Vem ska "Linkan" spela med?
Re: Vem ska "Linkan" spela med?
Ahlén-Fimpen-Linkan tycker jag låter spännande:)
Anger-Otto-figren
Ölvestad-Holmqvist-T.eriksson
Danielsson-Falk-H.eriksson
Anger-Otto-figren
Ölvestad-Holmqvist-T.eriksson
Danielsson-Falk-H.eriksson
DIF <3
ja det är ett problem men det kan lösas
hoppas klubben ser att Nisse Ekman verkar vara klubblös se till att få hem han då får vi den sniper vi behöver och vi går till slutspel.
hoppas klubben ser att Nisse Ekman verkar vara klubblös se till att få hem han då får vi den sniper vi behöver och vi går till slutspel.

En gång Djurgårdare alltid Djurgårdare
... och fixar SM-guldTNT-PACO skrev: hoppas klubben ser att Nisse Ekman verkar vara klubblös se till att få hem han då får vi den sniper vi behöver och vi går till slutspel...

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Marcus Kristoffersson återvänder till D.I.F. Till att börja med januari ut. Jag tror inte han ska spela med Linkan men det gör ju att andra kedjor blir påverkade. Trots det tror jag att Linkan med Ahlén/Figren och Falk/Fimpen som center skulle fungera även med Marcus i laget.
Djurgården behöver en spelare som får svarta ögon så fort han kliver ut på en is och det finns ett motståndarlag på andra sidan. Hoppas nu bara att Marcus kan hålla sig från tacklingar i ryggen med matchstraff som följd och att han alltid drar med sig en motspelare till utvisningsbåset.
Djurgården behöver en spelare som får svarta ögon så fort han kliver ut på en is och det finns ett motståndarlag på andra sidan. Hoppas nu bara att Marcus kan hålla sig från tacklingar i ryggen med matchstraff som följd och att han alltid drar med sig en motspelare till utvisningsbåset.
-
Hoppas Ahlén får spela bredvid Linkan, han är väl den som är mest lik Bengan i DIF anno 08/09 tycker jag.
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
I matchen mot Linköping var i princip hela laget komplett och Linkan fick spela med Ottosson och Anger vilket gav resultat i målprotokollet. Ottosson och Anger har tidigare visat riktigt bra form och tillsammans med Linkan verkar det bli ännu bättre. Det kanske inte är en så dum kedja?
Uppenbarligen är det en ganska bra! Just nu är så är ju Anger och Otto de hetaste forwardsen så att sätta dem med Linkan tycker jag också är en bra idé.Philly Flu skrev:Ottosson och Anger har tidigare visat riktigt bra form och tillsammans med Linkan verkar det bli ännu bättre. Det kanske inte är en så dum kedja?

-
Otto tycker jag alltid ska spela med Linkan, dem har väl avgjort ett par stycken matcher tillsammans så dem vet var dem har varandra.
Varför inte Calle Gustafsson och Anger med Linkan?
Vilken kedja
Vilken kedja

Otto alla dagar hellre än Calle.calpe skrev:Varför inte Calle Gustafsson och Anger med Linkan?
Vilken kedja
Tycker att det överlag har sett bättre ut sedan Luleå-matchen den 11 dec.
Jag vill dock se en liten förändring trots att laget preseterar på en hyfsad nivå just nu. Om man tittar på förra veckans matcher kan man säga att laget hade flyt som fick möta ett oinspirerat Linköping, ett dåligt Skellefteå och ett Modo som gick ned sig efter en fin trend. Samtidigt gjorde laget hyfsade prestationer.
För att Djurgården inte skall tappa den fina formen, tycker jag att man skall sära på Linkan och Anger. Dessa båda herrar kan uträtta en hel del utan varandra - Anger är inte lika beroende av Linkans passningar som exempelvis Hörnqvist. Därför vill jag att Linkan skall lira i hop med Danielsson. Detta kan vara dumdristigt med tanke på att Danielsson funkar bra med Falken och Fimpen (som någon poängterade i ett tidigare inlägg) Men det känns som att man inte kan "leva" på en producerande formation. Eftersom laget har gott självförtroende så skulle Linkan och Danielsson kunna hitta varandra bättre och därigenom kunna bygga vidare inför de sista gastkramande omgångarna.
Frågan är var man skall placera Falken och Fimpen?
Jag vill dock se en liten förändring trots att laget preseterar på en hyfsad nivå just nu. Om man tittar på förra veckans matcher kan man säga att laget hade flyt som fick möta ett oinspirerat Linköping, ett dåligt Skellefteå och ett Modo som gick ned sig efter en fin trend. Samtidigt gjorde laget hyfsade prestationer.
För att Djurgården inte skall tappa den fina formen, tycker jag att man skall sära på Linkan och Anger. Dessa båda herrar kan uträtta en hel del utan varandra - Anger är inte lika beroende av Linkans passningar som exempelvis Hörnqvist. Därför vill jag att Linkan skall lira i hop med Danielsson. Detta kan vara dumdristigt med tanke på att Danielsson funkar bra med Falken och Fimpen (som någon poängterade i ett tidigare inlägg) Men det känns som att man inte kan "leva" på en producerande formation. Eftersom laget har gott självförtroende så skulle Linkan och Danielsson kunna hitta varandra bättre och därigenom kunna bygga vidare inför de sista gastkramande omgångarna.
Där dem bäst hör hemma, på läktaren
Finns bättre spelare i truppen att spela med.
Där dem bäst hör hemma, på läktarencalpe skrev:Frågan är var man skall placera Falken och Fimpen?
Finns bättre spelare i truppen att spela med.[/quote]
-Jag kollar inte på ridning för jag kan inte något om det, tänk det samma du om hockey.
- DIF_Soldier
Hur är det med dina kunskaper, pojk? Hockey går inte bara ut på att göra mål förstår du.calpe skrev:Frågan är var man skall placera Falken och Fimpen?
Falken är en av de bästa defensiva forwards som någonsin lirat i Djurgården, så det så!
Säg den glädje som varar
Angående vem som ska spela med linkan så börjar jag bli lite orolig :/
Okej Linkan-otto-anger är i sina fina stunde Elitseriens bästa kedja helt klart.
Men våra andra kedjor producerar ju inte? :/ Måste säga Krüger-josefsson-eriksson har varit grymt bra senaste matcherna. Men våran andra,tredje kedja känns tyvärr knappt farliga när dom är inne:/ Vet inte hur vi ska lösa det här problemet men jag hoppas tränarna kan :S förslag?
Okej Linkan-otto-anger är i sina fina stunde Elitseriens bästa kedja helt klart.
Men våra andra kedjor producerar ju inte? :/ Måste säga Krüger-josefsson-eriksson har varit grymt bra senaste matcherna. Men våran andra,tredje kedja känns tyvärr knappt farliga när dom är inne:/ Vet inte hur vi ska lösa det här problemet men jag hoppas tränarna kan :S förslag?
DIF <3