Hur länge får tränarna stanna?
Re: Hur länge får tränarna stanna?
Vilken jävla idiot!!
Avgå för fan! Ledningen också, dom vägrar svara på våra frågor... Vi är för fan fans till klubben! Vill läsa imorgon att "flin"-Montén och Micke avgår. Fattar inte hur man kan stå och flina efter en förlust, därför jag startade en egen tråd som dom snabbt tog bort.
RING WIKEGÅRD NU!!!
Håller helt med, igår står idioten och flinar vid 3-0. Man kokar över när man ser den %&/()!!!! Nej stick nu din pajas och kom aldrig tillbaka.rated_x skrev:Avgå för fan! Ledningen också, dom vägrar svara på våra frågor... Vi är för fan fans till klubben! Vill läsa imorgon att "flin"-Montén och Micke avgår. Fattar inte hur man kan stå och flina efter en förlust, därför jag startade en egen tråd som dom snabbt tog bort.
In med Putte Carlsson eller Leffe Boork
-
Lasse Falk & Borken!
Eller varför inte Herman Pichler!?! Han verkar ju kunna få ut det maximala av skidskyttarna.
Viktigare att det sker en ändring, än vem personen blir som får styra skutan!
Eller varför inte Herman Pichler!?! Han verkar ju kunna få ut det maximala av skidskyttarna.
Viktigare att det sker en ändring, än vem personen blir som får styra skutan!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
robin_dif skrev:RING WIKEGÅRD NU!!!
Vad som Wikegård presterat hittills vill du ha i DIF?? Visst han är en skön lirare och kan säkert massor men vad har han för meriter, vad har han lyckats med som ledare?
Är själv inte något större fan av Montén, känns som han inte riktigt har någon plan eller strategi alls förutom att köra "hockeytränartugget" aldrig någon aktiv coaching, matcher som känns fel från början när en tränare får gå in och coacha aktivt för att få en tidig vändning i matchen står han oftast och ser helt oengagerad och frågande ut, och "hoppas" på en vändning..
ett annat exempel var ju i HV matchen hemma i januari... halva 3:e perioden bara gick helt utan spelavbrott, inget tecken på att få en avblåsning.. timeout.. rycka keepern.. noll engagemang..
Micke J, gudabenådad lirare men har han några ledaregenskaper..?
Vi måste få till en ändring nu, omgångarna tickar iväg...
Wikegård vågar ryta till,Han vågar sätta fokus på sig själv för att slippa sätta onödig press på laget.Han kan lätt vända på det här.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Absolut, du har en poäng där. I ett sådant läge vi befinner oss nu kanske hans ledartyp skulle vara en lösning...robin_dif skrev:Wikegård vågar ryta till,Han vågar sätta fokus på sig själv för att slippa sätta onödig press på laget.Han kan lätt vända på det här.
eller vrf inte försöka få hem hardy
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Håller med om att det är dags att agera.
Prioritetslista:
1. En ny röst i båset.
Att stå och flina när vi torskar ser inte jag som en bra ledaregenskap. Gör inte gubbarna på isen ett bra jobb ska de vara livrädda för att åka in i båset, för där ska de få en riktig avhyvling av tränaren. In med någon som kan ruska om laget, från junisarna ända upp till Ragge. Jag tror inte att nuvarande duo klarar av att göra detta idag.
2. En stabil första målvakt.
Med en ny tränare kanske någon av våra målvakter också kan få ett uppschving, men jag är tveksam till detta. Och vi har inte råd att prova oss fram längre. Antingen värvar vi en målvakt som har de egenskaper vi behöver (rutin, stabilitet) eller så tar vi hem Mark och ger honom en möjlighet. Dock saknar han rutin, men med lite flyt kan han växa med uppgiften och hålla sig stabil de få matcher som är kvar.
3. Ett utalande från ledningen.
Varför går det så dåligt, varför gör ledningen ingenting, och varför kan inte ledningen berätta varför de inte gör någonting?
5-6 raka segrar nu är fan ett måste om vi ska klara oss, vi måste hittat tillbaka till vårt självförtroende och starka spel som det fanns tendenser till i inledningen av säsongen.
Att möta taggade Leksand och AIK i en kvalserie känns oroväckande svettigt och jag tror i ärlighetens namn inte att vi grejar det med den organisation och trupp vi har i dag.
Något måste hända, och något måsta hända Nu!!
Prioritetslista:
1. En ny röst i båset.
Att stå och flina när vi torskar ser inte jag som en bra ledaregenskap. Gör inte gubbarna på isen ett bra jobb ska de vara livrädda för att åka in i båset, för där ska de få en riktig avhyvling av tränaren. In med någon som kan ruska om laget, från junisarna ända upp till Ragge. Jag tror inte att nuvarande duo klarar av att göra detta idag.
2. En stabil första målvakt.
Med en ny tränare kanske någon av våra målvakter också kan få ett uppschving, men jag är tveksam till detta. Och vi har inte råd att prova oss fram längre. Antingen värvar vi en målvakt som har de egenskaper vi behöver (rutin, stabilitet) eller så tar vi hem Mark och ger honom en möjlighet. Dock saknar han rutin, men med lite flyt kan han växa med uppgiften och hålla sig stabil de få matcher som är kvar.
3. Ett utalande från ledningen.
Varför går det så dåligt, varför gör ledningen ingenting, och varför kan inte ledningen berätta varför de inte gör någonting?
5-6 raka segrar nu är fan ett måste om vi ska klara oss, vi måste hittat tillbaka till vårt självförtroende och starka spel som det fanns tendenser till i inledningen av säsongen.
Att möta taggade Leksand och AIK i en kvalserie känns oroväckande svettigt och jag tror i ärlighetens namn inte att vi grejar det med den organisation och trupp vi har i dag.
Något måste hända, och något måsta hända Nu!!
Läget är nästintill katastrofalt nu. Jag har svårt att bedöma Monténs/Johanssons kompetens, men att någonting radikalt måste hända står helt klart. Är helt emot att sparka tränare i tid och otid, men klubbens existens i elitserien är viktigare än någonting annat just nu
In med Leif Boork i båset. Han har den erfarenhet och pondus som krävs för att överleva en kvalserie, som av allt att döma blir precis lika tuff som förra årets upplaga.
Därefter kan man börja fundera på hur tränarfrågan ska lösas på sikt. Om den lösningen heter Boork eller inte låter jag vara osagt.
In med Leif Boork i båset. Han har den erfarenhet och pondus som krävs för att överleva en kvalserie, som av allt att döma blir precis lika tuff som förra årets upplaga.
Därefter kan man börja fundera på hur tränarfrågan ska lösas på sikt. Om den lösningen heter Boork eller inte låter jag vara osagt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Micke J. var en gudabenådad spelare men som tränare behöver han nog 1 par år till i "serien under oss". Tomas M. har jag ingen åsikt om då man inte har presterat något hittills (ironisk, ja...)
Ok, vad bör man göra nu?...Varför inte kontakta Stefan Lundh (sund kille)!!!
Det vi behöver är erfarenhet/ödmjukhet i ledarstaben!
Kom igen...börja skrika på Falken å Ragge...tror DU att det kommer att funka!?!
Att prata om fossilen Boork lr Wikegård i DIF...snälla...kompetensen finns inte hos dessa tomtar!!!
Å snälla pressen (inte för att Ni läser detta med ändå) Bobo "jag är en sopa från Gnanget" i DIF!?! Sluta svära i ett heligt forum!!!
Kan bara känna att vi har ett lag som är så in i h-e bättre än de senaste åren å nu ligger vi skiten...fyfan!!!
Ok, vad bör man göra nu?...Varför inte kontakta Stefan Lundh (sund kille)!!!
Det vi behöver är erfarenhet/ödmjukhet i ledarstaben!
Kom igen...börja skrika på Falken å Ragge...tror DU att det kommer att funka!?!
Att prata om fossilen Boork lr Wikegård i DIF...snälla...kompetensen finns inte hos dessa tomtar!!!
Å snälla pressen (inte för att Ni läser detta med ändå) Bobo "jag är en sopa från Gnanget" i DIF!?! Sluta svära i ett heligt forum!!!
Kan bara känna att vi har ett lag som är så in i h-e bättre än de senaste åren å nu ligger vi skiten...fyfan!!!
Det känns märkligt att ett matchstraff för lagkaptenen ska ge energi till laget så att de börjar spela hockey.Att dem jobbar som ett lag.
Tyvärr tycker jag oavsett vad som händer får inte en lagkapten uppträda som han gjorde den här matchen.Det är oproffesionellt av en spelare på den här nivån.
Nu kom det något positivt ut av laget pga den händelsen men det kunde även gått riktigt illa.
Den här energin är något som tränaren ska kunna få fram varje match utan bestraffningar.Var finns motivationen att vinna? Varför är det inte samma entusiasm varje match?
Vem peppar spelarna i båset under match. Jag ser ingen aktivitet i båset under matcherna.Tränarna står bakom spelarna som två figurer som tittar på ett spel. De skall vara aktiva och ta del i spelet tycker jag.
Älskar ändå DIF oavsett.
Tyvärr tycker jag oavsett vad som händer får inte en lagkapten uppträda som han gjorde den här matchen.Det är oproffesionellt av en spelare på den här nivån.
Nu kom det något positivt ut av laget pga den händelsen men det kunde även gått riktigt illa.
Den här energin är något som tränaren ska kunna få fram varje match utan bestraffningar.Var finns motivationen att vinna? Varför är det inte samma entusiasm varje match?
Vem peppar spelarna i båset under match. Jag ser ingen aktivitet i båset under matcherna.Tränarna står bakom spelarna som två figurer som tittar på ett spel. De skall vara aktiva och ta del i spelet tycker jag.
Älskar ändå DIF oavsett.
- Förmodar att du inte spelat hockey själv (inte menat som ett påhopp utan mer hur situationer kan vara under match), Ölvestad står upp för laget han sätt att dra igång laget är att tacklas, spela fysiskt och just i detta fall så visade han att vi inte viker oss i den här matchen.calpe skrev:Det känns märkligt att ett matchstraff för lagkaptenen ska ge energi till laget så att de börjar spela hockey.Att dem jobbar som ett lag.
Älskar ändå DIF oavsett.
- Att det saknas en röst i båset har väl alla mer eller mindre kommit överens om. Varför det inte är samma entusiasm i varje match? Ja du, det är väl årets DIF i ett nötskal tyvärr, vilket är synd. Tycker som du att aktiviteten i båset saknats, tyvärr nästintill hela säsongen. Och detta för väl Ölvestads tilltag med legitimt egentligen.
2014-04-07, vad hände?