Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!
Jag kan inte beskriva med ord hur taggad jag är! Det känns som att der kommer att bli mer drag nu än 3/1!
ALLA TILL HOVET!!
ALLA TILL HOVET!!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta blir galet. Krossa bönderna!
Sjunger avgå Johnny...
Hoppas verkligen det… storsatsningen den 3/1 var en ända stor besvikelse. Har gått på alla hemmamatcher denna säsongen och vi har haft bra mycket bättre drag med en normalstor klack än vad det var den 3/1. Jag kanske hade otur, men runt mig stod det många som inte sjöng eller stod och mumlade… till exempel så stod det 4 tjejer i rad snett framför mig som inte öppnade munnen eller klappade med på hela matchen och då stod jag ändå där klacken brukar stå… känns som klacken den 3/1 inte bestod av klackfolk…eliaus skrev:Jag kan inte beskriva med ord hur taggad jag är! Det känns som att der kommer att bli mer drag nu än 3/1!
ALLA TILL HOVET!!
Match den 26/12 mot rögle var i alla fall mycket bättre än matchen den 3/1….
Och storsatsningen 5/1 2008 var som natt och dag jämfört med matchen 3/1 2009
Om ni inte tar i och sjunger för dif, stå då inte i klacken!!!!!!
-
- Säsongskort: Ja
Kan inte beskriva med ord hur taggad man är.
Nu jävlar kör vi! Sjung av hjärtat, sjung!
Nu jävlar kör vi! Sjung av hjärtat, sjung!
Tror vi kommer ha en sjukt taggad klack som kommer sjunga järnet, som mot brynäs sista 10, fast nu hela matchen!
Är legend bar bara öppet för säsongare?
Fan va taggad man kan vara !!! 3 p imorgon!!
Härliga Djurgårn!!
Fan va taggad man kan vara !!! 3 p imorgon!!
Härliga Djurgårn!!
The only thing that´s worse then one is none!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Legends bar öppnar 14.00!tobwid skrev:Är legend bar bara öppet för säsongare?
Härliga Djurgårn!!

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
Min erfarenhet av difklack i fotboll är att den är medgångsberoende. Kan bara Voutalainen vispa in två första tio så får vi en fin resa de sista 50.
60minuters GUNG!
60minuters GUNG!
Domare enligt Hockeyligan.se:
Ulf Rönnmark
Daniel Winge, Fredrik Carlman
Vinner DIF blir det väl åter diskussion om varför domare från Stockholmsregionen dömer DIF på hemmaplan (som det blev efter matchen mot Brynäs).
Ulf Rönnmark
Daniel Winge, Fredrik Carlman
Vinner DIF blir det väl åter diskussion om varför domare från Stockholmsregionen dömer DIF på hemmaplan (som det blev efter matchen mot Brynäs).
- -daniel-
Jag hoppas på sjukt mycket bättre drag än senast mot Brynäs (framförallt vill jag ha liv på läktarna HELA matchen och inte bara under vissa delar).
På isen vill vi se ett tätt spelande DIF med riktigt hög fart under grillorna. Se till att ta första 3:an mot HV den här säsongen!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
På isen vill vi se ett tätt spelande DIF med riktigt hög fart under grillorna. Se till att ta första 3:an mot HV den här säsongen!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
-
Har förövrigt en klackbiljett över till dagens match (120kr).
PM.
PM.
- -daniel-
Om man skall försöka tippa sig fram den här omgången:
Luleå - Brynäs (3-1)
Hoppas Luleå inser att dom inte riktigt ännu är på säker mark och krigar till sig 3 poäng mot våra slutspelskonkurrenter Brynäs, som och andra sidan kommer ge precis allt för att knipa poäng på bortaplan. Hoppas Luleå håller.
Timrå - Färjestad (2-2)
Timrå krigar till sig 1 poäng mot ett av seriens vassaste lag för tillfället. FBK viker oftast inte ner sig, och vi får verkligen hoppas de gör allt den här matchen. Hoppas verkligen FBK kan knipa 3 poäng men TIK är ju jävligt kämpiga att möta i Egons Arena.
Rögle - Södertälje (3-3)
Södertälje kämpar vilt för att försöka stävja sig mot bottenkonkurrenten Rögle, detta är en match som kunde vara hämtad från kvalserien så det gäller att hävda sig redan nu. Tror inte det är helt omöjligt att RBK tappar någon poäng här. Detta är också en match som kan bli psykologiskt svår för Rögle om det går emot dem; här SKA de bara knipa 3 poäng och omedvetet kanske de är inställda på en hyfsat lätt resa från början? Visserligen har de aldrig visat tendenser till det tidigare men vad vet man.
Djurgården - HV71 (4-2)
Tippat med hjärta, 'nuff said.
Frölunda - Skellefteå (2-1)
Frölunda både blandar och ger nuförtiden men jag tror de fick lite luft under vingarna efter senaste matchen. Vinner till slut en rafflande match, matchvinnare blir Holmqvist med några riktigt svettiga räddningar på slutet.
Linköping - MODO (2-4)
Tror visserligen inte LHC kommer spela så lojt som de gjorde delar av matchen mot oss i chokladfabriken, men Modo är tyvärr ruskigt tända efter senaste vinsten mot Timrå. Spelar som i trans och gör tyvärr deras bästa match för säsongen. De återuppväcker vibbar från guldåret mot LHC.
Luleå - Brynäs (3-1)
Hoppas Luleå inser att dom inte riktigt ännu är på säker mark och krigar till sig 3 poäng mot våra slutspelskonkurrenter Brynäs, som och andra sidan kommer ge precis allt för att knipa poäng på bortaplan. Hoppas Luleå håller.
Timrå - Färjestad (2-2)
Timrå krigar till sig 1 poäng mot ett av seriens vassaste lag för tillfället. FBK viker oftast inte ner sig, och vi får verkligen hoppas de gör allt den här matchen. Hoppas verkligen FBK kan knipa 3 poäng men TIK är ju jävligt kämpiga att möta i Egons Arena.
Rögle - Södertälje (3-3)
Södertälje kämpar vilt för att försöka stävja sig mot bottenkonkurrenten Rögle, detta är en match som kunde vara hämtad från kvalserien så det gäller att hävda sig redan nu. Tror inte det är helt omöjligt att RBK tappar någon poäng här. Detta är också en match som kan bli psykologiskt svår för Rögle om det går emot dem; här SKA de bara knipa 3 poäng och omedvetet kanske de är inställda på en hyfsat lätt resa från början? Visserligen har de aldrig visat tendenser till det tidigare men vad vet man.
Djurgården - HV71 (4-2)
Frölunda både blandar och ger nuförtiden men jag tror de fick lite luft under vingarna efter senaste matchen. Vinner till slut en rafflande match, matchvinnare blir Holmqvist med några riktigt svettiga räddningar på slutet.
Linköping - MODO (2-4)
Tror visserligen inte LHC kommer spela så lojt som de gjorde delar av matchen mot oss i chokladfabriken, men Modo är tyvärr ruskigt tända efter senaste vinsten mot Timrå. Spelar som i trans och gör tyvärr deras bästa match för säsongen. De återuppväcker vibbar från guldåret mot LHC.
Jag hade tänkt köpa denna matchen på csports.. men jag fattar inte hur betalningen går till
Någon som har köpt matcher där innnan som förstår?

Skaffa ett konto, välj matchen, betala, vänta, kolla:Dnetra skrev:Jag hade tänkt köpa denna matchen på csports.. men jag fattar inte hur betalningen går till![]()
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
- Lee Harvey Oswald
Hyfsat realistiska tips.-daniel- skrev:Om man skall försöka tippa sig fram den här omgången:
Luleå - Brynäs (3-1)
Timrå - Färjestad (2-2)
Rögle - Södertälje (3-3)
Djurgården - HV71 (4-2)
Linköping - MODO (2-4)
DIF:s match känns kanske som det minst troliga resultatet, tyvärr
Väntar tålmodigt på att Hv ska pricka in ett riktigt bottennapp mot DIF som omväxling.
Hittills har man spelat grymt kocentrerat mot just oss för att i nästa omgång gäspa sig igenom en oväntad förlust mot exempelvis rbk.
Nästan så jag tror Davidsson&Co vill bli av med DIF, & Lill-Kenta måste ju som gammal Djurgårdare ha nån sjuklig läggning då han lyckas motivera sitt manskap till 100% varje gång man möter DIF
Har tippat vinst här, men det är väldigt mycket hjärta med i det tipset.
Hoppas grabbarna på isen visar upp samma inställning som vid 2-3 underläget sist mot rbk, då har vi en jättechans
Nu Kör VI!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan