Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av mannge »

mannge skrev:Hittade ingen bättre tråd att ställa denna frågan på och ville inte skapa en ny.

Någon som vet någon bra sportbar i Glennland (aka Göteborg) för att dra med sig sin HV-arbetskollega imorgon? Brukar alltid följa matcherna via webb-tv men tänkte dra med mig kollegan och visa honom hur en klack skall låta. De ställen jag har kollat tidigare visar bara fotboll, fotboll och åter fotboll. Har man tur så visar de även DIF-Frölunda.

Sidney C? Har du några tips?
Tackar för förslagen, kommer att gå igenom några av de ställena jag missat tidigare. Har dock provat och ringa några av de (bl.a. O'learys) tidigare. Men de visade inte Djurgården vid de tillfällerna. Dessvärre tror jag att alla kommer att visa fotbollen som går under samma tid eller Frölunda-Linköping. Men men... tack för sidan! Kommer att ringa runt till de imorgon och hoppas på framgång.

Schysst bild på Maple Leafs Garden förresten.
Blue Brigade A11
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Diffe89 skrev:
Lugnet skrev:Skulle det vara bra, om det blir ett massivt bortafölje i sista matchen mot Frölunda? Det är en lördag för övrigt och laget kommer säkert vara med och slåss om någon av placeringarna kring strecken. Skulle nog vara bra att satsa på den och gå ut med information direkt efter matchen mot HV 3/1.

Finns det en plan, JK?
Det beror kanske en del på tabelläget, men som högst är det nog 150 pers man kan bli till Scandinavium eftersom Frölunda är väldigt kinkiga med att ge ut fler biljetter än vad de måste (dvs 150).

Ok. Om Frölunda bara tillhandahåller bortasupportrarna 150 biljetter, varför inte beställa biljetter online på ticknet (som för övrigt har ett bättre bokningssystem i Scandinavium än exempelvis Hovet, Läkerol Arena)

JK skulle väl förslagsvis kunna ha uppskrivningslistor på hemmamatcherna och intresseanmälningar per mejl och därav kunna bedöma hur många bussar/tåg som skulle vara aktuella. Problemet skulle vara om biljetterna tar slut på kortsidan, där bortalagetssupportrar håller till. Men om jag inte minns fel så var det 600 Karlstadsbor i Scandinavium på annandagen.

Nåja, skulle vara kul att åka ned dit och sjunga ut Frölundapubliken, för det har väl JK lyckats med mot IFK Gssupportrar?

Tabelläget är givetvis en viktig faktor, men tänk att åka ned dit och sjunga ut dem. En härlig känsla, eller?
palis_83

E det nån som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen

Inlägg av palis_83 »

Är det någon som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen.?
Borde ju vara rätt så gynnande ekonomiskt.
Iof minns inte jag vad publiksnittet låg på senast vi spelade kvartsfinalserien där
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Är det någon som kan tala om för mig hur gnaget kan sälja (giltiga?) kvalseriebiljetter redan nu?
Hur fungerar sånt egentligen? Har inte Globe Arenas hand om det?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blårandigt

Re: E det nån som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen

Inlägg av blårandigt »

palis_83 skrev:Är det någon som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen.?
Iof minns inte jag vad publiksnittet låg på senast vi spelade kvartsfinalserien där
De blir inget slutspel så varför undrar du?
:shock:
lilleman

Re: E det nån som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen

Inlägg av lilleman »

blårandigt skrev:
palis_83 skrev:Är det någon som vet om ett ev. slutspel kommer spelas i globen.?
De blir inget slutspel så varför undrar du?
:shock:

Blårandigt, vad i helvete säger du?

Vad snackar du för blajja egentligen?! Är du Gnagare, va? Ger du upp?

Vi har fem(5) jävla poäng upp till slutspelsplats. Vet du vad det är? Två jävla segrar. Vi kan mycket väl gå till ett slutspel och det vet alla, utom du då kanske!

Ursäkta detta ordval men för fan, de Djurgårdare som säger att vi inte kan nå slutspel måste ta och tänka efter om ni är Djurgårdare eller inte!

Du är inte en sådan som sjunger med i: "Djurgårn- vi ger aldrig upp!" eller hur?

För, Djurgårn-vi ger aldrig upp!

DIF_Soldier: Jag tror att det är så att Gnaget säljer biljetter utan datum på vilket gör att om det skulle bli kvalserie så kan de som köpte biljetter nu använda de biljetter utan datum eller eventuellt när motståndet & datum är klart visa upp dem så att någon ger dem biljetter med datum på.

Det är ungefär som när SvFF började sälja VM-biljetter(tror jag det var?)

Jag är självklart inte säkert och om du vill ha ett helt säkert svar så föreslår jag att du mailar hockeyförbundet och frågar.

Jag hoppas också vad du förstår vad jag menar i mitt svar till dig!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

hur länge har timrå haft timråtv?
BIBO

Kontakta speaker?

Inlägg av BIBO »

Någon som vet om det går att kontakta våran speaker? Bara lite önskemål från min sida: Den gamla åh en sådan härlig dag ska spelas när vi vinner (den som klacken sjunger) när dif gör mål ska det vara som förut att först en klocka ding,ding,ding sen låten klockan slår..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Don_T

Re: Kontakta speaker?

Inlägg av Don_T »

BIBO skrev:Någon som vet om det går att kontakta våran speaker? Bara lite önskemål från min sida: Den gamla åh en sådan härlig dag ska spelas när vi vinner (den som klacken sjunger) när dif gör mål ska det vara som förut att först en klocka ding,ding,ding sen låten klockan slår..
Det är inte speakern som bestämmer vilka låtar som ska spelas.

Här kan du kontakta arrangemangsansvarig:
http://www.difhockey.se/klubb
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Är det någon som kan tala om för mig hur gnaget kan sälja (giltiga?) kvalseriebiljetter redan nu?
Hur fungerar sånt egentligen? Har inte Globe Arenas hand om det?
Det är väl inte nödvändigtvis kvalseriebiljetter, kan vara Elitseriederby alt. Allsvenkst Derby 2009/2010 också (hemska tanke :shock: ).
Köpt biljett gäller nästa möte mellan aik-DIF, var när & hur återstår alltså att se
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

jag har en fråga , varför sjunger vi aldrig "vi e djurgårn" på hockeymatcherna? finns det någon speciell anledning?
jag menar såklart sången:

Vi e Djurgårn , vi e Djurgårn
spöar gnaaaget , hammarby
vi ska vinna SM- guldet
vi e Sveriges bästa lag
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Raus skrev:jag har en fråga , varför sjunger vi aldrig "vi e djurgårn" på hockeymatcherna? finns det någon speciell anledning?
jag menar såklart sången:

Vi e Djurgårn , vi e Djurgårn
spöar gnaaaget , hammarby
vi ska vinna SM- guldet
vi e Sveriges bästa lag
Vet inte riktigt.
För det kan väl aldrig vara så att DIF:s fans gått & blivit ödmjuka denna
"det stora prövningarnas säsong"...?

vi spöar gnaaaget , hammarby /spöar gnaget....jaa kanske, men hammarby hockey finns inte.
vi ska vinna SM- guldet / Nej, det ska vi inte.
vi e Sveriges bästa lag / Nej, vi ligger på en grymt rättvis 11:e plats
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Vet inte riktigt.
För det kan väl aldrig vara så att DIF:s fans gått & blivit ödmjuka denna
"det stora prövningarnas säsong"...?

vi spöar gnaaaget , hammarby /spöar gnaget....jaa kanske, men hammarby hockey finns inte.
vi ska vinna SM- guldet / Nej, det ska vi inte.
vi e Sveriges bästa lag / Nej, vi ligger på en grymt rättvis 11:e plats
Det där kan inte stämma (tror jag i alla fall). :P
Alltså jag tror inte vi slutar sjunga den bara för att visa ord i låten inte är aktuella.. :)
Det kanske bara är så att vi har glömt bort att sjunga den. Om så är fallet tycker jag vi borde sjunga den mera, den är grymt skön !
Losing all hope was freedom.
palis_83

Inlägg av palis_83 »

Blårandigt:

Troligtvis är du bara en medgångssupporter. Tyvärr finns
det många sådana inom Djurgården.
Man kan dela upp supportrar i 3 grupper.

Grupp.1 Huliganer, dessa är den minsta skalan som eg inte äns är supportrar

Grupp.2 Medgångare. Dyker bara upp på derbyn i fotbollen, storsatsningar och slutspel

Grupp.3 trogna difare. Oftast födda Djurgårdare eller blivit det som ung pojk.

(här hör du antagligen hemma)

Och jag är så trött på att se inlägg från er som tillhör gruppp 2.
Ni som inte kan stödja DIF när det blir motgång. Vi har mest guld av alla lag, och
nån gång är det inte konstigt att det blir motvind. Men för det ska man stå
upp för DIF. gå på matcherna. Ni kan beklaga er över DIF, men
den där negativa inställninegn, tjat om att ingen ger 100%, eller att tränarna inte gör något, det är bara utkastade ord för er som inte vet bättre.

Slut upp för dif i våt & torrt.

Vi kommer nå slutspelet. Vi kommer hamna på 7.e plats
Nästa match mot Skellefteå blir 1-3 till oss

Trogen DIFARE
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Efterlysning!

För 2-3 år sedan när DIF var i ett liknande tabelläge som idag & febrilt jagade en slutspelplats.
Då var det nån stjärna här på forumet som la upp en länk till en sida där man kunde tippa det sista 10 omgångarna & få fram en sluttabell.
Tycker det var en skitrolig idé

Någon som minns det eller vet hur man fixar ordning nåt liknande?
(går säker alldeles utmärkt att göra i Excel, men orka.....)
Skriv svar