Emil Svelander skrev:Otroligt skön, men nästan betydelselös seger
Njaa, betydelselös var väl att ta i, hade DIF torskat ikväll så skulle kvalserieplatsen nästan vara bokad.
Men visst suger det, när DIF väl vinner borta ja då kan man ge sig på att Tik avgör med halvminuten kvar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så jävla underbart... 8 poäng ner till Tälje nu.
Men usch vad jobbigt att alla andra lag också vann... Men å andra sidan är det nu 5 lag vi är i närheten av, istället för 3.
En av de bättre matcherna för säsongen, märks så jäkla tydligt att vi återvunnit liten bit av det självförtroende vi tappat så många gånger. Alla skall hyllas efter den här matchen, men speciellt kanske Wesslau som gör en riktigt jäkla bra match. Sanslöst sköna 3 poäng.
Som alla påpekat är det ju jäkligt irriterande att alla viktiga bottenkonkurrenter går och vinner igen (såg man Timrås 4-3 mål mot Luleå så tror man ju att saker är som förgjort för vår del den här säsongen) men samtidigt tajtas tabellen till. Inget av lagen 5 och neråt står på säker mark inför de sista 14 omgångarna.
-daniel- skrev:En av de bättre matcherna för säsongen, märks så jäkla tydligt att vi återvunnit liten bit av det självförtroende vi tappat så många gånger den här säsongen. Alla skall hyllas efter den här matchen, men speciellt kanske Wesslau som gör en riktigt jäkla bra match. Sanslöst sköna 3 poäng.
Som alla påpekat är det ju jäkligt irriterande att alla viktiga bottenkonkurrenter går och vinner igen (såg man Timrås 4-3 mål mot Luleå så tror man ju att saker är som förgjort för vår del den här säsongen) men samtidigt tajtas tabellen till. Inget av lagen 5 och neråt står på säker mark inför de sista 14 omgångarna.
Endast Frölunda gör det. Men efter dagens omgång blev ju både Brynäs och Skellefteå indragna i kampen, och Luleå ska ner i skiten dom med. Nu ska vi fan till slutspel.
Otroligt skön och viktig seger. Tabellen är ruskigt jämn, så jag förstår inte varför en del säger att den är betydelselös? Saik, Luleå och Brynäs är i princip lika mycket nere i skiten som oss nu. Vi har 8 poäng upp till 5:e plats, Södertälje har 8 poäng upp till oss.
Sätter lite mer perspektiv på segern..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Frölunda tycker inte jag sitter speciellt säkert på en slutspelsplats. Både Jonas Nordquist och Andreas Karlsson är långtidsskadade, och det är två centrar som håller landslagsklass. Dessutom bara för att man har ett lag fullt med stjärnor så behöver inte det betyda framgång, Frölunda har vacklat förr... Jag tror vi har en jättechans att knocka dem nästa torsdag om vi kniper alla tre poäng mot Modo på lördag.
Ja, skulle ju också tro det men samtidigt så undrar jag vad dom håller på med. Först matchen mot Luleå i tisdags var en av de sämre jag sett dem genomföra, och matchen mot Rögle idag måste om möjligt varit ännu sämre. Tror inte ens dom går säkra den här märkliga säsongen.
Tycker också Micke & Montén skall ha cred för att de gav order om att gå upp med laget i andra, satsa mer offensivt och våga för en gångs skull! Likadant attityden efter 1-1 pucken. Det var vinst som gällde!
Tyckte vi hade bra koll på SAIK, och stängde deras spel riktigt bra under långa stunder.
Det är klart att Frölunda kan kollapsa totalt. Men dom är enligt mig för bra för det. Om inte Frölunda når en sm final är det rent utsagt en skandal. Men man blir fundersam efter deras insats idag... Var förmodligen bara en dålig dag för dom.
Men jag hoppas verkligen att dom missar slutspel, för att Frölunda är ju inget lag man precis gillar.