(