Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009
Och DIF ligger fortfarande på nionde plats.
1 poäng efter brynäs nu
1 poäng efter brynäs nu
Är sjukt nöjd med 2 poäng, men fortfarande.. tappet vi gör från 2-1 till 2-3 är ju fruktansvärt svagt och ska bara inte få hända i ett sånt läge.. men., som sagt var., 2 poäng är mycket bra., naturligtvis mardrömsresultat i övrigt...
Det är jag värd efter mitt jävla gnäll, men fan det är för spännande.Tengil skrev:Rätt upp i röven på alla gnällf*ttor härinne...
Modo - Timrå 3-2
Skellefteå - Brynäs 2-1 OT
Färjestad - Luleå 3-2
Södertälje - Frölunda 1-4
Hv71 - Linköping 2-2
Skellefteå - Brynäs 2-1 OT
Färjestad - Luleå 3-2
Södertälje - Frölunda 1-4
Hv71 - Linköping 2-2
- grandstoff
Nej, Modo vann och går därmed om oss...warrant skrev:Och DIF ligger fortfarande på nionde plats.
1 poäng efter brynäs nu
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Finns bara en Fredrik Bremberg, och han är kung. Jag fick ståfräs efter hans passning vid vårat 2-1 mål. Och Josefsons bakåtpass till Krüger?
Det är enkelt att hålla på Djurgårn!
Och när Rögles FD måldomare tog time-out, värvades han som linjedomare då? För man måste vara extremt inavlad för att hitta en utvisning på Printz.
Och Krügers första mål skulle ha godkänts, enligt Bandyklubbsregler.
Finns bara en Fredrik Bremberg, och han är kung. Jag fick ståfräs efter hans passning vid vårat 2-1 mål. Och Josefsons bakåtpass till Krüger?
Det är enkelt att hålla på Djurgårn!
Och när Rögles FD måldomare tog time-out, värvades han som linjedomare då? För man måste vara extremt inavlad för att hitta en utvisning på Printz.
Och Krügers första mål skulle ha godkänts, enligt Bandyklubbsregler.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Fredrik Bremberg, jag ÄLSKAR Dig!
Vi ligger på tionde plats, 1 poäng efter Modo och Brynäs!!warrant skrev:Och DIF ligger fortfarande på nionde plats.
1 poäng efter brynäs nu
Plus att vi har bättre målskillnad än både Modo och Brynäs.
grandstoff skrev:Nej, Modo vann och går därmed om oss...warrant skrev:Och DIF ligger fortfarande på nionde plats.
1 poäng efter brynäs nu
Ja det stämmer ja..
Glömde att dom låg på samma poäng innan..
Sjukt jämnt runt slutspelsstrecket nu
Så fort det går emot så är det ett jävla gnäll. "Vi är tillbaks", "så jävla kassa" osv
Vilket lag håller ett perfekt spel i 60 minuter? Vilken målvakt släpper inga returer? Är det helt jävla osannolikt att tappa en 1-målsledning?
Tycker vi spelar riktigt bra och har övertaget i 2 av 3 perioder vilket är jävligt starkt på bortaplan.
Rögle kommer in i matchen via en billig utvisning och vi tappar lite. Ovanligt?
Man blir bara så jävla trött på allt gnäll, jag tror ALLTID på Dif och vet vilken kvalité detta lag har, även om vi svackat lite iår. Men ha lite högt i tak för böveln.
Och Wesslau gör också en bra match med ett par dyksim borträknat.
SÅ JÄVLA SKÖNT MED 4-3!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vilket lag håller ett perfekt spel i 60 minuter? Vilken målvakt släpper inga returer? Är det helt jävla osannolikt att tappa en 1-målsledning?
Tycker vi spelar riktigt bra och har övertaget i 2 av 3 perioder vilket är jävligt starkt på bortaplan.
Rögle kommer in i matchen via en billig utvisning och vi tappar lite. Ovanligt?
Man blir bara så jävla trött på allt gnäll, jag tror ALLTID på Dif och vet vilken kvalité detta lag har, även om vi svackat lite iår. Men ha lite högt i tak för böveln.
Och Wesslau gör också en bra match med ett par dyksim borträknat.
SÅ JÄVLA SKÖNT MED 4-3!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helt rätt Benzo.....
- Lee Harvey Oswald
Jaa, hur ska man orka med detta framöver?
Puls som efter en vasaloppsspurt...
Grymt tarkt av DIF att orka vända på detta!
Men otrooooligt svagt spel framför egna kassen, där luktar det redan kvalserie.
Kolla på målen som görs.
DIFs = propagandaspel
rögles = släng in pucken på mål.... i brist på annat, & mot DIFs ickefysiska försvarspel räcker ju det för skapa livsfarliga chanser av ingenting.
Wesslau var lika fladdrig som i nov/dec.
Dock var Gustav grymt stark när Tjärna försökte trycka in både Gustav&puck in i målet precis i slutet av 3:e
2p bättre än 0 så klart.
Men om vi siktar mot ett slutspel så måste vi kunna starta en 3:e period med ledning & inte sluta spela.
Nu upprepas samma idioti i match efter match

Grymt tarkt av DIF att orka vända på detta!
Men otrooooligt svagt spel framför egna kassen, där luktar det redan kvalserie.
Kolla på målen som görs.
DIFs = propagandaspel
rögles = släng in pucken på mål.... i brist på annat, & mot DIFs ickefysiska försvarspel räcker ju det för skapa livsfarliga chanser av ingenting.
Wesslau var lika fladdrig som i nov/dec.
Dock var Gustav grymt stark när Tjärna försökte trycka in både Gustav&puck in i målet precis i slutet av 3:e
2p bättre än 0 så klart.
Men om vi siktar mot ett slutspel så måste vi kunna starta en 3:e period med ledning & inte sluta spela.
Nu upprepas samma idioti i match efter match
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Remy Lebeau
Tycker det är sjukt att han tar utvisningen på Printz i början av tredje. Rögle's spelare åker in i Printz, och Printz får en utvisning?
Hur som helst, sjukt skön seger. Nu kommer man kunna sova i alla fall, och inte reta sig på konstiga utvisningar.
Måste dock säga att jag nästan fick hjärtattack när Wesslau var ute och for flera gånger. Han måste markera mer, och kommunikationen med utespelarna måste förbättras.
Hur som helst, sjukt skön seger. Nu kommer man kunna sova i alla fall, och inte reta sig på konstiga utvisningar.
Måste dock säga att jag nästan fick hjärtattack när Wesslau var ute och for flera gånger. Han måste markera mer, och kommunikationen med utespelarna måste förbättras.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag får fan hjärtbesvär av sådana här matcher, kan man kräva DIF på ersättning om man trillar av pinn under pågående periodsvacka tro? 

ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.