Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mörten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av mörten »

Skönt med en seger, kanske börjar vinden vända! :D Är fortfarande inte övertygad om att Monten bör vara kvar som tränare. Men vänder DIF detta så får han mitt fulla stöd och man får väl erkänna att man hade fel. :cry:
..::Mörten::..
Hela vägen in i kaklet
pinga19
Säsongskort: Ja

Inlägg av pinga19 »

Jag vill minnas att jag fick en liten känga när jag ifrågasatte vad det är Micke gör som är så bra att allt är Monténs fel. Fick veta att Micke minsann har hand om träningarna. Idag var Putte på sportsnack och han är galen över DIF:s sätt att spela. Bara fysiskt, utan tanke. Det är väl ialla fall något de tränar på? Jag tycker inte att någon av tränarna ska ha sparken. Tror inte att det hjälper. Se på SSK. Men lite hjälp kanske de skulle behöva?
calpe

Inlägg av calpe »

Varför händer inget med de sk tränarna i DIF?
De kanske skulle passa i andra lag , kanske i div 1 men absolut INTE i Elitserien.
Det behövs andra kvaliteér för att ta ett lag till slutspel, eller är målet att harva i Allsvenskan nästkommande år?? Är det vad sponsorer och publik har kommit överens om????
Ser så ut när man ser hur det spelas på matcherna.
JVM truppen (Sverige) håller högre standard än DIF seniorlag. Hur är det möjligt???
Man skäms som DIF:are idag när man ser hur illa matcherna spelas, när man är ett Elitserielag
Är målet att åka ur Elitserien. Har vi råd med det?
DIF supporter
Fruppe

Inlägg av Fruppe »

Måste bara tillägga en sak i denna fråga.... Har inte läst varje sida men ...
Ett tränarbyte TROR JAG inte kommer att hända denna säsong då DIF hockey inte har ekonomin att knyta nån "mediterad" tränare till klubben.. "Vår" tid kommer till slutspelet!!! :lol:

FULL FART FRAMMÅT !!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fruppe skrev: DIF hockey inte har ekonomin att knyta nån "mediterad" tränare till klubben..
Bild ?

Tror inte det skulle hjälpa, direkt.... (sorry, kunde inte låta bli).
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

haha :lol: :wink:
DIF <3
Fruppe

Inlägg av Fruppe »

Oj snavfel!! :oops: :lol:
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det verkar inte finnas några som helst krav för att få jobba i DIF

- Vad har du haft för tidigare jobb?

- Jag har jobbat på en korvkiosk i Haninge

- Perfekt! Du får jobbet som tränare.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

avgå!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu blir det ju med största sannolikhet kvalserien, så om tränarna ska bytas ut inför det så borde det ju vara snart.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Varför fattar inte tränarna att niklas andersson inte håller ? Han e ju helt värdelös.... Urbom som gjorde det så bra i början av säsongen varför får han aldrig chansen länge? Stor och rejäl back med bra skridskoåkning ! och vad har hänt med Ragge ? han drar mest på sig korkade utvisningar precis som ölvestad gjorde i 3dje :/ Varför kan inte inte hålla mer än en match sen spelar vi skit igen... okej i dagens match hade vi David printz borta våran bästa defensiva back och sen Holmqvist som är våran farligaste back i powerplay dessutom saknar vi Enqqvist och Otto...
Förut va jag övertygad om att det var spelarna som inte bara fick till det men jag börjar allvarlig fundera på om de är tränarna det är fel på :/ självklart är det både spelarna och ledarnas fel men man kan ju inte sparka hälften av spelarna som inte gör sitt jobb då måste man tyvärr skaffa nya tränare...

Klarar vi kvalserien är jag nöjd... Slutspel? haha de hade ju varit bonusarnas bonus
DIF <3
rated_x

Inlägg av rated_x »

Avgå nu
inget eget spel uppspelen suger och dålig coching överhuvud taget micke kunde spela hockey men där skulle han ha stannat.. sen en monten som står å flinar efter varje torsk tål ja ej
calpe

Inlägg av calpe »

Äntligen någon som kommer från samma planet och har fattat hur det står till DIF :cry: :cry: :cry:
Ingen som är medlem i DIF vill att det ska gå illa för klubben, tvärtom vi bryr oss, " den man älskar agar man" heter det.
Som medlem har man ett ansvar när man röstar på en styrelse. Jag börjar nu undra om det blev rätt vid senaste årsmötet??? De verkar inte inse hur illa det är ställt och att de måste göra ngt snabbt.
Ingen medlem i DIF vill se sitt lag ramla ur Elitserien och harva i Allsvenska flera år (risken är överhängande) som det ser ut.
Det går inte att göra underverk av en spelartrupp men vi har inte sämre spelarmaterial än andra Elitserieklubbar men vi har inga tränare på den nivån som kan motivera och ta fram det bästa av varje spelare inför varje match.
Hur ska vi kunna få till en förändring? Vem kan ta lead på detta? :idea:
Undrar snart sörjande Supporter
Gyllen

Inlägg av Gyllen »

Handling nu!!!

Här är vi på väg rätt ner i kvalserien men inte ett ljud hör man från ansvariga vad de tänker göra åt saken. Ingen dialog eller besked till oss som älskar DIF! Det MÅSTE in en ny huvudansvarig i båset och det NU!! Monten, Johansson var en ren chansning från början och nu har alla (tydligen inte) fattat att den inte gick hem! Så se till att åtgärda då förhelvete!! Man behöver inte sparka någon men en ny gubbe med klara direktiv skall in och inte om ytterligare 2, 3 eller 8 matcher utan helst igår!! Vi som såg matchen mot Timrå senast på PPV kunde helt klart höra hur Anger mellan raderna vädjade efter förändring av något slag då detta uppenbarligen inte fungerar längre.

Sen målvakterna.. Ytterligare en budgetchansning som visade sig att inte fungera. Agera!!!

En sak är säker, fortsätter de ansvariga att stoppa huvudet i sanden och låtsas som om det regnar så till den grad att vi helt plötsligt befinner oss i kvalserien så ska de enligt min mening ställas mot en vägg och stenas ihjäl!!!

Ni pissar inte på mitt Djurgårn, fattar ni det?!?!?!
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Jag nämnde det tidigare, men inget hände. Nu e det nästintill redan försent!
Utan att fara med för stort negativt prat, tror jag vi inte klarar kvalserien.
Vad skulle hända med Djurgårn' hockey och framförallt med ekonomin om vi faller ur?
Många överbetalda spelare som har flera säsonger kvar på kontraktet. Iofs har många klausuler om att dom får lämna i förtid om laget faller ur...

Saknar ord för följande:
Järlefelt slår även fast att han är nöjd med det arbete Montén och Johansson utfört så här långt - trots att laget ligger sist i elitserien med blott åtta trepoängare på 33 försök.
- Tomas och "Micke" har jobbat på bra här och vi har fullt förtroende för dem, säger Järlefelt.
Skriv svar