Om det nya kortet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Om det nya kortet

Inlägg av Kall-El »

Gillar iofs tanken på att locka mer folk med hjälp av nytänkande som slutspurtskort, men hur vore istället om man satsade på ett prestationsbaserat kort? DVS föreningen betalar helt enkelt tillbaka en viss summa per match som inte vinns på hemmais...

Då kanske vissa spelare i alla fall skulle få för sig att ta i lite i alla fall.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Om det nya Koretet

Inlägg av sportfåne »

Men kom igen nu? menar du allvar? :/ Spelarna borde väll ta i ändå? och jag tror inte det är inställningen det är fel på det är andra faktorer .
DIF <3
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Vad är det för koretet!? :wink:
Tycker inte spelarna ska känna ännu mer press, då det redan låser sig för att dom vill för mycket. Sen att DIF ska bli av med pengar, ja då kan vi ju verkligen "slippa" se dom nästa säsong pga konkurs.

DIF är inte som att gå till ICA och få gammal köttfärs som man sen går och klagar på och för ett jävla liv om. DIF är som en familjemedlem man ser mellan fingrarna och stöttar, inte straffar i motgång!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Stocky skrev:Vad är det för koretet!? :wink:
Tycker inte spelarna ska känna ännu mer press, då det redan låser sig för att dom vill för mycket. Sen att DIF ska bli av med pengar, ja då kan vi ju verkligen "slippa" se dom nästa säsong pga konkurs.

DIF är inte som att gå till ICA och få gammal köttfärs som man sen går och klagar på och för ett jävla liv om. DIF är som en familjemedlem man ser mellan fingrarna och stöttar, inte straffar i motgång!

HELT RÄTT ;)
DIF <3
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Kall-El skrev:Gillar iofs tanken på att locka mer folk med hjälp av nytänkande som slutspurtskort, men hur vore istället om man satsade på ett prestationsbaserat kort? DVS föreningen betalar helt enkelt tillbaka en viss summa per match som inte vinns på hemmais...

Då kanske vissa spelare i alla fall skulle få för sig att ta i lite i alla fall.
Är du på riktigt? :shock:
Med- och motgångar hör till spelet, det är inte en biofilm vi snackar om. Som spelarmotivation borde det vara värdelöst. De ska vara motiverade av sitt klubbhjärta, inte vilka cash klubben ev. ska få betala tillbaka till någon medgångssupporter.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
DIF #86Helmefors

Re: Om det nya kortet

Inlägg av DIF #86Helmefors »

Kall-El skrev:Gillar iofs tanken på att locka mer folk med hjälp av nytänkande som slutspurtskort, men hur vore istället om man satsade på ett prestationsbaserat kort? DVS föreningen betalar helt enkelt tillbaka en viss summa per match som inte vinns på hemmais...

Snacka om medgångssupporter!

Skulle själv aldrig komma på tanken att DIF ska betala tillbaka till publiken om de förlorar!
Man vill väl hjälpa och inte stjälpa föreningen man älskar.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Och jag som var helt övertygad om att du var både smart och vettig Stålis. Men bevisligen hade jag fel...

Själva tanken med kortet är ganska enkel: Fyll klacken, med ytterliggare 250 personer (Bortsett från 31/1), för att vi ska kunna göra vårat jobb som extraspelare. Men du kanske lever i en dröm om att det räcker med att betala, sitta ner med en korv i handen och tro att du ger allt för DIF?

Överklassmänniska utan känslor, Stålis?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Frågan är egentligen hur man skall locka till sig publik. Av alternativen som nämns i tråden så beror det på.

Om man vill locka folk som aldrig eller bara sett ett fåtal matcher (Vilket lag håller du på? Djurgår'n, men senaste gången jag var på match var för ja??hmm 6-7 år sedan) så är Kall-El's idé inte alls tokig, lägg därtill övriga som är missnöjda med spelet. Marknadsförings och debattmässigt skulle något sådant locka.

Spurtkortet är nog mer för inbitna supportrar som kanske har sett ett par matcher men känner för att gå på resterande och stötta laget.

Frågan är vad som lockar mest och vad som passar bäst...
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Lugnet skrev:Frågan är egentligen hur man skall locka till sig publik. Av alternativen som nämns i tråden så beror det på.

Om man vill locka folk som aldrig eller bara sett ett fåtal matcher (Vilket lag håller du på? Djurgår'n, men senaste gången jag var på match var för ja??hmm 6-7 år sedan) så är Kall-El's idé inte alls tokig, lägg därtill övriga som är missnöjda med spelet. Marknadsförings och debattmässigt skulle något sådant locka.

Spurtkortet är nog mer för inbitna supportrar som kanske har sett ett par matcher men känner för att gå på resterande och stötta laget.

Frågan är vad som lockar mest och vad som passar bäst...
Kortsiktigt ja men långsiktigt katastrofalt dåligt marknadsföringsmässigt! Hur ska man då kunna budgetera för en längre framtid? Nej med den ekonomi som DIF befinner sig i idag behövs en stabil inkomst och inte att man helt plötsligt ska behöva betala tillbaka en massa pengar! Totalt värdelöst, en av anledningarna till att man säljer säsongskort är för att kunna budgetera en viss säker intäkt så denna ide faller tyvärr! Hade DIF varit ekonomiskt oberoende hade det däremot fungerat och kanske också behövts....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kojak skrev:

Och jag som var helt övertygad om att du var både smart och vettig Stålis. Men bevisligen hade jag fel...

Själva tanken med kortet är ganska enkel: Fyll klacken, med ytterliggare 250 personer (Bortsett från 31/1), för att vi ska kunna göra vårat jobb som extraspelare. Men du kanske lever i en dröm om att det räcker med att betala, sitta ner med en korv i handen och tro att du ger allt för DIF?

Överklassmänniska utan känslor, Stålis?
Men Kojak, nu får du faktiskt sluta klanka på sittplats. Alla får se DIF hockey på sitt sätt så länge de är betalande gäster. Det är väl av egen vilja man ska stå i klacken och inte p.g.a. "tvång"?

Nåväl, ett spurtkort hit och dit är säkert några tusen kronor men det hjälper ungefär lika mycket som när man vill baka 50 pannkakor och bara har ett ägg. Det stora problemet med DIF hockey är att man inte har lyckats med sitt franchisingkoncept och lockar därmed för lite publik. Alla slagkraftiga lag har gott om publik i förhållande till sina konkurrenter i elitserien.
För att vända på steken krävs pengar, massor av pengar, som troligen aldrig kommer dyka upp och i så fall är det sannolikt att vi förblir ett träskgäng även i framtiden.
Honken

Inlägg av Honken »

Alla initiativ är bra är, åtminstone ett försök att göra något, Även om det inte ger storklirr i kassan kan det bli bättre stämning. Jag undrar vad styrelsen gör. Dom flesta har suttit sedan 2002 eller längre.
Carl-Henrik Svanberg har varit med sedan 2000, var är Ericssons pengar?
Placerade i ett nytt namn på Globen?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Honken skrev:Carl-Henrik Svanberg har varit med sedan 2000, var är Ericssons pengar?
Placerade i ett nytt namn på Globen?
Så som Ericssonsaktien har gått sedan '00 är det väl ganska logiskt att inga arenanamn och dylikt har förekommit.
Honken

Inlägg av Honken »

Ericsson har väl nyligen betalat 8 miljoner per år för tio år framåt för namnrättigheterna på Globen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Honken skrev:Ericsson har väl nyligen betalat 8 miljoner per år för tio år framåt för namnrättigheterna på Globen.
Stämmer bra det.

Nu handlar väl tråden om Spurtkortet och inte om hur styrelsen sköter sig och hur vi ska få in pengar. Sprutkortet är för att vi ska få bättre drag dom sista matcherna för att hjälpa laget, samt att sittplats och familjer ska få en "aha" upplevelse, -fan va kul det är med hockey! Klacken tjänar DIF inga stora pengar på det är dom som sitter på långsidan, och klacken är en stor del av inramningen vilket är vad folk vill se.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Huh, när hände detta med Ericsson?
Skriv svar