Målvaktsfrågan.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Steef skrev:
LiteOn skrev:39 matcher spelade, vi ligger på kvalplats... och det snackas om potential.
Jo i en serie som var 200 matcher lång kanske.
du kan ju fan ta och läsa vad du själv skriver stoppa upp det i dn r*v och ställa dig i mål själv.
Ibland är sanningen svår att acceptera :wink:

Visst, man kan skylla på ett överlag uselt försvarsspel, men faktum är att i en hel del matcher har DIF faktiskt spelat helt ok, åtminstånde tillräckligt bra för att ta 3p.
Men då har Wesslau/Ridderwall klivit in i handlingarna & med helt horribla ingripanden sett till att det iaf blivit 0p

Egentligen är det helt fantastiskt att denna disskution ens finns.
DIF har efter 2:a världkriget inte haft ett sämre målvaktspar än idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
petting

Inlägg av petting »

har suttit o läst lite synpunkter o många som är bra o några mindre klyftiga hihi
men min syn på det hela är att det ska satsas på en målvakt för o få stabilitet i spelet o då tycker jag wesslau ska stå då jag tycker han är stabilare i sitt spel, inget ont o riddan men har är ju sjukt jävla ojämn :(
o sen måste jag fan ge micke o monten en liten känga då jag anser att man inte ska förutbestämma för mycket i hockey hetaste spelarna ska spela, micke om nån vet ju hur det är då han va kung i vår fina tröja:) mer o bättre cotchning med andra ord!!!!! peace out
fy fan va skönt det känns att vara djurgårdare!!!
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Steef skrev:
LiteOn skrev:39 matcher spelade, vi ligger på kvalplats... och det snackas om potential.
Jo i en serie som var 200 matcher lång kanske.
du kan ju fan ta och läsa vad du själv skriver stoppa upp det i dn r*v och ställa dig i mål själv.
Du kanske har rätt, vi låter dessa stå då de har sådan potential, sedan är det visst ett par backar i J18 som har ruggig potential, vi låter dessa lira oxå...*IRONI*
sedan när vi är i Allsvenskan lär ju dessa spelare med denna ruggiga potential stanna kvar och spela upp Djurgården ifrån Allsvenskan helt gratis istället för att tjäna 70-80 000 i månaden i annan förening i en annan serie... för de har sån potential
Det handlar om att vinna NU eller försvinna...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Speaker Intro : -Han var VD i Sthlms Butikskött AB, Nu har han lagt jobbet bakom sig för att dra på sig benskydden igen!
För att Frälsa sitt Djurgården!

Här kommer han ... Thomas (Publiken skriker : "Osten"!) Östlund! Oj oj vilket Jubel! :D
Bild
isolerad

Inlägg av isolerad »

Wennerholm skriver att Wesslau är klart bättre än Ridderwall och borde ha petat honom för längesen. Jag är benägen att hålla med.

Statistiskt har Wesslau varit bättre hela säsongen. Han är faktiskt sjunde bäst i elitserien statistiskt sett just nu. Men det vore kul att testa Owuya nu när han plockas hit.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 4172357.ab
i
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

isolerad skrev:Wennerholm skriver att Wesslau är klart bättre än Ridderwall och borde ha petat honom för längesen. Jag är benägen att hålla med.

Statistiskt har Wesslau varit bättre hela säsongen. Han är faktiskt sjunde bäst i elitserien statistiskt sett just nu. Men det vore kul att testa Owuya nu när han plockas hit.

Var hittaru att Owuya plockas tillbaka?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

De bästa vore om Red wings kunde de skriva ett två års kontrakt med med Danne och sen låna ut han ett år men vet ej om de är så pigga på de efter vad som hände med Axelsson.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Lucas

Inlägg av Lucas »

ludde- skrev:
isolerad skrev:Wennerholm skriver att Wesslau är klart bättre än Ridderwall och borde ha petat honom för längesen. Jag är benägen att hålla med.

Var hittaru att Owuya plockas tillbaka?
Hemsidan, dom ska plocka in Sandberg eller Owuya som tvåa nu pga Riddarns skada
Almtuna

Inlägg av Almtuna »

Owuya är klart elitseriemässig kan jag meddela som ser han nästan varje match. Dock vill vi behålla killen i målet så ta han isf som andrekeeper så han får fortsätta stå här! :twisted:
....är det så?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Underbar seger idag!
Men med Ridderwall i mål tror jag inte DIF hade vunnit!
Synd att en skadad ska behövas för att bästa målvakten ska få stå.
Wesslau ska stå resten av matcherna även när Ridderwall är frisk.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Stark insats av Wesslau idag... Tog 34 av 35 skott. Fortsätt så!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Ja låt inte Ridderwall stå en match till nu. Vore katastrofalt.
calpe

Inlägg av calpe »

Jag tycker att vi bevisade att vi har minst två bra målvakter i DIF. Idag mot MODO gjorde Wesslau fantasktiskt bra jobb. Vem kan klaga på det?
:D :D
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

calpe skrev:Jag tycker att vi bevisade att vi har minst två bra målvakter i DIF. Idag mot MODO gjorde Wesslau fantasktiskt bra jobb. Vem kan klaga på det?
:D :D
Ridderwall har inte varit i närheten av Wesslaus klass den senaste tiden.
Han har en bit kvar tills jag klassar honom som en bra målvakt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
petting

Inlägg av petting »

sönt att jag fick som jag ville o se wesslau i mål lugnar mig mycket o tydligen laget med :)
låt wesslau stå resten av säsången!!!!
fy fan va skönt det känns att vara djurgårdare!!!
Skriv svar