Timrå IK - Djurgårdens IF, 10/1 2009
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 10/1 2009
Om Oscar Eklund var bäst vet jag inte, men jag håller med om att Oscar jobbade på idag. Han har tagit flera kliv framåt på senare tid.. Och som tidigare är sagt så känns det som Ragge kan ha matchas för hårt, han känns hur som helst inte i form just nu.. Men åndå, försvaret suger..
Ronnie hänger ju än mindre med än Falk och dessa DIF-inventarier är ju tyvärr en del av problemet.
Hade de varit utfyllnad till ett lag i övrigt fullt med kvallitet skulle de ju vart ok. Tyvärr är väl dessa gammla lirare relativt dyra också.
Nu vet jag ju inte om det är så men det är klart att det är svårt för en kille som Micke att skicka ner spelare man spelat 8-10 säsonger tillsammans med i 3:e -4:e backpar eller till och med bänka. Killar som O Eklund, Urbom och N Andresson är ju minst lika Bra/dåliga som Ronnie men chansen att dem med mycket speltid blir bättre till nästa säsong är nog lite större än att Ronnie gör det eller vad tror ni??? Nu har det ju saknats backar men när Holma och Schneider kommer tillbaka tror jag inte det är Ronnie som hamnar på bänken....
Hade de varit utfyllnad till ett lag i övrigt fullt med kvallitet skulle de ju vart ok. Tyvärr är väl dessa gammla lirare relativt dyra också.
Nu vet jag ju inte om det är så men det är klart att det är svårt för en kille som Micke att skicka ner spelare man spelat 8-10 säsonger tillsammans med i 3:e -4:e backpar eller till och med bänka. Killar som O Eklund, Urbom och N Andresson är ju minst lika Bra/dåliga som Ronnie men chansen att dem med mycket speltid blir bättre till nästa säsong är nog lite större än att Ronnie gör det eller vad tror ni??? Nu har det ju saknats backar men när Holma och Schneider kommer tillbaka tror jag inte det är Ronnie som hamnar på bänken....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
29-10 i skott till Timrås fördel efter 2 perioder, ändo hoppar folk upp och ner angående målvakterna (?!).
DIF har inget spel, det är chanspuckar till vänster och höger. Backspelet är ett skämt, 0 fysik och motståndarna får hålla i pucken och föra spelet i anfallszon.
Det ser ut som det är boxplay stora delar av matchen då det är 5 mot 5 på isen.
Det är långpuckar mot sarghörnen då som vi kallar det "anfalla", där man ska gräva och åter gräva, om man lyckas vinna så förlänger man den längs sargen. Vad är poängen?
Det blir attack sista 3-4minutrarna av matchen, nåt som det ska se ut från första början.
Många av spelarna ser väldigt loja ut, ser ut att spela utan självförtroende.
Nån förändring måste det bli, på pappret har vi ett bra lag. Men efter 39 omgångar ser det fortfarande miserabelt ut.
Det var snack efter omgång 24-25 att sparka Monten, men diskussionen gick att snart kommer det, bara ge det lite mer tid.
Nu är det 16 omgångar kvar och ska vi hoppas att vändningen kommer i kvalserien?
Jag är ingen som skriker sparka på direkten, men man kan se att Monten inte har lyckats med det som han får betald för - sitt jobb. Det har sett ut som skit nu bra länge, hur länge ska det få göra det?
Vad tycker spelarna om att Monten får vara kvar? Borde få en negativ reaktion, att resultaten är enbart spelarnas fel, är det därför dom spelar utan självförtroende för att dom tror att dom inte kan bättre?
Nån tändningsgnista måste spelarna få som vi alla vill, att den kommer hux flux över en natt kommer inte att hända. Monten har fått väldigt många nätter på sig att hitta den...
DIF har inget spel, det är chanspuckar till vänster och höger. Backspelet är ett skämt, 0 fysik och motståndarna får hålla i pucken och föra spelet i anfallszon.
Det ser ut som det är boxplay stora delar av matchen då det är 5 mot 5 på isen.
Det är långpuckar mot sarghörnen då som vi kallar det "anfalla", där man ska gräva och åter gräva, om man lyckas vinna så förlänger man den längs sargen. Vad är poängen?
Det blir attack sista 3-4minutrarna av matchen, nåt som det ska se ut från första början.
Många av spelarna ser väldigt loja ut, ser ut att spela utan självförtroende.
Nån förändring måste det bli, på pappret har vi ett bra lag. Men efter 39 omgångar ser det fortfarande miserabelt ut.
Det var snack efter omgång 24-25 att sparka Monten, men diskussionen gick att snart kommer det, bara ge det lite mer tid.
Nu är det 16 omgångar kvar och ska vi hoppas att vändningen kommer i kvalserien?
Jag är ingen som skriker sparka på direkten, men man kan se att Monten inte har lyckats med det som han får betald för - sitt jobb. Det har sett ut som skit nu bra länge, hur länge ska det få göra det?
Vad tycker spelarna om att Monten får vara kvar? Borde få en negativ reaktion, att resultaten är enbart spelarnas fel, är det därför dom spelar utan självförtroende för att dom tror att dom inte kan bättre?
Nån tändningsgnista måste spelarna få som vi alla vill, att den kommer hux flux över en natt kommer inte att hända. Monten har fått väldigt många nätter på sig att hitta den...
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Var det fler än jag som tyckte mig höra en svidande kritik mot hur saker och ting fungerar i klubben i intervjuerna med Anger? Vi var rörande överens här att det fanns mycket att läsa mellan raderna där... 

ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Att det går dåligt är enligt folk endast målvakternas fel. Kan jag hålla med om till viss del. Alla fattar att vi inte har några bra målvakter för tillfälet. MEN det som folk bör fatta är att vi torskar skotten varje bortmatch med två siffrigt och att DET ÄR UTESPELARNA som får ta på sig det mästa av det här tabellläget.
När vi har torskat med t.ex med 6-1 så är det dessa usla målvakter det är fel på men tycker ni att det är bra av utespelarna att göra 1 mål på en match?, har man ens gett målvakten en chans att vinna matchen då?, knappast.
Enda skillnaden mellan dagens match och Luleå matchen är att Luleå inte gjorde mål på sina målchanser med det gjorde Timrå. Det var lika dåligt spel i dom båda matcherna.
När vi har torskat med t.ex med 6-1 så är det dessa usla målvakter det är fel på men tycker ni att det är bra av utespelarna att göra 1 mål på en match?, har man ens gett målvakten en chans att vinna matchen då?, knappast.
Enda skillnaden mellan dagens match och Luleå matchen är att Luleå inte gjorde mål på sina målchanser med det gjorde Timrå. Det var lika dåligt spel i dom båda matcherna.
Djurgårn tills jag dör!
Håller med.
Insatsen idag är i princip likvärdig med Luleå matchen. Det som är synd är att Timrå spelade inte jätteövertygande heller men när vi ger dem ett tidigt 2-0 där 1-0 är en riktig bjudning så får de en allt för enkel match.
Insatsen idag är i princip likvärdig med Luleå matchen. Det som är synd är att Timrå spelade inte jätteövertygande heller men när vi ger dem ett tidigt 2-0 där 1-0 är en riktig bjudning så får de en allt för enkel match.
det är kul att ena stunden så klagar folk på målvakterna , nästa stund tycker folk dem ska stanna, bestäm er. byta målvakter kanske tränare, samt skaffa en psykolog...
eller så e det så att folk har olika åsikter?narren skrev:det är kul att ena stunden så klagar folk på målvakterna , nästa stund tycker folk dem ska stanna, bestäm er. byta målvakter kanske tränare, samt skaffa en psykolog...
Djurgårn tills jag dör!
-
Det jag redan sade för några år sedan med budgetlaget 05/06, är nu verklighet. Det var bara en tidsfråga innan DIF hamnar i kvalserien. Kurvan har varit stadigt nedåtgående och egentligen är det förvånande att vi inte hamnat i kvalserien tidigare. Nu är det dock verklighet.
Visst kan vi klara kvalserien. Men sen då? Var är det nödvändiga trendbrottet i EKONOMIN? Det finns inte på kartan och man trollar inte fram en lösning på några dagar.
Det finns tyvärr bara ett realistiskt scenario och det är allsvenskan. Och där förblir vi tills det kommer en långsiktig lösning på den ekonomiska biten för DIF.
Det är tamifan skandal att den mest framgångsrika föreningen någonsin i Sverige, och dessutom från HUVUDSTADEN, ska behöva gå en sån här skitutveckling till mötes.
Tragiskt, sorgligt och fruktansvärt onödigt.
Visst kan vi klara kvalserien. Men sen då? Var är det nödvändiga trendbrottet i EKONOMIN? Det finns inte på kartan och man trollar inte fram en lösning på några dagar.
Det finns tyvärr bara ett realistiskt scenario och det är allsvenskan. Och där förblir vi tills det kommer en långsiktig lösning på den ekonomiska biten för DIF.
Det är tamifan skandal att den mest framgångsrika föreningen någonsin i Sverige, och dessutom från HUVUDSTADEN, ska behöva gå en sån här skitutveckling till mötes.
-
Håller med dig Nutarvidom att det är tragiskt men dessvärre ett faktum. Vi har inte råd att ha ett konkurrenskraftigt i elitserien nuförtiden. Den anrika och klassiska föreningen DIF kanske behöver genomgå ett stålbad i allsvenskan för att göra sig av med dyra föredettingar som Ronnie och Falken som borde lagt av redan för ett par säsonger sen. Nog för att Ragge e jämngammal med dem men de har aldrig varit lika bra som Ragge och har inte samma "utplaningssträcka".
- Lee Harvey Oswald
"stålbadet" kommer bli långvarit om så blir fallet, finns inga fördelar med att åka ur.DIF 4 EVER skrev:DIF kanske behöver genomgå ett stålbad i allsvenskan för att göra sig av med dyra föredettingar som Ronnie och Falken som borde lagt av redan.
DIF kommer då inte bara bli av med alla "föredettingar" utan det flesta spelare i truppen som faktiskt håller Elitserieklass.
Se hur det gick för aik.
Titta runt i Elitserien & övriga europeiska ligor så hittar du en hel del spelare med gnaget-anknytning
Den dagen DIF åker ur är det för en lång tid framöver.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Problemet med att ekonomin försämrades kraftigt till säsongen 2005/2006 var att hela lagets kontrakt gick ut och där stod DIF utan några spelare och utan pengar att köpa spelare för.
Vill bara upplysa alla om att ekonomin är dålig redan nu och att imprencip hela lagets kontrakt går ut efter säsongen! vill inte ens tänka tanken om hur det blir nästa år om det blir ingemandland iår och vi inte får in någo cash pga av det.
Jag tycker helldrre kvalserien än ingemandland
Vill bara upplysa alla om att ekonomin är dålig redan nu och att imprencip hela lagets kontrakt går ut efter säsongen! vill inte ens tänka tanken om hur det blir nästa år om det blir ingemandland iår och vi inte får in någo cash pga av det.
Jag tycker helldrre kvalserien än ingemandland
Djurgårn tills jag dör!
- grandstoff
Tyvärr har tradition och anor väldigt lite att göra med det företagsklimat som råder i hockeysverige. Man kan inte leva på gamla meriter, men jag håller med dig om att det är väldigt tragiskt att det ska behöva vara så här. Underlaget finns (både vad gäller sponsorer och publik) för att Djurgården ska vara ledande inom svensk ishockey, men någonstans har det gått väldigt snett. Jag har inte tillräcklig insikt i vem eller vilka som bär ansvaret för detta, det kan säkert andra uttala sig om.nutarvidom skrev:Det är tamifan skandal att den mest framgångsrika föreningen någonsin i Sverige, och dessutom från HUVUDSTADEN, ska behöva gå en sån här skitutveckling till mötes.
Jag orkar inte ens kommentera dagens insats mot Timrå då jag tycker den är talande för hur årets Djurgården fungerar.
En liten fråga bara. Hur i H*LVETE kan den inkompetenta Montén ställa över Urbom som faktiskt har varit i stort sett felfri de gångerna han fått chansen till förmån för backar som Niklas Andersson oc Oscar Eklund??? Och jag skiter fullständigt i att Eklund nu råkade göra sin minst dåliga match för säsongen.....saknar ord.
För övrigt är det bara att ställa sig in på en stentuff kvalserie(förhoppningsvis med en ny målvakt) om några månader. Jag lider.
Niklas Anger är nog den enda i laget som förtjänar att kallas Djurgårdare i laget. Han som fått överlägset mest skit av det Monténliknande inkompetenta forumet.
Suck........
En liten fråga bara. Hur i H*LVETE kan den inkompetenta Montén ställa över Urbom som faktiskt har varit i stort sett felfri de gångerna han fått chansen till förmån för backar som Niklas Andersson oc Oscar Eklund??? Och jag skiter fullständigt i att Eklund nu råkade göra sin minst dåliga match för säsongen.....saknar ord.
För övrigt är det bara att ställa sig in på en stentuff kvalserie(förhoppningsvis med en ny målvakt) om några månader. Jag lider.
Niklas Anger är nog den enda i laget som förtjänar att kallas Djurgårdare i laget. Han som fått överlägset mest skit av det Monténliknande inkompetenta forumet.
Suck........
-
Åker vi ur lämnar alla med potential. Däremot kommer säkert mediokra trotjänare som Fimpen och Fall bli kvar. Det finns inget positivt i att åka ur. Kvalserien skulle vara en hemsk upplevelse och är verkligen inget jag önskar. Visst behöver vi pengarna, men åker vi ut känns ju föreningen mer eller mindre död. Det är ett helvete att ta sig tillbaka.