Stefan "vann" matchen mot Luleå åt DIF precis som han gjorde några matcher i början av säsongen. Det är dags för Stefan att visa oss tvivlare att vi har haft fel.antti-pekka skrev:I dag visade Stefan att han är den målvakt som skall stå. Utan hans fina spel i den första perioden hade dagens match troligtvis slutat helt annorlunda. Han har matchvinnarkvaliteter och därför skall han stå mer eller mindre allt från och med nu. Det är vår chans att nå ett slutspel.
Målvaktsfrågan.
Re: Målvaktsfrågan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Enig!Don_T skrev:Riddarn ska vara nummer ett!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
Daniel spelar i Detroits farmalag, aka. AHL. Som någon skrev tidigare har en hyfsad bra statistik, 92.3% är inte illa. Tror verkligen inte han återvänder, han ser sjukt övertygad om att han ska satsa allt i nordamerika, och den Danne som vi alla minns vet att han inte ger upp.. Tyvärr..narren skrev:någon som vet hur det går för daniel larsson i detroit ?, spelar han i AHL, tredje målvakt?, skulle vara ganska schysst om han blev utlånad till DIF?, jag som spawnar lite ursäkta
han kanske dock var utlånad under den tiden i DIF? har inte riktigt koll på det
Håller även med någon som skrev att Tim Sandberg såg liten ut i målet, inte bara det, rent av skraj. Skulle iofs vem som helst bli om dom plötsligt blev inkastade mitt under stridens hetta mot ett mycket form starkt lag som precis gjort mål.. I sin elitserie debut! Blev mycket orolig när han åkte in, men han gjorde det bra. Såg rädd ut hela tiden, så jag föredrar Riddarn som iaf varit med längre.. Dock skulle jag vilja ha Tim som back up. Eller Mark.. Vilket som. Stör mig ganska mycket på hans s.k. "stil" men det får han stå för, så länge han motar puckar. Jävligt bitter över att Danne stack
Djurgårds målvakternas statistik i år...
Gustaf Wesslau 17 90,9 2,65 1
Stefan Ridderwall 24 90,3 2,72 0
Tim Sandberg 19 90,6 2,52 2 (J20 SuperElit)
Mark Owuya 24 91,1 2,29 3 (HockeyAllsvenskan)
Mark har ju helt klart bäst statistik men han spelar ju i Hockey Allsvenskan, men han har ändå spelat tryggt mot topp lagen A.I.K., Leksand och Växjö.
Jag tycker ändå man borde ge han en chans, plus att han vart uttagen till JVM. Han fick bara stå en match men han fick åka med!!
Gustaf Wesslau 17 90,9 2,65 1
Stefan Ridderwall 24 90,3 2,72 0
Tim Sandberg 19 90,6 2,52 2 (J20 SuperElit)
Mark Owuya 24 91,1 2,29 3 (HockeyAllsvenskan)
Mark har ju helt klart bäst statistik men han spelar ju i Hockey Allsvenskan, men han har ändå spelat tryggt mot topp lagen A.I.K., Leksand och Växjö.
Jag tycker ändå man borde ge han en chans, plus att han vart uttagen till JVM. Han fick bara stå en match men han fick åka med!!
Det är inte målvakts frågan som är frågan!
Alla klagar på målvakterna att dom inte håller måttet och sånt,dom får nästan alltid 20+ skott på sig varje match. Det är inte deras fel att vi ligger där vill ligger .Så sluta klaga på målvakterna. Jag tycker faktiskt att dom borde satsa lite mer på dom hungriga o kvicka juniorerna som inte vill något annat än o vinna !!Målvakterna sköter sig utmärkt tycker jag iallafall men coachningen är väll lite sådär . In med juniorerna!:P
Re: Det är inte målvakts frågan som är frågan!
Och detta vad du tvungen att skapa en ny tråd för? När det finns en tråd om målvaktsfrågan?alexnr29 skrev:Alla klagar på målvakterna att dom inte håller måttet och sånt,dom får nästan alltid 20+ skott på sig varje match. Det är inte deras fel att vi ligger där vill ligger .Så sluta klaga på målvakterna. Jag tycker faktiskt att dom borde satsa lite mer på dom hungriga o kvicka juniorerna som inte vill något annat än o vinna !!Målvakterna sköter sig utmärkt tycker jag iallafall men coachningen är väll lite sådär . In med juniorerna!:P
Ännu ett bevis på att vi kan glömma Danne för tillfället iaf..
http://hockeybloggen.city.se/2009/01/07 ... starlaget/
Grattis Danne!
http://hockeybloggen.city.se/2009/01/07 ... starlaget/
Grattis Danne!
Re: Det är inte målvakts frågan som är frågan!
Det är inte ofta målvakterna får mindre än 20 skott på sig. Hade det varit 30-35+ hade det varit bra!!alexnr29 skrev:Alla klagar på målvakterna att dom inte håller måttet och sånt,dom får nästan alltid 20+ skott på sig varje match. Det är inte deras fel att vi ligger där vill ligger .Så sluta klaga på målvakterna. Jag tycker faktiskt att dom borde satsa lite mer på dom hungriga o kvicka juniorerna som inte vill något annat än o vinna !!Målvakterna sköter sig utmärkt tycker jag iallafall men coachningen är väll lite sådär . In med juniorerna!:P
Nu är det dags att öppna ögorna och örona angående denna fråga.
Vi ligger i botten och gapet mellan ingemansland och vi växer, ett slutspel är en dröm, och det vet alla om.
Under säsongens gång så har vi bollat med riddan och wesslan, och vi har tydligt sett att ingen av dom ska vakta kassen för oss. Djurgården är närmare kvalserien än någon annan just nu, och det beror på målvakterna, man kan inte säga något annat.
Man ska inte få hjärtattack pga att motståndarlaget är i våran zon, för man vet att pucken kan ligga i mål vilken sekund som helst.
Man kan även se på spelarna att dom inte är säkra med riddan och wesslan imål. Praktexemplar från HV71 matchen. Riddan får ett skott på sig som han tar lätt (helt otroligt), men spelarna vet att det ändå kan bli mål, så ragge kastar sig på riddewall och omfamnar honom, bara för att vara säker att han har kontroll på pucken. Dom litar inte alls på dom.
Att den ekonomiska situationen i DIF inte är allt för bra vet vi. Men helt ärligt, att hitta en målvakt som skulle kunna spela jämnare än våra två är inte svårt att hitta?
Plocka upp Sandberg från juniorerna och låt han vakta kassen 1 eller 2 matcher, vi har inget att förlora och vi kan inte hamna sämre än i det läget vi är i nu. Funkar det så är det underbart, om det inte funkar så är det så (kanske en ny markstörm succe?).
Och varför har vi inte fått sett mark? öppna ögorna och inse att vi är påväg mot kvalserien, och det är personerna i kassen som är problemet.
Att dom gör 1 bra match varje månad räcker inte om man vill undvika kvalserien.
Jag vill inte behöva möta gnaget i kvalserien, för mitt djurgårdshjärta talar emot oss då. JAG tror inte att vi klarar av ett kvalspel med dessa burväktarna.
Dags att agera, innan vi får gå och kolla på kvalhockey som tyvärr kan leda till allsvenskan, något som skulle förstöra hockeyn.
MINA åskiter, take it, or leave it...
Vi ligger i botten och gapet mellan ingemansland och vi växer, ett slutspel är en dröm, och det vet alla om.
Under säsongens gång så har vi bollat med riddan och wesslan, och vi har tydligt sett att ingen av dom ska vakta kassen för oss. Djurgården är närmare kvalserien än någon annan just nu, och det beror på målvakterna, man kan inte säga något annat.
Man ska inte få hjärtattack pga att motståndarlaget är i våran zon, för man vet att pucken kan ligga i mål vilken sekund som helst.
Man kan även se på spelarna att dom inte är säkra med riddan och wesslan imål. Praktexemplar från HV71 matchen. Riddan får ett skott på sig som han tar lätt (helt otroligt), men spelarna vet att det ändå kan bli mål, så ragge kastar sig på riddewall och omfamnar honom, bara för att vara säker att han har kontroll på pucken. Dom litar inte alls på dom.
Att den ekonomiska situationen i DIF inte är allt för bra vet vi. Men helt ärligt, att hitta en målvakt som skulle kunna spela jämnare än våra två är inte svårt att hitta?
Plocka upp Sandberg från juniorerna och låt han vakta kassen 1 eller 2 matcher, vi har inget att förlora och vi kan inte hamna sämre än i det läget vi är i nu. Funkar det så är det underbart, om det inte funkar så är det så (kanske en ny markstörm succe?).
Och varför har vi inte fått sett mark? öppna ögorna och inse att vi är påväg mot kvalserien, och det är personerna i kassen som är problemet.
Att dom gör 1 bra match varje månad räcker inte om man vill undvika kvalserien.
Jag vill inte behöva möta gnaget i kvalserien, för mitt djurgårdshjärta talar emot oss då. JAG tror inte att vi klarar av ett kvalspel med dessa burväktarna.
Dags att agera, innan vi får gå och kolla på kvalhockey som tyvärr kan leda till allsvenskan, något som skulle förstöra hockeyn.
MINA åskiter, take it, or leave it...
Grymt bra sagt SettleR!
Ja nu måste Ni i Djurgårdens styrelse VAKNA upp och hosta upp lite $!
Vi behöver en ny målvakt nu! (Tyvärr..)
Så ring Daniel Larsson, Mikael Tellqvist eller varför inte självaste Thomas "Osten" Östlund!
Tänk Er vilken grej att få se Osten igen! Där snackar vi om Respekt! Ingen vågar sig på väggen Osten Östlund!
Men som sagt hoppas, hoppas att vi får se en ny målvakt snart!
Tack för mig!
Ja nu måste Ni i Djurgårdens styrelse VAKNA upp och hosta upp lite $!
Vi behöver en ny målvakt nu! (Tyvärr..)
Så ring Daniel Larsson, Mikael Tellqvist eller varför inte självaste Thomas "Osten" Östlund!
Tänk Er vilken grej att få se Osten igen! Där snackar vi om Respekt! Ingen vågar sig på väggen Osten Östlund!
Men som sagt hoppas, hoppas att vi får se en ny målvakt snart!
Tack för mig!
-
Kan bara hålla med Settler jag med!
Många säger att man inte ska skylla allt på målvakterna men det är precis som Settler skriver, att med en osäker målvakt blir hela laget osäkert.
Prova Owuya och Sandberg de sista matcherna. De är säkert mer taggade än Riddan/Wesslan där inte bara osäkerheten blir allt mer tydlig utan även det mentala.
Sen undrar jag hur de styrande i DIF Hockey ser på saken.
Bryr dom sig överhuvudtaget över vad vi supportrar säger?
Jag har inte sett ett ända utalande där en ledande person från DIF uttalar sig om den rådande situationen.
Men i och för sig så bryr dom ju sig inte i vad vi (de flesta iaf) tycker om ansvariga i DIF säkerhet så varför skulle dom lyssna nu?
Gör nått DIF innan vi nått avgrunden!
Många säger att man inte ska skylla allt på målvakterna men det är precis som Settler skriver, att med en osäker målvakt blir hela laget osäkert.
Prova Owuya och Sandberg de sista matcherna. De är säkert mer taggade än Riddan/Wesslan där inte bara osäkerheten blir allt mer tydlig utan även det mentala.
Sen undrar jag hur de styrande i DIF Hockey ser på saken.
Bryr dom sig överhuvudtaget över vad vi supportrar säger?
Jag har inte sett ett ända utalande där en ledande person från DIF uttalar sig om den rådande situationen.
Men i och för sig så bryr dom ju sig inte i vad vi (de flesta iaf) tycker om ansvariga i DIF säkerhet så varför skulle dom lyssna nu?
Gör nått DIF innan vi nått avgrunden!
Ridderwall måste fan stått klart för i år nu alltså!
Sorgligt att ni skyller på målvakterna
Det finns inga tillräckligt bra backar i DIF idag som hinner "hem" och gör sitt jobb eller som går in och tar en smäll/ett skott.
De är alldeles för dåliga på skridskorna. Är nästan alltid nr 2 på pucken oavsett vilket lag vi möter.
Träna skridskoåkning ingår nog inte längre i DIF:s träning.Det märks tydligt.
Det är orsaken till att målvakten för det mesta är ganska ensam under matcherna. Finns ingen hjälp för målvakten. De kan ju inte göra allt jobb själva.
DIF supporter
Det finns inga tillräckligt bra backar i DIF idag som hinner "hem" och gör sitt jobb eller som går in och tar en smäll/ett skott.
De är alldeles för dåliga på skridskorna. Är nästan alltid nr 2 på pucken oavsett vilket lag vi möter.
Träna skridskoåkning ingår nog inte längre i DIF:s träning.Det märks tydligt.
Det är orsaken till att målvakten för det mesta är ganska ensam under matcherna. Finns ingen hjälp för målvakten. De kan ju inte göra allt jobb själva.
DIF supporter