Djurgårdens IF - Linköpings HC, 12/1 2009
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 12/1 2009
Jepp, ska ta mig till Hovet i afton, och jag kan inte säga att jag längtar.
Efter sista tidens otroligt bleka insattser undrar man ju vad vi kan sätta emot serieledarna.
Vet någon hur det ser ut med de skadade spelarna, kan man räkna med några förstärkningar idag?
5-6 raka segrar nu är fan ett måste om vi ska klara oss, vi måste hittat tillbaka till vårt självförtroende och starka spel som det fanns tendenser till i inledningen av säsongen.
Att möta taggade Leksand och AIK i en kvalserie känns oroväckande svettigt och jag tror i ärlighetens namn inte att vi grejar det med den organisation och trupp vi har i dag.
Något måste hända, och något måsta häna Nu!!
Efter sista tidens otroligt bleka insattser undrar man ju vad vi kan sätta emot serieledarna.
Vet någon hur det ser ut med de skadade spelarna, kan man räkna med några förstärkningar idag?
5-6 raka segrar nu är fan ett måste om vi ska klara oss, vi måste hittat tillbaka till vårt självförtroende och starka spel som det fanns tendenser till i inledningen av säsongen.
Att möta taggade Leksand och AIK i en kvalserie känns oroväckande svettigt och jag tror i ärlighetens namn inte att vi grejar det med den organisation och trupp vi har i dag.
Något måste hända, och något måsta häna Nu!!
- Lee Harvey Oswald
Får se hur jag gör, funderar på att ta med mig blockflöjtenodburt skrev:Lee Harvey sjunger nationalsången!

Ikväll är det dags för DIF att göra en "Luleå-borta", dvs överträffa sig själva.
Kan inte "Motivation slår Klass" få gälla för en gångs skull...?
Några 5-6 segrar i rad som nån sa kommer det inte att bli denna säsong.
Däremot kan vi undvika kval genom att börja vinna några hemmamatcher som omväxling.
Rögle är vår enda räddningsplanka, är vi fortfarande med i racet torsdagen den 29 Januari så lär det bli en hyfsat viktig bortamatch mot Kenny&Co
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tycker att hela föreningen ska bli lite jävligare nu.
Missa att låsa upp grindarna för motståndarbussarna, stäng av värmen i deras omklädningsrum, glöm att stanna klockan i BP ibland så det går några sekunder extra osv. Gör vad som helst bara för att få motståndarna ur fokus. Det går ju inte att ge dom en jävla lyxvisit i huvudstaden plus 3 poäng. Bönder tar sig ton på våran klacksektion, helt ohållbart. Jag säger inte att jag har gjort något heller.
På läktaren vill jag höra mer visslingar och burop osv under boxplay. När vi inte sjunger måste man kunna leva sig in i matchen. Bara för det inte sjungs behöver man inte vara tyst. I spelvändningar borde man kunna få upp lite hetsså spelarna trycker i lite extra i skridskoåkningen.
Hovet är vår hemmaplan, vår borg.
Missa att låsa upp grindarna för motståndarbussarna, stäng av värmen i deras omklädningsrum, glöm att stanna klockan i BP ibland så det går några sekunder extra osv. Gör vad som helst bara för att få motståndarna ur fokus. Det går ju inte att ge dom en jävla lyxvisit i huvudstaden plus 3 poäng. Bönder tar sig ton på våran klacksektion, helt ohållbart. Jag säger inte att jag har gjort något heller.
På läktaren vill jag höra mer visslingar och burop osv under boxplay. När vi inte sjunger måste man kunna leva sig in i matchen. Bara för det inte sjungs behöver man inte vara tyst. I spelvändningar borde man kunna få upp lite hetsså spelarna trycker i lite extra i skridskoåkningen.
Född till sportchef.
Hahaha helt underbart! Spela som äckliga Kanada gör, bestämma allt och göra det jävligt för motståndarna! Tror dock det aldrig kommer hända eftersom vi trots allt är i Sverige, och här är vi för fega för sånt. Allt ska va korrekt. Hade varit skit roligt att vara känt i hockey Sverige som det "jobbigaste laget att spela hos"!android skrev:Tycker att hela föreningen ska bli lite jävligare nu.
Angående tillgängliga spelare så säger Micke att all är tillgängliga (tack och lov). Dock har ju vissa varit borta länge så dom kanske inte får max speltid direkt, men sjukt viktigt att alla är friska. Ska bli kul att följa Linkan - Otto - Anger samt Calle G med Honken.
Edit: Fan, enligt hemsidan är inte Printzen med, han är inte tillräckligt igång. Smart att inte kasta in honom så otränad mot just LHC. Tycka vad man vill om karl, men jag gillar honom. Han är stor, tuff, och spelar små fult. Som en back ska.
Senast redigerad av Lucas den 2009-01-12 16:13:34, redigerad totalt 1 gånger.
Måste match...
Vinst är ett måste...
Men jag tror på DIF idag... Känns på något sätt som att vi är på gång... Vet inte varför.
Slutresultat - 3-2
PS. Visa forsatt hat mot äckliga Fernholm... Skulle gärna varit med och gjort dagens match för honom till ett helvette... Men kan inte
Kämpa Djurgården!
Vinst är ett måste...
Men jag tror på DIF idag... Känns på något sätt som att vi är på gång... Vet inte varför.
Slutresultat - 3-2
PS. Visa forsatt hat mot äckliga Fernholm... Skulle gärna varit med och gjort dagens match för honom till ett helvette... Men kan inte

Kämpa Djurgården!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tror på en ny klar förlust. Enda förhoppningen jag har är att det inte ska vara avgjort efter första perioden, men det känns inte realistiskt i dagsläget.
Tips: 1-5
Tips: 1-5
5-3 till D.I.F!!!
-
Så jävla rätt av Ölvestad att stå upp emot fjant-Pihl. Lät dessutom som att Ölve kallade Rådbjer för "fitta". Båda två ut 5+20.
-
JAAAAAAA!!!!! Hastigt och lustigt leder vi helt plötsligt 

Hur kan ett lag som spelar så tragiskt och där avbytarbänken ser ut som kön till galgbacken helt plötsligt göra ett sånt jävla snyggt mål??
Jaja, det spelar ingen roll, riktigt snyggt var det!
Jaja, det spelar ingen roll, riktigt snyggt var det!
-
Falk skrinnar ifrån en lhc-back från egen blå
när såg man det senast? Otroligt jävla underbart med 3-1, kylig straff av Linkan! Vilka hjältar vi har, räckte med att Ölve markerade direkt emot Pihl att tjuvtrick inte är acceptabelt. Nu måste det bli vinst, det finns inget annat.

Fan om dom tappar detta nu.. Jävlar vilken kämpa anda grabbarna har, bara detta sitter i inför 3:e 

tänkte kolla med er som faktiskt ser på matchen på tv, hur spelar dem laget, ere rättvis ledning ?
Ja efter fighten har vi tagit över och vi får hoppas att vi inte lägger av att spela i tredje nunarren skrev:tänkte kolla med er som faktiskt ser på matchen på tv, hur spelar dem laget, ere rättvis ledning ?
DIF kommer vara nummer 1 igen
Min bild av det är att matchen är helt död fram till dem får in 1-0. LHC skapar vassare chanser fram till dess men som sagt så verkar båda lagen åka och tänka på annat.
Efter målet tänder DIF till och framför allt när Pihl och Ölvestad får matchstraff.
Ledningen är inte oförtjänt men det är heller inte självklart att vi leder med 3-1. Blir tufft i 3:e...
Efter målet tänder DIF till och framför allt när Pihl och Ölvestad får matchstraff.
Ledningen är inte oförtjänt men det är heller inte självklart att vi leder med 3-1. Blir tufft i 3:e...