Wikegård eller Särkijärvi?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Niklas eller Hans?

Omröstningen slutade 2006-03-18 19:26:18

Niklas
37
59%
Hans
26
41%

Antal röster: 63

Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Wikegård eller Särkijärvi?

Inlägg av Jordan »

Vilken tränare tycker DU är ´´bäst´´? :lol:

Wikegård?

Särkijärvi?

Wikegård är känd för sina kommentarer. Här en av dom!
"Gör vad som helst ! lägg dig på pucken KÄKA PUCKEN"
- Ishockey VM 05

Senast redigerad av Jordan den 2006-01-28 15:27:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Mycket, mycket svårt val, men till slut blev det Wiken. Visst har Säcken gjort ett otroligt jobb med den här DIF-upplagan, och även när han var i SSK vill jag minnas? Fast Wikegård är alltid Wikegård, han kanske inte är en lika bra taktiker som Säcken, men hans temperament och personlighet är helt enkelt obetalbart. Två mycket bra tränare ändå.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Får bli Wikegård....Könglig tränare...engagemang och hjärta...gillar nån som sticker ut och vågar säga vad han tycker och tänker...Säcken har gjort ett grymt bra jobb (med challes hjäp) med årets spelartrupp...men jag får nog gå med Wiken iaf..
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

m0ng00se skrev:Får bli Wikegård....Könglig tränare...engagemang och hjärta...gillar nån som sticker ut och vågar säga vad han tycker och tänker...Säcken har gjort ett grymt bra jobb (med challes hjäp) med årets spelartrupp...men jag får nog gå med Wiken iaf..
Wikegård?? Visst,jag gillade han som person men så han gjorde förra året att låta en HEL kedja sitta på bänken eller inte vara med gillade jag inte!!! Speciellt inte när flera spelare var skadade och inte kunde vara med så körde han på 3kedjor!!!! Niklas skulle ALDRIG kunna bygga ett lag så som Hans gjort!! Om Niklas skulle vara tränare för det laget vi har nu skulle han säkert värva flera nya spelare från NHL och bänka juniorerna. Nej,Wikegård skulle inte jag ha som tränare längre. Men jag ser gärna Hans och "Challe" nästa år också.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Mm jag kanske är lite färgad eftersom jag haft honom själv som tränare och tyckte han var bra;]..
SnIpr

Inlägg av SnIpr »

Inga Bromspår
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Wikegård.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Wikegård!

Läste intervju med säcken efter 0-10 på 2 matcher "Jag är inte orolig"
Förlorar man 2 raka och inte gjort en balja på 2 matcher borde man vara
orolig...

Strömberg=power
varför inte bänka spelare som inte ger 100%?
Titta bara på vad som hände Brynäs i höstas!
Tränarna har oftast en mer objektiv vinkel på vad som händer under samtliga samlingar, träningar & matcher. I vanliga arbetslivet får man dojjan om man inte sköter sitt jobb, varför inte bänka spelare så dom kanske förstår att dom måste prestera bättre och kämpa som varje byte är det sista.
Fungerar överallt i världen, så jag står helt bakom Wikegårds beslut att bänka spelarna som gled fram på en räkmacka & gamla meriter.

/ Lädersliparen
Senast redigerad av Lädersliparen den 2006-01-29 14:00:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Niklas är bättte för att han brinner för hockeyn

Inlägg av Frasse »

Svårt att göra en jämföresle mellan två totalt olika tränare.
Lägger dock min röst på Niklas då han "brinner" för hockeyn och på så sätt verkar ha lättare att motivera spelarna.

Samtidigt så har Niklas sina brister i det sociala runt hockeyn och det är bara att lyssna på vad marre har att säga för att förstå att den typen av ledarstil inte alltid är att föredra.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
yvvi

Inlägg av yvvi »

m0ng00se skrev:Får bli Wikegård....Könglig tränare...engagemang och hjärta...gillar nån som sticker ut och vågar säga vad han tycker och tänker...Säcken har gjort ett grymt bra jobb (med challes hjäp) med årets spelartrupp...men jag får nog gå med Wiken iaf..
Offtopic: För min och alla andras skull. Sluta använd så innihelvetes många punkter.

Ontopic: Niklas, en tränare med fart i. Det gillar jag.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Känns som en ganska orättvis omröstning!
Det ter sig ganska givet att Wikegård får flest röster i och med att han verkat längre som tränare och coach i klubben och på så sätt fått en helt annan möjlighet att marknadsföra sig själv som tränare och som person jämfört med Säcken.

Vi ska även ha i åtanke att Säcken med största säkerhet basar över ett av de svagaste årgångarna av DIF Hockey i modern tid(trupperna Wikegård ledde höll ju minst sagt en högre kvalitè) OCH med det i åtanke så har han hittils gjort en ytterst berömvärd insats. Lyckas han till råga på allt hålla kvar oss i elitserien och ev. ta oss till ett slutspel så har han utan tvivel svarat för en bragd..

Den här omröstningen hade vart mycket intressantare att ta fram om ett par år förutsatt att Säcken då är kvar som tränare.

113 WHB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Wikegård är en klart mycket färgstarkare person och skapar mera känslor. Han tillhör en av mina absoluta favoriter, men det grundar sig dock inte på hans hockeykunskaper då jag inte har någon större aning om dem. Jag har helt enkelt inte följt träningar och hans taktikgenomgångar och detsamma gäller "Säcken".

Trots inga djupa kunskaper om deras kapacitet som hockeytränare (som jag endast tror spelare kan uttala sig om) känns det som om "Säckens" lugn kan vara bra nu när vi håller på och bygger nytt för framtiden. Och med Challe vid sin sida har vi även en person som kan säga ifrån när det behövs. Att Challe var en stor härförare på isen som aktiv kan ju inte ha gått upp i rök i och med hans inträde som tränare.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Säcken.

Wikegård är en underbar personlighet, men samtidigt en stor anledning till att Oduya stack Han hatade rollen som bråkstake, och ville lira mer men det gick inte för sig (ja, förstahandsinformation). Han tröttnade och drog.

Även andra spelare hade problem men Wiken. Han pratade inte med vissa spelare överhuvudtaget.
Det var stora interna problem i laget vi inte känner till.

Han kunde inte heller motivera spelare som Marre, Kronwall, Strömberg eller Linkan. Dåligt.

Det är ett fantastiskt jobb Säcken gjort med t ex Linkan.
Han har också återinfört DIF-hjärtat i truppen. Som jag har saknat det!

Tveklöst Säcken (och Challe)!
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Skulle helst rösta på båda två....Wikegård för sitt sätt att leda laget och

"säcken" för hans enorma ödmjukhet och fina insällning...Och rösten gick till SÄCKEN..
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

yvvi skrev: Offtopic: För min och alla andras skull. Sluta använd så innihelvetes många punkter.
ehh nej sorry jag tror inte jag kan göra det...dots rox tbh!!;]]..
Skriv svar