Djurgårdens IF - Frölunda Tisdag 24/1 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Hawaii

Inlägg av Hawaii »

Passa er för MickeM allesammans, en fågel viskade i mitt öra att han är en fruktad top boy i Goa Gubbar.

Underbar seger igår, tror vi kan överraska i slutspelet. Att vi tar oss till semifinal känns inte alls omöjligt, bara vår fina trend håller i sig samt att vi får en del tur med oss.
DJUUU..
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Vem orkar skrika sm-guld... visst skulle det vara extremt kul. Men sktisamma är det för mig hur långt vi går (om vi får över huvudtaget), men resan dit kommer vara skitkul. Tar sig grabbarna till slutspel, är hälften redan vunnet. Slutspel slutar aldrig logiskt.

MickeM, ignorera honom. Han fattar bara teckenspråk.
Bild
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Vilken härlig seger!! :D

Inlägg av Sebbe Hjelm »

DIFference skrev:Att skylla grabbarnas bragdvändning på att fjollunda spelade dåligt är nog det mest patetiska jag hör hittils denna vecka.!
Konstruktivt inlägg... :roll:
Vad är det i mitt inlägg du inte fattar? Eller är du helt enkelt inte läskunnig? Var har jag skrivit att DIF vann matchen på att Frölunda spelade dåligt? Nu har jag förvisso inte skrivit så, men det är väl ändå ganska logiskt att DIF vinner tack vare att Frölunda spelar dåligt? Annars skulle inte Frölunda ligga tvåa och DIF ligga sjua, eller?
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Mr Alien skrev:DIF var bättre i 2 perioder, i 1.a var DIF dåliga men de mål ni gjorde var knappast chanser ni skapade själva, utan 2 bjudningar, det kändes som om att slutade DIF slarva så blir det inga fler baklängesmål och mycket riktigt blev det inga mer efter period 1. DIF borde fått minst 2 mål i mittperioden, där kom ni undan rätt bra. Det är fakta, DIF vann rättvist och det är ingenting att vara dålig förlorare över, ni verkar frukta DIF nu.
Att tolka inlägg rätt är inte din starka sida va?
Jag har bara skrivit hur jag tycker att matchen spelades, har överhuvudtaget inte gnällt över att det var orättvist att DIF vann, tvärtom!
Men det roliga är att du själv inte verkar inse hur inkonsekvent du är - för du påstår i ditt inlägg att jag klankar ner på DIF medan du i samma inlägg själv klankar ner Frölunda :roll: :lol:

I andra perioden kan du väl knappast säga att DIF var bättre?
Annars hade man väl fått in en och annan puck, precis som man fick i den tredje.
Frölundas mål tycker jag är fullt jämförbara med DIF:s mål, så att påstå att DIF snurrade upp Frölunda på läktaren medan Frölundas mål var rena turen är bara löjeväckande.

Det är snarare du som är en dålig vinnare än jag som är en dålig förlorare, men fortsätt gärna det är väldigt roande med dina bortförklaringar :lol:
Elvis

Inlägg av Elvis »

Sebbe Hjelm,
Alla såg matchen från sina lags vinklar - du kan väl inte påstå att du någon gång skulle medge om att motståndar laget "spelade ut" ditt Frölunda - denna diskussionen är helt enkelt meningslöst, då det är uppenbart att vi aldrig kommer att komma överens med dig. Och vad förväntar du dig - att någon här inne ska hålla med dig?

Själv tycker jag att Frölundas virriga försvars spel bjöd in oss i matchen och efter 2-2 hade vi ett psykiskt övertag - vilket tack vare det blev resultatet av våran vinst. Vi hade inte vaknat vid Frölundas första 2 mål. Frölunda hade ett övertag ända in i en bit av den andra perioden. Men, aggressivt Djurgårds spel gjorde så att våra spelare tände till lite extra - kombinerat med Frölundas lilla underskattning, så kunde vi komma i kapp och förbi.
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Elvis, Bra inlägg!
Jag förväntar mig absolut inte att alla ska vidhålla mina åsikter, Men, jag förväntar mig att alla som vistas på ett forum ska kunna hålla sig på en så pass hög nivå att man inte går till personangrepp eller måste klanka ner på motståndarlaget bara för att jag inte ställer mig in i alla hyllningskörer till DIF. Notera att jag själv erkänner att jag kanske inte har haft rentsopat framför min egen dörr heller!
Man måste väl kunna diskutera som vuxna människor även om man har olika sympatier? Dessutom blir det väl diskussionerna mycket mer givande om man har olika åsikter - och att man får respons för det man skriver? Annars blir det ju bara ett "ryggdunkar-forum" och hur kul är det?
Elvis

Inlägg av Elvis »

Jo det är sant, men just denna diskussion om att "jag tycker att dif krossade dom, blabla-angrepp-blabla" - utan att man förklarar varför man ens tycker så är meningslöst. Sedan kommer flera som ifrågasätter varandras kunskapar pga man är oense är ingen diskussion på hög nivå..
För som det såg ut - så kom varken du eller dom som du skrev till nå'nvart i diskussionen..

"Man måste väl kunna diskutera som vuxna människor även om man har olika sympatier? Dessutom blir det väl diskussionerna mycket mer givande om man har olika åsikter - och att man får respons för det man skriver? Annars blir det ju bara ett "ryggdunkar-forum" och hur kul är det?"

Håller med, det vore ju annars ingen mening att ha ett lag-forum.. :wink:
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Visst gick väl diskussionen till överdrivt, men, jag försökte från början att ge min åsikt av matchen: :arrow: http://difhockey.se/difforum/viewtopic. ... c&start=30
Men detta var vad jag fick till svar:
DIFference skrev:Att skylla grabbarnas bragdvändning på att fjollunda spelade dåligt är nog det mest patetiska jag hör hittils denna vecka.!
Mr Alien skrev:DIF var bättre i 2 perioder, i 1.a var DIF dåliga men de mål ni gjorde var knappast chanser ni skapade själva, utan 2 bjudningar, det kändes som om att slutade DIF slarva så blir det inga fler baklängesmål och mycket riktigt blev det inga mer efter period 1. DIF borde fått minst 2 mål i mittperioden, där kom ni undan rätt bra. Det är fakta, DIF vann rättvist och det är ingenting att vara dålig förlorare över, ni verkar frukta DIF nu.
Jag kan inte se att jag jag någonstans i mitt inlägg uttrycker mig negativt mot varken DIF eller Frölunda eller att jag går till angrepp mot någon skribent och ändå får man det här till svar - det är väl klart som f-n att jag svarar med samma arroganta stil till dom, men då får man massa skit för det. Det känns som en del inte riktigt har koll på hur dom vill ha det?
Mr Alien

Inlägg av Mr Alien »

Sebbe Hjelm skrev:
Att tolka inlägg rätt är inte din starka sida va?
Jag har bara skrivit hur jag tycker att matchen spelades, har överhuvudtaget inte gnällt över att det var orättvist att DIF vann, tvärtom!
Men det roliga är att du själv inte verkar inse hur inkonsekvent du är - för du påstår i ditt inlägg att jag klankar ner på DIF medan du i samma inlägg själv klankar ner Frölunda :roll: :lol:

I andra perioden kan du väl knappast säga att DIF var bättre?
Annars hade man väl fått in en och annan puck, precis som man fick i den tredje.
Frölundas mål tycker jag är fullt jämförbara med DIF:s mål, så att påstå att DIF snurrade upp Frölunda på läktaren medan Frölundas mål var rena turen är bara löjeväckande.

Det är snarare du som är en dålig vinnare än jag som är en dålig förlorare, men fortsätt gärna det är väldigt roande med dina bortförklaringar :lol:
Dåliga vinnare, ja det är nog Frölundasupportrar rätta att säga, har nog inte glömt slutspelet härom året. Ni är bland de värsta dåliga vinnare jag vet. Jag gick på matchen med ett antal personer som håller på diverse andra lag i elitserien som FBK; Brynäs, ja med mera och de sa samma sak om matchen men det är väl svårt att se när du sitter och följer matchen med lika insnöade på goa gubbars forum. Du det var ni som förlorade och det är du som bortförklarar, ni tål verkligen inte att förlora mot Djurgården och det är så skönt för det bevisar ju att man kom åt sanningen lite. Andra perioden var lik den 3:de och Sandberg räddade er men sådant är väl inte er starka sida att fatta verkar det.
Mr Alien

Inlägg av Mr Alien »

Sebbe Hjelm skrev:Visst gick väl diskussionen till överdrivt, men, jag försökte från början att ge min åsikt av matchen: :arrow: http://difhockey.se/difforum/viewtopic. ... c&start=30
Men detta var vad jag fick till svar:
Jag kan inte se att jag jag någonstans i mitt inlägg uttrycker mig negativt mot varken DIF eller Frölunda eller att jag går till angrepp mot någon skribent och ändå får man det här till svar - det är väl klart som f-n att jag svarar med samma arroganta stil till dom, men då får man massa skit för det. Det känns som en del inte riktigt har koll på hur dom vill ha det?
Du verkar rätt hemmablind om man säger så, men så är det ju med landsortspublik. Här kommer du aldrig få stöd om ditt fjollundas förträfflighet så beat it.
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm

Inlägg av Sebbe Hjelm »

You still don't get it.. :roll:

Din självkritik har inte infunnit sig heller så du ska nog inte uttala dig?

Du måste ha stora lässvårigheter - ett tips; uppsökt närmaste svenska-lärare så hon får undersöka dig. Har jag bett dig eller någon annan här att stötta Frölunda eller?
Jag är här för att diskutera ishockey, vilket inte är någon omöjligthet då det finns många trevliga skribenter. Men, så finns såna som du som man inte får yttra ett enda negativt ord om och inte din favoritklubb heller.
Att du kallar Frölunda för "fjollunda" bevisar ju också på hur mogen du är, skulle tippa på att du är en sådär tio år som drömmer våta drömmar om Säckens pack?
Skriv svar