Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
xxwinniehxx
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av xxwinniehxx »

Fy fan, Ragnarsson lirade 31 minuter. Nästa mest spelade Schneider, 22 min...
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hillbilly »

dif rules skrev:grejjen är att telgefansen storsatsa brytalez, likt våran storsatsning, med ÿbertifon och hela kittet, och det var nog därför ssk lyckades hålla tbax lite.
Trist med kvitteringen, men vafan vi ska inte hänga läpp för det.

MOT SLUTSPEL!
Storsatsade och storsatsade... nja.. det var gratis inträde till matchen, verkar vara enda sättet för folk att gå och se på ssk...
likt våran storsatsning... :oops: nja.. inte riktigt..men det var det säkert i deras ögon..
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Det här var en härlig kväll.

Här på hotellet följde jag timrå - brynäs och det var markström i målet som gjorde att brynäs inte förlorade tvåsiffrigt. Kan vi hålla i vår effektivitet framåt trots en sådan målvakt kan det bli några pinnar till i helgen.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Nyss hemkommen ifrån "Glennium" med ett stort leende på läpparna.

Underbart att se Djurgårdarna kriga för dessa 3 enormt viktiga poäng. Ragnarsson var som vanligt enorm i sitt backspel. Frölunda hade spelet i stort sett hela matchen (utom en stund efter timeouten, då Djurgården verkligen skapade grymt mycket), men skapade absolut inga som helst klara målchanser. Mycket fummel och idiotipass som Djurgården så underbart tog till vara på.

Krigarpoäng är de bästa poängen!

Hoppas även att det kommer upp fler Djurgårdare i sista matchen och hjälper till att håna ut Glennpacket! Väl mött då vi ska sjunga till oss en 5-6:e plats i Elitserien 2008-09. (Edit: eller varför inte en 4:e plats...)

Ska bli ett sant nöje att bära Djurgårdströjan imorgon på jobbet. Fy fan va gött egentligen!
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Någon mer än jag som stördes något otroligt av alla förbannade trummor på läktaren? :lol:
Dom slår på trumman och har inga egna ramsor... Det sjöngs två ramsor i Scandinavium ikväll...
1. En FHC version av "Oh when the saints"... Gick typ så här "Åh frölunda, från göteborg...".
2. En FHC version av "Hammarby är dom bästa...", fast dom hade bara lyckats skriva halva ramsan, så jävla patetiskt... "Frölunda är dom bästa, klapp, klapp, klapp, klapp (trumma, trumma, trumma, trumma)... osv".

Dessa bönder vill ha en utökad ståplats, jag bara skrattar åt det förslaget. FHC ledningen ger dom väl inte en större klack sektion för att att deras klack är så fruktansvärt dålig.

Nu är vi på 9e plats... Känns som det var flera år sen vi var där senast.

Det är en lång väg till sm-guldet, det är en lång väg att gå, det är en lång väg till sm-guldet, det är många lag att slå! Förväl Leksands IF, förväl AIK. Det är en lång väg, till sm-guldet! Men dit ska vi gå...
(man kan ju alltid drömma lite) :wink:

KÄMPA DIF!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Presskonferens med Micke Johansson och Ulf Dahlén finns på indjääns hemsida.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

sthlm_dif skrev:Dessa bönder vill ha en utökad ståplats, jag bara skrattar åt det förslaget. FHC ledningen ger dom väl inte en större klack sektion för att att deras klack är så fruktansvärt dålig.
Instämmer helt. Deras klack är inte mycket att hänga i granen. Den består av en trumma och ett par enormt gamla "vanliga" sånger och som du säger en ny version av "Oh, when the saints..."

Sjukt kräsna också.. Men va fasen gör det. Låt dem leva sitt "klackliv" :wink:
Blue Brigade A11
Honken

Inlägg av Honken »

Grymt skön och viktigt seger

+ till Weslau, Han måste ha bytt magplatta, har aldrig sett honom släppa så lite returer som idag. Enligt mig det största problemet tidigare.
97,30% i räddningsprocent idag och 95,41% på de 4 sista matcherna, "ganska" bra.

Mycket bra tagen timeout, det är där som matchen vänder.

Fortfarande 36 poäng kvar att spela om, det spelar inte så stor roll hur dom andra matcherna går ännu. Allt ligger i våra egna händer.
Men visst är det skönt att slippa kvalplats och ännu skönare när vi når på slutspelsplats.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Honken skrev:Mycket bra tagen timeout, det är där som matchen vänder.
Så sant, väntade på en sån hemma mot Modo då vi höll på att tappa matchen i 2:a per.
Även på denna punkt gör alltså DIF rätt just nu...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Äntligen, som man har väntat på detta!!!
Det blir mysigt att gå till jobbet imorgon och strö salt i såren på frölunda-klicken.. :lol:
Honken

Inlägg av Honken »

Tittade på SSK Frölunda tyckte deras klack var ännu sämre då, patetisk är ordet.

Men vad har hänt med våra tekningar. Två av deras centrar borta och vi förlorar den duellen med 39-22. Tror det är 7 matcher på raken nu som vi har åkt på rådäng där. Onödigt att hela tiden börja med att försöka vinna pucken, desto starkare att ändå vinna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Caveman skrev:
Emil Svelander skrev:Varför väntade vi till januari innan vi började vinna? Spelet nu är riktigt riktigt bra!
Började vi inte spela bättre sedan det gjordes ändringar i ledarstaben då Garpenlöv började arbeta "närmare" laget?
Nej, laget började fungera bättre när Dick Axelsson blev skickad till juniorerna.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Honken skrev:Grymt skön och viktigt seger

+ till Weslau, Han måste ha bytt magplatta, har aldrig sett honom släppa så lite returer som idag. Enligt mig det största problemet tidigare.
97,30% i räddningsprocent idag och 95,41% på de 4 sista matcherna, "ganska" bra.

Mycket bra tagen timeout, det är där som matchen vänder.

Fortfarande 36 poäng kvar att spela om, det spelar inte så stor roll hur dom andra matcherna går ännu. Allt ligger i våra egna händer.
Men visst är det skönt att slippa kvalplats och ännu skönare när vi når på slutspelsplats.
Wesslau har slappnat av och han fokuserar inte på pucken som han gjorde tidigare. Wesslau har helt enkelt växt in i Elitseriekostymen. Min uppfattning är fortsatt att Wesslau och Ridderwall båda har växt in i Elitseriekostymen de senaste två månaderna.
Honken

Inlägg av Honken »

Tänkte precis skriva ett par rader till om Wesslau och nämna det.
Han såg inte osäker ut igår, jag slutade t.om att vara orolig vid hans ingripanden.
Han gjorde en stabil insats igår men matchen mot Modo tyckte jag att han gjorde fler svettiga räddningar än igår.
De flesta skott var ändå ganska enkla. Likväl skönt att slippa se returerna som dom annars hade slagit in.

Men den smartaste prylen igår var när han plockade pucken med 5 sekunder
kvar. Men istället för att blockera släpper han ner pucken bakom mål där det blir kamp om pucken och tiden rinner ut.
Starkt att ha koll på tiden.
Detta är min minnesbild, någon som har matchen inspelad kanske kan se om de 10 sista sekunderna och verifiera detta.
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Honken skrev:Detta är min minnesbild, någon som har matchen inspelad kanske kan se om de 10 sista sekunderna och verifiera detta.
Helt korrekt. Min minnesbild (även om det berör hela matchen) är att Wesslau endast släppte ifrån sig 2 st av hans annars vanligt förekommande "farliga returer". Den ena gick imål och den andra rensade en back iväg.
Blue Brigade A11
Skriv svar