Allvaret o några tankar om läget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
calpe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allvaret o några tankar om läget

Inlägg av calpe »

-daniel- skrev:
Buford skrev:Alltid detta tjat om att mer folk ska gå på matcherna, det är väl inte det som är problemet. DIF spelar inte bättre, vare sig Hovet är fullsatt eller inte. Varför inte börja i andra änden, att DIF börjar spela hockey och på så sätt lockar folk till matcherna.
Helt sant. Så plågsamt uppenbart att vi har ett lag som inte räcker till.
Håller helt med vi räcker inte till i Elitserien.
Vi har spelat bättre på bortaplan med få supporters närvarande än hemma med många supporters.
Kanske vi skulle jobba för att få det som en bortamatch hemma. Ligga på hotell natten innnan , komma gemensamt med buss till match osv. Har fungerat tidigare i andra klubbar när man haft problem med hemmamatch. Vi kommer närmare Allsvenskan varje match. SKRÄMMANDE :twisted:
Tänk en kvalserie med gnaget, Leksand. Mora . Hemska tanke. Mycket publik och klirr i kassan men hur tar vi oss vidare från detta???
DIF supporter
Senast redigerad av calpe den 2009-01-10 20:18:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Buford skrev:Varför inte börja i andra änden, att DIF börjar spela hockey och på så sätt lockar folk till matcherna.
Så i detta utsatta läge ska vi först vänta & se om DIF helt plötsligt börjar spela publikvänlig & poängvinnande hockey innan vi går på nästa match..?! :shock:

I det senaste hemmamatcherna tycker iaf jag att DIF rent viljemässigt presterat bättre än på väldigt länge, inte så kul att titta på alla gånger kanske.
Men vad faan kan vi kräva i nuläget mer än att ALLA verkligen gör sitt yttersta?
Det kanske inte räcker till nåt annat än kvalspel, men den stinkande tanken är bara att vänja sig med som Djurgårdare 2009
Självklart, men det är liksom "lite" svårt att locka nytt folk att se på hockey när det i det stora hela ser ut som det gör.

Jag tycker också laget spelat upp sig rejält senaste månaden, men det är fortfarande inget jävla skönspel som gemene man vill se.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Jag tycker också laget spelat upp sig rejält senaste månaden, men det är fortfarande inget jävla skönspel som gemene man vill se.
Så är det.
Men det som är lite lustigt & rimmar ganska illa är att väldigt många "nya" hockeysupportrar som tillkommit det senaste 2 åren är vana med allsvensk fotboll & den "underhållning" som bjuds där.
& hur jävla sexig är den på en skala....?
(undantaget 2001-2003 då DIF faktiskt spelade riktigt attraktiv fotboll)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: Så i detta utsatta läge ska vi först vänta & se om DIF helt plötsligt börjar spela publikvänlig & poängvinnande hockey innan vi går på nästa match..?! :shock:
Nu var det ju inte så jag menade. För att få mer folk till matcherna så måste laget spela bättre. Nu pratar jag inte bara om denna säsong, utan detta har varit på tapeten under flera år. Ett topplag drar mera publik, så är det. Ett lag som DIF drar inte mycket nytt folk i dagsläget. DIF är inte ett bra lag nu och blir inte bättre när Hovet är fullsatt, vilket är väldigt märkligt.

Visst, om det blir fullsatt varje match så hjälper det DIF i längden, men inte denna säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker också laget spelat upp sig rejält senaste månaden, men det är fortfarande inget jävla skönspel som gemene man vill se.
Så är det.
Men det som är lite lustigt & rimmar ganska illa är att väldigt många "nya" hockeysupportrar som tillkommit det senaste 2 åren är vana med allsvensk fotboll & den "underhållning" som bjuds där.
& hur jävla sexig är den på en skala....?
(undantaget 2001-2003 då DIF faktiskt spelade riktigt attraktiv fotboll)
Mm, har också funderat över det men den enda förklaringen man kan hitta är att folk på något vis ändå måste ha lättare att "acceptera" fotbollen trots riktigt jävla bedrövligt uselt spel (kanske för att det är en "världssport" på fler håll än hockey, vad vet jag?).

För egen del är det dock fortfarande mer intressant att se DIF hockey bli rövknullad i en 1-10 förlust på Hovet än 95% av den fotboll DIF presterar år ut & år in... Allsvensk fotboll rent generellt är ju ett riktigt bra sömnpiller (finns såklart undantag men det är fanimej inte många).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Buford skrev:DIF är inte ett bra lag nu och blir inte bättre när Hovet är fullsatt, vilket är väldigt märkligt.
Det finns vanligtvis en moståndare också (Modo-matchen undantagen).
I nån storpubliksmatch var det frölunda, i en annan var det Hv71, det är inga lag man bara kör över med ren vilja.

Mot rögle tycker jag det var uppenbart, publiken bar fram DIF till 3p.
Det enda riktigt stora magplasken med storpublik hemma är ju mot ssk, så får det bara inte se ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:För egen del är det dock fortfarande mer intressant att se DIF hockey bli rövknullad i en 1-10 förlust på Hovet än 95% av den fotboll DIF presterar år ut & år in... Allsvensk fotboll rent generellt är ju ett riktigt bra sömnpiller (finns såklart undantag men det är fanimej inte många).
Mm. då är vi 2st iaf :wink:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:
Buford skrev:DIF är inte ett bra lag nu och blir inte bättre när Hovet är fullsatt, vilket är väldigt märkligt.
Det finns vanligtvis en moståndare också (Modo-matchen undantagen).
I nån storpubliksmatch var det frölunda, i en annan var det Hv71, det är inga lag man bara kör över med ren vilja.

Mot rögle tycker jag det var uppenbart, publiken bar fram DIF till 3p.
Det enda riktigt stora magplasken med storpublik hemma är ju mot ssk, så får det bara inte se ut
Du har en poäng där Oswald, rätt ska vara rätt.

För övrigt så är det killarna på isen som ska dra det största lasset och se till att prestera, det är det mest akuta i det hela. Det är inte publikens fel att DIF är dåliga.
Användarvisningsbild
sthlm_1
Kontakt:

Inlägg av sthlm_1 »

DIF spelar i kvalserien i vår. Härligt att möta Råttorna och alla andra lag från allsvenskan - Not, DIF suger stenhårt den här säsongen.
Mannen, myten, legenden
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Det är laget som behöver prestera för att locka det vanliga folket, eftersom det är till största delen är klack människor som skriver här på forumet och går ändå och visar sitt stöd oavsett tabelläge. Något måste givetvis göras åt situationen vi är i nu, skulle detta läge vara i fotbollen skulle fansen visat sitt missnöje för längesedan.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Om det blir kval serien så får ju dif in pengar, för leksand, aik och ssk fyller säkert hovet åt oss.
Hur det blir nästa år, när två av dom lagen gått upp i elitserien får vi lösa då.

Köper jag en biobiljett gör jag det för att se en underhållande film, inte för att det skall komma en underhållande uppföljare. Även om jag självklart hoppas på en sådan likväl.

Men om vi ska hoppa över lite negativitet ett tag så är det trots allt, sämst i februari som åker ur. Det är inte kört än på långa vägar.
7 BIF 60
8 RBK 54
9 TIK 53
10 MODO 52
11 DIF 46
12 SSK 44

16 jävla omgångar kvar, rögle vi modo och ssk har en match mindre spelad. Teoretiskt är vi 3p ifrån kval, 11p ifrån slutspel. och det är 48poäng kvar att spela om. Ingen ide att gräva ner sig än.
Bild
Micke79

Inlägg av Micke79 »

Tjena!
Ville bara skriva några rader om hur jag känner just nu. Jag vill inte ge någon skulden för den dåliga trenden. Men om jag börjar med målvaktsfrågan så tycker jag att Gustaf är nr1. Stefan bör få mer träning just nu. Okey,så mycket hjälp från backarna har det alltid inte varit...
Vad gäller spelarna så verkar det bara som Niklas Anger är den enda spelare som är på rätt plats på rätt tidpunkt. Hade vi haft mer tur med det så hade vi kunnat göra minst ett par mål på returer(blev ganska många mot Timrå 10/1). Har inte så mycket koll på vad Fredrik Bremberg har bestämt sig för(stanna eller byta klubb)Men hur som helst är han en spelare som Djurgården INTE har råd att förlora.Det märks tydligt att motståndarna har respekt för honom. Det som också slår mej,är att vi ofta släpper in några mål tidigt i matcherna och sedan får jaga ikapp i 2a och 3e perioden. Tomas och Micke i båset brukar se lugna ut oavsett vad det står i matchen. Skulle önska att dom "eldar på" spelarna och håller igång laget mer.
Hoppas på en vändning nu. Tuff match mot Linköping på måndag. Men med rätt inställning och press så ska det gå vägen
petting

Inlägg av petting »

håller med vissa att vi saknar en målskytt som linkan kan passa fram till! märks på linkans spel att han saknar bengan men samtidigt så måste ju andra höja upp sig o göra lite mål!!!

go anger go
fy fan va skönt det känns att vara djurgårdare!!!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Jag har svårt att se ur mer publik skall kunna hjälpa laget att prestera bättre. Mot HV var det ett rugggit tryck och då lyckas inte laget skapa något alls sista 13-14 minutrarna av matchen trots underläge med ett mål. Personligen var jag enormt bevsviken på lagets insats då man faktiakt kan kräva att man vid underläge på hemmais skall trycka tillbaka sin motståndare och i alla fall skapa några chanser. Laget mäktade inte ens med att ta en avblåsning så man kunde samla ihop styrkorna. För min del var det uppenbart att man var nöjda med att torska med en balja mot HV71 och denna inställning anser i alla fall jag är helt oacceptabel. Någonting radiklat måste helt klart göras för nuvarande upplägg fungerar inte alls.
Bättre sent än aldrig.
Kall-El, man slutar aldrig att förundras över din orubbliga negativa hållning till det mesta kring DIF. Självklart var man besviken efter HV-matchen, men HV har ett bättre lag än oss, vi tar dom när vi har en bra dag. Det hade vi inte 3/1.
Självklart är det så att ett tungt publikstöd inte alltid räcker för att laget ska bärga 3-poängare. Men ser man tillbaka på storsatsningarna så ser man en ganska klar trend, med en stor, fanatisk publik i ryggen är vi svårslagna.
Det må så vara att stödet från läktaren bara hjälper någon enstaka procent. I det läget vi befinner oss i nu så kan 1% vara skillnaden mellan kvalserie (risk för kollaps) och slutspel (överlevnad).
Lycka är att vara djurgårdare
Tommy Mörth

Inlägg av Tommy Mörth »

Jag har försökt dra mitt pyttelilla strå till stacken genom att ta med hela familjen på 3 matcher i år (2 under vinterlovet). Största anledningen till att vi gått är familjebiljetterna som gör det möjligt att gå en hel familj utan att behöva leva på blodpudding resten av månaden.

DIF borde satsa ännu mer på familjerna, det är där pengarna till souvenirer, mat, dricka mm finns plus att barnen tidigt lär sig att det är kul att gå på hockey. Klacken ska självklart ha billigare biljetter (har ni det idag?) eftersom de står för mycket av den hockeykänsla som jag själv vill åt när jag går på hockey. Var på en match i NHL med 18-19.000 åskådare och vissa stunder var det knäpptyst eftersom de har en helt annan läktarkultur.

Ska försöka ta med mig familjen ett par gånger till i år 8)
Skriv svar