Hur slutar Elitserien!?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
janne08

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av janne08 »

Tråden heter hur slutar elitserien !!

Jag har hela tiden trott att DIF går till slutspel och om så sker vet alla att vad som helst kan hända.
Som ES ser ut i år så kan i stort sätt vilket lag som helst slå varandra det är det som gör ES extra intressant i år.
Erik_dif tippar DIF som 2:a, ja varför inte.
Och till calpe har du koll på hur många poäng som skiljer till en slutspelsplats idag 18/1 är det 4 (fyra) poäng . Om du tror att det är orealistiskt att ta in 4 poäng det är 39 poäng att kämpa om då ska du nog satsa dina krafter på en annan sport !!!

Lagets inställning är glasklar det är slutspel som gäller och då tycker jag att vi supportrar också skall ha den inställningen. Och efter 55 matcher då får vi se hur det gick..

Full fart framåt
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

janne08 skrev:Tråden heter hur slutar elitserien !!

Jag har hela tiden trott att DIF går till slutspel och om så sker vet alla att vad som helst kan hända.
Som ES ser ut i år så kan i stort sätt vilket lag som helst slå varandra det är det som gör ES extra intressant i år.
Erik_dif tippar DIF som 2:a, ja varför inte.
Och till calpe har du koll på hur många poäng som skiljer till en slutspelsplats idag 18/1 är det 4 (fyra) poäng . Om du tror att det är orealistiskt att ta in 4 poäng det är 39 poäng att kämpa om då ska du nog satsa dina krafter på en annan sport !!!

Lagets inställning är glasklar det är slutspel som gäller och då tycker jag att vi supportrar också skall ha den inställningen. Och efter 55 matcher då får vi se hur det gick..

Full fart framåt
Vad snackar du om?
Angusdif skrev:En tråd där jag tänkte att vi på forumet skulle kunna göra något roligt och tippa sluttabellen av Elitserien, nu när lite mer en halva säsongen har gått!
Det står att man ska tippa SLUTTABELLEN av elitserien. Jag har inte sett någon tabell i slutspelet, har du?
Det säger väl sig själv att det är grundserien det talas om... Till och med en gnagare är tillräckligt smart för att lista ut det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

13 omgångar kvar.
Tittar man på de senaste 13 omgångarna och lägger på de poängen och målskillnad på nuvarande poäng blir sluttabellen så här.Förhoppningsvis en indikation hur det slutar.

1 HV71 23 97
2 LHC 16 94
3 FBK 33 91
4 LHF -2 82
5 TIK 8 81
6 DIF 11 80
7 BIF -14 80
8 FHC -5 75
-------------------------------
9 MODO -19 74
10 SAIK 8 73
-------------------------------
11 RBK -23 71
12 SSK -34 55
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar