Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sälj Ölvestad
Sälj Ölvestad? Nej, aldrig.
Men Jimmie måste - speciellt i sen egenskap av lagkapten - spela smartare. Han får inte dra på sig så fruktansvärt idiotiska utvisningar som han gör gång på gång.
Som flera redan sagt; vill han vara kvar så skall han absolut få stanna. Men är inte helt emot ett lagkaptensbyte. Ragge skall ha bindeln nästa säsong.
Tänker inte ens på möjligheten att Ragnarsson kommer lägga av... speciellt inte med tanke på att han sa något i stil med att "kroppen har inte känts så här fräsch på hela säsongen" angående landslagsspel (SOM JAG FÖRBJUDER KARLN ATT GÅ OCH BLI SKADAD I... DÅ TÄNKER JAG JAGA BENGT-ÅKE MED EN BÖCKLING TILL VÄRLDENS ÄNDE).
Men Jimmie måste - speciellt i sen egenskap av lagkapten - spela smartare. Han får inte dra på sig så fruktansvärt idiotiska utvisningar som han gör gång på gång.
Som flera redan sagt; vill han vara kvar så skall han absolut få stanna. Men är inte helt emot ett lagkaptensbyte. Ragge skall ha bindeln nästa säsong.
Tänker inte ens på möjligheten att Ragnarsson kommer lägga av... speciellt inte med tanke på att han sa något i stil med att "kroppen har inte känts så här fräsch på hela säsongen" angående landslagsspel (SOM JAG FÖRBJUDER KARLN ATT GÅ OCH BLI SKADAD I... DÅ TÄNKER JAG JAGA BENGT-ÅKE MED EN BÖCKLING TILL VÄRLDENS ÄNDE).
- Lee Harvey Oswald
Även om Ragge inte blir skadad tycker jag det där med böcklingen låter som ett intressant upplägg-daniel- skrev: angående landslagsspel (SOM JAG FÖRBJUDER KARLN ATT GÅ OCH BLI SKADAD I... DÅ TÄNKER JAG JAGA BENGT-ÅKE MED EN BÖCKLING TILL VÄRLDENS ÄNDE).

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tycker inte att det låter som något genidrag med "Ragge" som kapten. Utan att veta så är jag ganska säker på att han gör ett "kaptensjobb" ändå, även utan bindeln. Det finns ju ingen regel som säger att man inte får ta tag i saker och ting om man inte är kapten. Om inte Ölvestad ska vara kapten så tycker jag att man ska sätta den på någon som kanske kliver fram lite extra i och med detta.
Kanske "Linkan" skulle åka 100% till båset om han hade ett "C" på bröstet?
Även om han inte är mogen än, och kanske inte ens spelar i DIF när han är det, ser jag Engqvist som en klockren blivande kapten, det känns som att han har en väldigt bra arbetsmoral.
Föreslår inte honom som kapten och påstår inte heller att han gjort en bra säsong, men på tal om ledaregenskaper måste jag faktiskt berömma M. Holmqvist, som faktiskt var den första som vaknade och var med och drog upp laget ur den dödliga November-svackan.
Kanske "Linkan" skulle åka 100% till båset om han hade ett "C" på bröstet?

Även om han inte är mogen än, och kanske inte ens spelar i DIF när han är det, ser jag Engqvist som en klockren blivande kapten, det känns som att han har en väldigt bra arbetsmoral.
Föreslår inte honom som kapten och påstår inte heller att han gjort en bra säsong, men på tal om ledaregenskaper måste jag faktiskt berömma M. Holmqvist, som faktiskt var den första som vaknade och var med och drog upp laget ur den dödliga November-svackan.
Jag klickade också på NEJ då rubriken oerhört dumt nog var den totala motsatsen till själva frågan. Självklart vill jag ha kvar Ölven, så ytterligare ett JA och ett mindre NEJ från mig.
Ölvestad har bara glimmat till ibland, kan det bero på avbrott pga av skador och avstängningar??
Vår kapten har bara spelat 31 matcher i år.
Tror det var det i förra landlagsturneringen, där visade han vad han kan.
Det är den Jimmy jag vill se, och det kommer när vi som bäst behöver honom.
Vår kapten har bara spelat 31 matcher i år.
Tror det var det i förra landlagsturneringen, där visade han vad han kan.
Det är den Jimmy jag vill se, och det kommer när vi som bäst behöver honom.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Olon skrev:Jag klickade också på NEJ då rubriken oerhört dumt nog var den totala motsatsen till själva frågan. Självklart vill jag ha kvar Ölven, så ytterligare ett JA och ett mindre NEJ från mig.
F-N! Gjorde samma sak! Självklart ska ha va kvar!!!!!
Re: Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?
Hur kritisk jag än är till #19 denna säsong är det här en direkt osmaklig omröstning.... T o m värre än all smutskastning som våra unga målvakter fått utstå.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Risken är ju iofs att BÅG sväljer böcklingjäveln hel...på tvären. Bredare käft får man ju leta med ljus & lykta efter.Lee Harvey Oswald skrev:Även om Ragge inte blir skadad tycker jag det där med böcklingen låter som ett intressant upplägg-daniel- skrev: angående landslagsspel (SOM JAG FÖRBJUDER KARLN ATT GÅ OCH BLI SKADAD I... DÅ TÄNKER JAG JAGA BENGT-ÅKE MED EN BÖCKLING TILL VÄRLDENS ÄNDE).

Lee Harvey Oswald skrev:Sorry, räkna bort en röst från NEJ, mitt klåfinger tryckte för snabbt på fel alternativ
(Rubriken Sälj Ölvestad lurade mig)
Självklart ska Jimmie vara kvar nästa säsong, dock inte som kapten.
Jag gjorde exakt samma sak så ni kan räkna bort ett nej till då den förra rubriken lurade mig också
Gärna Jimmy men spela honom i rätt lägen då vi måste väcka laget och mindre då vi är i ledning eller spelar bra .
Sen måste Jimmy lära sig att spela lite efter hur egna laget spelar t.ex inte spela på gränsen då laget är me i matcherna
DIF kommer vara nummer 1 igen
Jag kan hjälpa dig med böklinggrejen.Lee Harvey Oswald skrev:Även om Ragge inte blir skadad tycker jag det där med böcklingen låter som ett intressant upplägg-daniel- skrev: angående landslagsspel (SOM JAG FÖRBJUDER KARLN ATT GÅ OCH BLI SKADAD I... DÅ TÄNKER JAG JAGA BENGT-ÅKE MED EN BÖCKLING TILL VÄRLDENS ÄNDE).
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Jag tror många gjorde det.Olon skrev:Jag klickade också på NEJ då rubriken oerhört dumt nog var den totala motsatsen till själva frågan. Självklart vill jag ha kvar Ölven, så ytterligare ett JA och ett mindre NEJ från mig.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Jag vill ha Jimmie kvar men han måste prestera också. Jag tycker Ölvestad försöker spela över sin egen förmåga och överarbetar situationer för mycket och dessutom så är han för mycket runt sarghörnorna iställer för att stå framför mål och trycka in puckarna som han gjorde för något år sen och var riktigt vass faktiskt. Han ska spela enkelt och gå rakt på mål. Jag saknar också hans sarguppåkningar där han sedan viker in mot mål. Han ska spela enklare och rakare så kommer allt bli bättre...
Inte bara Jimmie! Håller helt klart med om att Jimmi drar på sig aldeles för många onödiga utvisningar. Så gör även Herr Eklund! Otroligt oansvarigt! De har vid ett flertal tillfällen skapat förutsättningar för motståndarna att vända matcher helt alternativt knipa en poäng i lägen där DIF kunnat ta hem full pott. I Jimmies fall är avsaknaden av speed och timing uppenbar. Ansvaret ligger på tränarna som självklart ser detta men trots det inte agerar med mindre speltis och högre krav på noggrannhet! Varför? Ska Jimmie bort? Nej! Ska speltiden minskas? Självklart!!!
Jag tycker att Ölvestad har varit vår sämsta Forward i år (i kamp med M. Holmqvist) Han är dyr och är bara en belastning. Se bara på den idiotiska tacklingen i Linköping som kostade oss matchen. Han har alltid legat på gränsen till det tillåtna. I och med att de hårdare bedömningskriterierna infördes ligger han nu över gränsen. Det räcker inte med hjärta, man måste ha kunnande också. Vi har elitseriens sämst spelande kapten! (till kritikerna, nämn en sämre). Det vore ett tjänstefel att behålla honom!
-
Nu vill till och med Wikegård att vi släpper Ölvestad. Då är han ju ändå normalt en av Ölvens största supportrar. Fakta är ju att för de pengar Ölvestad drar in kan vi få en oerhört mycket bättre spelare. Ölvestad presterar ju inte mer än vad Mikael Ahlén gör och han tjänar väl en tiondel av Ölven.
Släpp Ölvestad och satsa pengarna på bröderna Ahlström. Hört oerhört mycket gott om dessa två fråm vänner i Huddinge. Tyvärr har jag också hört att aik ligger hårt på dem.
Släpp Ölvestad och satsa pengarna på bröderna Ahlström. Hört oerhört mycket gott om dessa två fråm vänner i Huddinge. Tyvärr har jag också hört att aik ligger hårt på dem.