Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Erik I

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Erik I »

Tycker också det är tråkigt att Karlsson gick till SSK (hur fan han nu tänkte, konkurrens får han där som här), men SSK kanske erbjöd mer i form av pengar + längre kontrakt, inte minst om Bjruling som tidigare påståtts är på väg bort. Kan även tänka mig att DIF fortsatt ser Wesslau + Riddarn som "förstapar" med Owuya som backup, och med tanke på att Wesslau varit riktigt bra på sistone är det kanske bra han får jobba vidare i lugn och ro. Har inte sett att DIF fiskar efter ytterligare spelare från MIF-vraket, men personligen finns det ingen jag riktigt skulle önska, Söderberg möjligen men det händer inte. Det har talats om M Johansson men kapacitet hit/dit sitter kafferänderna för inbrända.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

grandstoff skrev:
Remy Lebeau skrev:Henrik Karlsson har tyvärr skrivit på för Södertälje.
Riktigt, riktigt tråkigt. Om nu ledningen var genuint intresserade så hoppas jag inte att ssk "vann" honom för att de bara tjatade lite mer än oss, som fallet var med Klasen.

Kunde blivit riktigt bra, men...
Om inte annat kan vi kanske lägga rabarber på honom när SSK åker ur Elitserien? Järfeldt snackade ju om att vi har bra harmoni i truppen, och att nya spelare kan förstöra den harmonin.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Edin skrev:
grandstoff skrev:
Remy Lebeau skrev:Henrik Karlsson har tyvärr skrivit på för Södertälje.
Riktigt, riktigt tråkigt. Om nu ledningen var genuint intresserade så hoppas jag inte att ssk "vann" honom för att de bara tjatade lite mer än oss, som fallet var med Klasen.

Kunde blivit riktigt bra, men...
Om inte annat kan vi kanske lägga rabarber på honom när SSK åker ur Elitserien? Järfeldt snackade ju om att vi har bra harmoni i truppen, och att nya spelare kan förstöra den harmonin.
Eller så är en annan tänkt förstemålvakt redan klar inför nästa säsong...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

En annan tanke är att vi helt enkelt inte hade råd med en ny spelare när vi inte ens har råd att betala spelarnas löner eller främst pensioner med den truppen vi har NU.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Tengil skrev:En annan tanke är att vi helt enkelt inte hade råd med en ny spelare när vi inte ens har råd att betala spelarnas löner eller främst pensioner med den truppen vi har NU.
Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte en månad som ledningen "lånade" pensionsdelen av spelarna. Som jag förstod det var det tillfälligt och inget som fortfarande pågår. :|

Vad gäller ny föstamålvakt nästa säsong - har inte Riddarn och Wesslau kontrakt över 09/10?
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

grandstoff skrev:
Tengil skrev:En annan tanke är att vi helt enkelt inte hade råd med en ny spelare när vi inte ens har råd att betala spelarnas löner eller främst pensioner med den truppen vi har NU.
Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte en månad som ledningen "lånade" pensionsdelen av spelarna. Som jag förstod det var det tillfälligt och inget som fortfarande pågår. :|

Vad gäller ny föstamålvakt nästa säsong - har inte Riddarn och Wesslau kontrakt över 09/10?
Jo båda, i alla fall om de som står på eliteprospects stämmer.

http://eliteprospects.com/team.php?team=3
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Två av Sveriges största stjärnor genom tiderna. Synd att Sudden valde kosingen i stället för fansens kärlek och lyftet för hockeyn i Stockholm.

--------------------------------------------------------------------------------------------

I NHL?
- Det är inte bara att hoppa in där borta. Man ser på ”Sudden” (Mats Sundin) nu. Jag skulle inte vilja vakna upp i Vancouver nu och vara i hans skor i dag. Det känns mycket enklare att vara här på hemmaplan om det inte skulle funka.

Sagt av "FOPPA" :!:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fan va värdelöst med Henrik Karlsson... trodde vi hade hyfsade möjligheter att få hit honom.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Allvarligt, ni som "gråter" över Henrik Karlsson hur många matcher har ni sett honom spela och tycker ni verkligen i första hand behöver en målvakt?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pekka21 skrev:Allvarligt, ni som "gråter" över Henrik Karlsson hur många matcher har ni sett honom spela och tycker ni verkligen i första hand behöver en målvakt?
Jag har sett honom i 2-3 matcher den här säsongen och han är i mitt tycke en av få som har lyckats göra hyfsade insatser (speciellt med tanke på de förutsättningar som rådde i Malmö när i stort sett ALLA underpresterat match efter match).

Ja, när chansen fanns tycker jag absolut man skulle stridit med näbbar & klor efter en kompetent målvakt. Wesslau har visat sig hålla en hyfsad nivå, men han är långt ifrån en riktig matchvinnare. Riddarn har absolut grym potential, men låt han vara andramålis ett par säsonger till. Det hade inte varit helt fel att signa upp Henrik Karlsson för resterande del av säsongen, låta han komma in någon match här snart och sett hur han håller på den här nivån.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

pekka21 skrev:Allvarligt, ni som "gråter" över Henrik Karlsson hur många matcher har ni sett honom spela och tycker ni verkligen i första hand behöver en målvakt?
Måste hålla med om att det vore konstigt att ta hit en ny målvakt, speciellt eftersom att Wesslau varit bra den sista tiden. Dessutom har vi ju redan två lovande målvakter i Ridderwall och Mark.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Mathias Johansson nu klar för Leksand.. Vi behöver enligt vår sportchef en center till. Hur vi kan låta den bästa centern i Sverige, som inte spelar i ES, vara kvar i allsvenskan skulle vara roligt att veta...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

det stavas pengar.
DIF <3
narren

Inlägg av narren »

Rasmus holmén ska börja spela med vårat j18 lag otroligt bra samtidigt lite tråkigt :). spelat som sagt i den förening han kommer ifrån, där jag har lirat fotboll, samt förut spelade hockey i förut, har sett honom spela och han är otroligt bra! Bra teknik, allt som behövs för att senare spela i A-laget om kanske 2 år.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Bästa nyförvärvet just nu vore ändå en comback av Espen Knutsen :D:D
Låst