Två matcher för Ölvestad

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Två matcher för Ölvestad

Inlägg av sthlm_dif »

Då var det klart...
Nu har även Pihl fått sitt straff.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4218655.ab
Flickan Pihl fick visst storstryk av Lee Goren. :lol: Kanske lite i överdrift av Goren, att mangla slag mot samma ställe där Pihl redan hade fått ett blodigt sår i matchen... Men om man ger sig in i en fight mot en kanadensare får man dock skylla sig själv om man slåss som en tjej.

Jimmie Ölvestad får kanske ta och skicka iväg ett kort med vänliga hälsningar, och lite rosor till brevet, till just denna Lee Goren! :lol:

Men jag måste erkänna att jag ser inte fram emot Ahléns revansch mot Goren längre...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Robin_S

Inlägg av Robin_S »

sthlm_dif skrev:
Men jag måste erkänna att jag ser inte fram emot Ahléns revansch mot Goren längre...
Samtidigt är det ju grymt att ha en "extra spelare" att kunna skicka in o provocera för att ta bort en av deras bättre..

Ahlén verkar ju dessutom vilja lära sig mer av denna typ av isdans.. de var ju typ 5 spelare i båset som fick hindra honom ifrån att hoppa in på isen när linkan fick två på sig emot Ssk.
Lite finare... lite bättre...
zkcaml

Inlägg av zkcaml »

Kall-El skrev:Skall för övrigt bli kul att se vilket straff HV-Falk får efter att han drämnde klubban i en målbur efter att ha fått hjälmen avslagen. 2 matcher måste rimlitvis vara ett minikrav förutsätter jag.
Någon som vet vad han fick för straff?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

zkcaml skrev:
Kall-El skrev:Skall för övrigt bli kul att se vilket straff HV-Falk får efter att han drämnde klubban i en målbur efter att ha fått hjälmen avslagen. 2 matcher måste rimlitvis vara ett minikrav förutsätter jag.
Någon som vet vad han fick för straff?
Jag tror inte att han fick någon bestraffning, och det förtjänade han inte heller.

Dom 2500:- klubban var värd räcker gott och väl.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
zkcaml

Inlägg av zkcaml »

Borde inte disciplinnämnden behandla ärenden ungefär likadant? Ser ingen större skillnad på Ölvestads och hans agerande iaf.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Spännande att se vad Dragan får för sitt yxhugg mot Rögle?
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1 ... 031620.jpg
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Riktigt dåligt beslut av diciplinnämden! Uselt!!!!! :!: :!: :evil: :evil:
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Disciplinnämnden är lika bra och konsekvent som någonsin! Efter sitt slagsmål med Goren fick nu Pihl två matchers avstängning och Goren bara en. Anledningen? Det var Pihl som startade det hela.

Jahaja, vem var det som startade bråket mellan Ölvestad och Pihl? Och vem fick två matchers avstängning den gången?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:Disciplinnämnden är lika bra och konsekvent som någonsin! Efter sitt slagsmål med Goren fick nu Pihl två matchers avstängning och Goren bara en. Anledningen? Det var Pihl som startade det hela.

Jahaja, vem var det som startade bråket mellan Ölvestad och Pihl? Och vem fick två matchers avstängning den gången?
Ölvestad blev inte avstängd för att han slogs... Han blev avstängd för att han kastade sin klubba på vägen ut från isen...
Men något som är självklart är att både Goren och Pihl borde ha fått 3x längre avstängningar än vad Ölvestad fick. Men disciplinnämnd är som sagt ett skämt, så var väl inte så överraskande att Pihl fick ett lika långt straff som vad Ölvestad fick.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:
Edin skrev:Disciplinnämnden är lika bra och konsekvent som någonsin! Efter sitt slagsmål med Goren fick nu Pihl två matchers avstängning och Goren bara en. Anledningen? Det var Pihl som startade det hela.

Ölvestad blev inte avstängd för att han slogs... Han blev avstängd för att han kastade sin klubba på vägen ut från isen...
Men något som är självklart är att både Goren och Pihl borde ha fått 3x längre avstängningar än vad Ölvestad fick. Men disciplinnämnd är som sagt ett skämt, så var väl inte så överraskande att Pihl fick ett lika långt straff som vad Ölvestad fick.
Visst, det Ölvestad gjorde var inte ens värt mer än två minuter till att börja med. Och självklart ska man inte kasta klubbor omkring sig, jag full förståelse att dom gav honom en extra avstängning för det. Det jag störde mig på var att Pihl inte fick någon ytterligare bestraffning, trots att han slagit Michael Holmqvist i bakhuvudet efter avblåsning, något som jag tycker är mycket vidrigare än att slänga en klubba i plexit.

Det som gör mig irriterad nu är att Pihl nu får extra avstängning för att han startade bråket, vilket var precis det han gjorde i matchen mot oss. Men då var det bara för grottmannen att spela vidare i nästa match.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Båda bedömingarna är jävligt löjliga. Tycker inget av det som inträffade i de båda "slagsmålen" skulle rendera i mer än 2min för Ölvestad, 2+2 för Phil, 2+2 för Goren och 2+2 för Pihl.

Hockey är INTE fotboll, där man springer omkring och nyper motståndarna i skrevet. Detta är hockey för helvete. Vakna för fan, mediakåta jävla drönare!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Båda bedömingarna är jävligt löjliga. Tycker inget av det som inträffade i de båda "slagsmålen" skulle rendera i mer än 2min för Ölvestad, 2+2 för Phil, 2+2 för Goren och 2+2 för Pihl.

Hockey är INTE fotboll, där man springer omkring och nyper motståndarna i skrevet. Detta är hockey för helvete. Vakna för fan, mediakåta jävla drönare!
Inte beredd att hålla med dig där. Ölvestad ska åka ut 2 minuter, och Pihl ska ha 2+2, det håller jag med dig om.
Men att man ska klara sig på en 2+2 utvisning efter att ha slagit en motståndare blodig i hela ansiktet tycker jag är helt fel. Där är det ett solklart matchstraff för dom båda (tycker även det borde vara så i NHL), men mer än ett matchstraff ska det dock inte bli, avstängningarna var felaktiga enligt mig. Det är trots allt skillnad på att slåss som vanligt och att slå sönder motståndares ansikten, även om han nu förtjänade det, så hör detta inte hemma i ishockeyn.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Det skall automatiskt delas ut matchstraff om spelarna kastar handskarna.
Där är reglerna solklara, även om majoriteten av de hockeyintresserade i Sverige inte alls håller med om detta.

Ölvestads matchstraff ändras sedan av Rådbjer i sin matchrapport till den högre graden sdå han använder ett språk som den gode Ulf ansåg stötande och dels för att han råkade tappa klubban på vägen ut.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar