Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jeremy Roenick

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009

Inlägg av Jeremy Roenick »

tomten skrev:Det jag stör mig lite på är att han jobbar hem för dåligt...
Det har han alltid gjort. Det jag stör mig än mer på är att han inte spelar fysiskt...
Jockmaniac skrev:Jajemän, Nyköpingsfödd som jag är. Men ni Stockholmare anser ju att Skavsta flygplats är eran så jag får väl kalla mig Stockholmare :lol:
Låter bra :D
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av melker »

Jävla sketna "video domare" i ängelholm fan alltså. KLockrent tackling i Tims rygg och han drar givetvis upp benet så styrs pucken in i mål.. DUmma jävla skåningar till att döma deras fördel!

Annars, så var får man väl vara ganska nöjd med 2pinnar ikväll.
LINKAN ÄR SÅ JÄVLA KUNG!
Nu ska vi ha fest på Hovet på lördag!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
M_or0t

Inlägg av M_or0t »

melker skrev:Jävla sketna "video domare" i ängelholm fan alltså. KLockrent tackling i Tims rygg och han drar givetvis upp benet så styrs pucken in i mål.. DUmma jävla skåningar till att döma deras fördel!
Nja, tar du av dig dina DIF-glasögon ser du också att det var ett rätt dömt beslut. Sen kan man ju alltid diskutera en tvåminutare på Röglespelaren.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Jävla sketna "video domare" i ängelholm fan alltså. KLockrent tackling i Tims rygg och han drar givetvis upp benet så styrs pucken in i mål.. DUmma jävla skåningar till att döma deras fördel!
Vi är alltid snabba att beskylla landsort för att vara enögda och patetiska men ovanstående inlägg tar nog priset.
Domare Andresson är ifrån Gävle (och så vitt jag vet ligger det i Gästrikland och inte i SKåne)och bedömningen av Tims spark är helt rätt enligt regelboken.
Mer klockren spark får man leta efter. Dock kan man fråga sig varför domare Andersson inte valde att dömma för cross-checkingen i ryggen på Tim .
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Frasse skrev:
Vi är alltid snabba att beskylla landsort för att vara enögda och patetiska men ovanstående inlägg tar nog priset.
Domare Andresson är ifrån Gävle (och så vitt jag vet ligger det i Gästrikland och inte i SKåne)och bedömningen av Tims spark är helt rätt enligt regelboken.
Mer klockren spark får man leta efter. Dock kan man fråga sig varför domare Andersson inte valde att dömma för cross-checkingen i ryggen på Tim .

Precis! Helt solklar spark, inget snack om den saken.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Matchen går i repris klockan 17.00 på canal plus 2
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Något sent, men fy fan vilken underbar seger. Detta var otroligt viktigt och denna bonuspinne kan visa sig väldigt avgörande om några veckor...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
JohanLindholm

Inlägg av JohanLindholm »

RE: Nu ska de bli gung så häng med o sjung.

Jag har alltid trott att vi har sjungit "Nu ska de bli GULD så häng... :shock:
Pinsamt.. Medans alla andra stått och sjungit gung så har jag stått och vrålat Guld. Men nu vet jag i alla fall att vi sjunger Gung och inte Guld.. :oops:
Djurgårdens IF - Lite Finare, Lite Bättre!
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

JohanLindholm skrev:RE: Nu ska de bli gung så häng med o sjung.

Jag har alltid trott att vi har sjungit "Nu ska de bli GULD så häng... :shock:
Pinsamt.. Medans alla andra stått och sjungit gung så har jag stått och vrålat Guld. Men nu vet jag i alla fall att vi sjunger Gung och inte Guld.. :oops:
Ähh, det är sånt som händer!!! Hänt mig också, inte denna men i början på "åhh alla vet"!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

du är nog inte ensam :P har hört en hel del sjunga guld. Men det är ju inget fel med det ;) de ska ju bli just guld;P
DIF <3
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Frasse skrev:
Sant Frasse... Sparken är solklar inget snack om saken... Oavsett den solklara cross-checkingen på Tim...

Det jag retar upp mig på (Herr Andersson klarade trycket från bönderna tämligen bra) är utvisningen på "Prinzen", kan fortfarande inte förstå varför han åkte ut.
Hög klubba: Jag tycker jag ser "Prinzens" klubb-blad nedanför sina egna knän.
But ending: Nja, då borde Abott haft lite ondare och framför allt tydligare märke i ansiktet. Samt en 5 minutare hade varit rätta straffet.
Armbågs tackling: Timmy har ryggen mot Abott, så ser jag det mer som att Abott åker in i "Prinzen".
Nä, som (kategoriskt fuskande) kanadensare tar Abott en chansning och en valpig linjedomare pallar inte för trycket.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar